Skifte ram i en iMac > Kingston KTA-MB800K~
Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 20:08

Har i min iMac 24-inch: 3.06GHz prøvet at opgradere fra 2x1Gb 2Rx8
Pc2-5300S-555-12 (HYMP512S64CP8-Y5AB) til 2x2Gb Kingston
KTA-MB800K2/4G, når ram er skifte vil iMac ikke starte op, skifter jeg
tilbage køre den fint igen :/

Skal man ved ram skift gøre noget specielt ved opstatrt ?

Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 20:53

Autocadster kom med denne ide:
> [...]
> :/
>
> Skal man ved ram skift gøre noget specielt ved opstatrt ?

http://store.apple.com/dk/configure/Z0FH?mco=NzMyNjM1

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-08 21:10

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> [...]
> tilbage køre den fint igen :/
>
> Skal man ved ram skift gøre noget specielt ved opstatrt ?

nej, lyder som defekt ram ... prøv med hhv. den ene og den anden klds
hver for sig

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 22:22

Thomas von Hassel kom med denne ide:

> nej, lyder som defekt ram ... prøv med hhv. den ene og den anden klds
> hver for sig

Den kan starte med den ene KTA-MB800K2/4G alene og vise 2gb ram, eller
med samme + HYMP512S64CP8-Y5AB og vise 3gb ram :/

Men den anden KTA-MB800K2/4G kreds kan hverken starte alene eller
sammen med andre klodser :'(

Er deffekt ram dagligdag ? ogaså med Kingston ?

Har lige modtaget det i dag fra Multimedia World...

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-08 22:26

> [...]

> sammen med andre klodser :'(
>
> Er deffekt ram dagligdag ? ogaså med Kingston ?

ja

> Har lige modtaget det i dag fra Multimedia World...

tilbage med den klods ..

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 22:39

Thomas von Hassel:

> ja
>
> tilbage med den klods ..

Har lige prøvet at smide de 2 KTA-MB800K2/4G klodser i min bærbare, her
starter den uden problemer og viser 4gb ram, kan starte diverse
programmer uden noget syntes galt :-?

så umiddelbart virker ram vel ?

Autocadster / 2620

Fra : Per Jensen

Dato : 05-09-08 22:45

Autocadster wrote:

<KLIP>

> så umiddelbart virker ram vel ?

Nu er jeg ikke helt inde i iMac modellerne, men de tidligere maskine
kunne altså kun æde 3GB RAM. De booter enten ikke eller viser kun 3GB,
hvis der er isat mere.

Min Macbook Pro Core Duo første generation kan f.eks. kun spise de 3GB.
En stor skuffelse...

// Per.

Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 22:52

Per Jensen forklarede den 05-09-2008:
> [...]
> isat mere.
>
> Min Macbook Pro Core Duo første generation kan f.eks. kun spise de 3GB. En

Umiddelbart ser det ud som om jeg har fået en gammel model, for ram der
sider i er kun 667mhz, men det hænger bare ikke sammen med cpu
størrelsen, tror lige der er en der skal i kontakt med Apple i en fart
:/

Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 22:54

Autocadster forklarede:
> [...]
> i er kun 667mhz, men det hænger bare ikke sammen med cpu størrelsen, tror
> lige der er en der skal i kontakt med Apple i en fart :/

Og kigger man i "Om denne apple" står der bus hastighed 800mhz,
forviringen er total :/

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-08 06:30

> [...]

> :/
>
> Og kigger man i "Om denne apple" står der bus hastighed 800mhz,

Hvis det er en _ny_ maskine og der sidder langsommere end 800 mhz ram i
den så er der et eller andet helt galt .. hvor har du købt ?

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 06-09-08 07:25

Thomas von Hassel kom med følgende:

> Hvis det er en _ny_ maskine og der sidder langsommere end 800 mhz ram i
> den så er der et eller andet helt galt .. hvor har du købt ?

QXL den fra 10-03-2008 købt oprindeligt i england

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-08 07:29

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel kom med følgende:

> QXL den fra 10-03-2008 købt oprindeligt i england

mm ok ... er den med sort bagplade ?

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-09-08 08:03

> mm ok ... er den med sort bagplade ?

Penryn iMac blev først introduceret i april 2008. Modellen før kan godt
bruge 4 GB, men højeste CPU frekvens er 2.8 GHz.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-08 09:11

> Penryn iMac blev først introduceret i april 2008. Modellen før kan godt
> bruge 4 GB, men højeste CPU frekvens er 2.8 GHz.

ja det er mig der sover mht. "alu" iMac'erne .. men hvis det er en 3.06
GHz som han siger så er det da pløk at der er nogen der har kørt 677MHz
ram i den ...

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 06-09-08 09:46

Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:

Ja

Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 08-09-08 09:58

Thomas von Hassel forklarede:
> mm ok ... er den med sort bagplade ?

Hvad betyder det hvis den er med sort bagplade ?

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-08 10:04

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel forklarede:
>
> Hvad betyder det hvis den er med sort bagplade ?

Det var blot for at finde ud af hvilken generation den var ...

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 08-09-08 10:07

Thomas von Hassel udtrykte præcist:

> Det var blot for at finde ud af hvilken generation den var ...

Og hvilken var det så ?

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-08 10:13

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel udtrykte præcist:

> Og hvilken var det så ?

En af de 2 sidste nye .. hvis den er sort bagpå med alu kanter. Jeg
havde bare glemt at der var kommet 2 revisioner af dem ..

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 08-09-08 21:14

Thomas von Hassel formulerede spørgsmålet:

Kan de max bære 3gb ram !?

Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 08-09-08 21:17

Autocadster forklarede:
> Kan de max bære 3gb ram !?

Forstår det ikke, i følge manual burde det være 4gb :/

Autocadster / 2620

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-08 23:03

> nej, lyder som defekt ram ... prøv med hhv. den ene og den anden klds
> hver for sig

Det kan også være, de ikke er trykket helt på plads. Jeg har været ude
for, at det kan drille en del. Det kan være, den originale RAM sidder
knap så stramt, at den lige glider en tand længere ind. Så vær helt
sikker på, at RAM-klodserne sidder ordentligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Autocadster

Dato : 05-09-08 23:33

Efter mange tanker skrev Henrik Münster:

> [...]
> knap så stramt, at den lige glider en tand længere ind. Så vær helt
> sikker på, at RAM-klodserne sidder ordentligt.

Den er jeg sikker på, for den ene virker jo og den anden gør ikke, de
kan ikke komme bedre på plads

Autocadster / 2620

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-08 23:54

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Den er jeg sikker på, for den ene virker jo og den anden gør ikke, de
> kan ikke komme bedre på plads

Nej, det kan jeg se, nu jeg har læst resten af tråden. Det havde jeg
ikke, da jeg sendte mit indlæg. Jeg blev vist forstyrret, da jeg skrev
det, og så gik der adskillige timer, før jeg fik sendt det. I
mellemtiden var der kommet en noget længere tråd.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Autocadster

Dato : 07-09-08 00:26

Henrik Münster kom med følgende:

> [...]
> det, og så gik der adskillige timer, før jeg fik sendt det. I
> mellemtiden var der kommet en noget længere tråd.

Roger over and Mac

Autocadster / 2620