/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Apple support - Gaaaaab....
Fra : Kim


Dato : 04-09-08 14:27

De skriver på http://www.apple.com/dk/support/contact/

"Mac- og iPod-kunder er inden for 90 dages ejerskab berettiget til gratis
telefonsupport —
en supporthændelse til iPod og et ubegrænset antal hændelser til Mac.

* Teknisk support til iPod og Mac: 70 10 20 07

Hvad mener de præcist med det ?
Er 70 10 20 07 et gratisnummer ?
Hvad betyder " en supporthændelse til iPod " ?


nå, så ringede jeg og de sage at der var 15 minutter eller mere til
en supporten gad tage telefonen...Gaaaaab...

Godt nok for dårligt at man ikke kan sende en mail...

Hov det gjorde jeg sq da også...

Først d 23 aug.:

Hi.
Where in Denmark can I give som Questions by mail before I buy a iPod Nano
8Gb to my daughter please ?

fik svar d 26 aug:

Thank you for contacting the Apple Store.
To find our about our products and accessories, please contact our Telesales
Team.
For the contact details of your countries Online Apple Store please visit
the following link.
http://promo.euro.apple.com/promo/store/index.html
Kind regards,
The Apple Store.

Svarede d 26 aug


Hi again.

But the link you here did give me has only a telefpone number. ( 802 408
35 )
and I am really not interested in paying for information, who your consumers
should
be apple to read on your website.

Is it really not possible to get a email-adress to your department in
Denmark ?

Sincierly Kim
Denmark


Dear Kim,


Thank you for your feedback.
You may visit the Apple Online Store for Denmark at:
http://store.apple.com/dk
Detailed information about the iPods are listed under the product "Compare"
tab after you have selected the product.

Kind regards,
The Apple Store.

Det jeg ringede om nu var om hvor langt den Ipod jeg har bestilt online
var kommet med forsendelsen og om der er en Track og Trace nummer.

Vi bestilte den i går eftermiddags og det eneste der står på
deres OrderStatus side er det samme som i går ½ time efter vi havde bestilt
den.

Prepared for Shipment
Estimated Shipping: within 24 hours
Estimated Delivery: 05 Sep, 2008 - 09 Sep, 2008

Har de Track og Trace ligesom når man sende post med Post Danmark ?
Vil den blive sendt fra DK eller England/Irland ?

Jeg håber fanme den virker som den skal...

Mvh Kim



 
 
Henrik Münster (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-09-08 21:50

Kim <no@way.se> wrote:

> "Mac- og iPod-kunder er inden for 90 dages ejerskab berettiget til gratis
> telefonsupport ˜
> en supporthændelse til iPod og et ubegrænset antal hændelser til Mac.
>
> * Teknisk support til iPod og Mac: 70 10 20 07
>
> Hvad mener de præcist med det ?
> Er 70 10 20 07 et gratisnummer ?

70-numre plejer at være numre med almindelig dansk takst. Det er trods
alt bedre end at skulle ringe til Irland, hvor Apples support vist hører
hjemme. Der er jo efterhånden mange, der har "flat rate" og dermed
ringer gratis til fastnetnumre. Det gælder f.eks. hvis man har købt en
iPhone hos Telia med det oprindelige iOn abonnement. Mange har også den
ordning på deres fastnet.

> Hvad betyder " en supporthændelse til iPod " ?

Det betyder vel, at man har ret til at ringe til dem én gang om et
problem indenfor de første 90 dage, man har sin iPod.

> nå, så ringede jeg og de sage at der var 15 minutter eller mere til
> en supporten gad tage telefonen...Gaaaaab...
>
> Godt nok for dårligt at man ikke kan sende en mail...

Jeg har også tit undret mig over, at man ikke bare kan finde en
e-mailadresse til Apple i Danmark. Ã…rsagen er vel, at de vil blive
oversvømmet med e-mail og skal sætte en eller flere personet til at
besvare dem. Det koster trods alt en del.

> Hov det gjorde jeg sq da også...
(klip)

Igen kræver det jo, at de sætter folk til at besvare det. Jeg forstår
godt, at det virker lidt skuffende. Sådan har jeg det også tit med
forskellige produkter, men firmaet selv er ofte ikke så entusiastisk
vedr. deres produkter, som vi kunder nogle gange er. Jeg er sikker på,
at Apple kunne sætte rigtig mange folk til at hyggesludre med Apple-fans
hele dagen om valg af produkter, erfaringer osv. Jeg kan forestille mig,
at lukketheden skyldes, at de ikke har ressourcer til det. Du er jo også
lidt uspecifik i dit brev. De mener sikkert, at du enten selv læse på
Apple hjemmesider eller spørge i Fona eller hos en anden forhandler.

> Det jeg ringede om nu var om hvor langt den Ipod jeg har bestilt online
> var kommet med forsendelsen og om der er en Track og Trace nummer.
>
> Vi bestilte den i går eftermiddags og det eneste der står på
> deres OrderStatus side er det samme som i går ∏ time efter vi havde bestilt
> den.
>
> Prepared for Shipment
> Estimated Shipping: within 24 hours
> Estimated Delivery: 05 Sep, 2008 - 09 Sep, 2008
>
> Har de Track og Trace ligesom når man sende post med Post Danmark ?
> Vil den blive sendt fra DK eller England/Irland ?

Den bliver sendt fra Holland. Der kommer et tracking-nummer, når den er
afsendt, men ofte er Apples egen tracking-side lidt bagud. Det bedste er
at tage nummeret og derefter gå ind på <tnt.dk> og sætte nummeret ind
det. Der er endda både et Reference Number og et Carrier Tracking
Number. De kan begge bruges hos TNT. Det skal dog siges, at det kan ske,
at varen sendes med en anden end TNT, men det står der også.
Apple i Danmark har i øvrigt intet at gøre med Apple Store. Vil
du vide noget om forsendelse der, skal du kontakte Apple Store. Man kan
i øvrigt også bestille varer pr. telefon. Det nummer kan man
selvfølgelig altid ringe til, og ofte kan man stille spørgsmål om
produkterne. Det fortæller Apple dig jo også i deres anden e-mail, som
jeg har klippet bort. Det er endda et 80-nummer, som er gratis. Jeg
forstår ikke, hvorfor du er utilfreds med det. Du starter med at
efterlyse et telefonnummer.

> Jeg håber fanme den virker som den skal...

Det plejer de da. Held og lykke med den
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (05-09-2008)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-09-08 07:02

On 2008-09-04 22:49:49 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Kim <no@way.se> wrote:
>
>> "Mac- og iPod-kunder er inden for 90 dages ejerskab berettiget til gratis
>> telefonsupport ˜
>> en supporthændelse til iPod og et ubegrænset antal hændelser til Mac.
>>
>> * Teknisk support til iPod og Mac: 70 10 20 07
>>
>> Hvad mener de præcist med det ?
>> Er 70 10 20 07 et gratisnummer ?
>
> 70-numre plejer at være numre med almindelig dansk takst. Det er trods
> alt bedre end at skulle ringe til Irland, hvor Apples support vist hører
> hjemme. Der er jo efterhånden mange, der har "flat rate" og dermed
> ringer gratis til fastnetnumre. Det gælder f.eks. hvis man har købt en
> iPhone hos Telia med det oprindelige iOn abonnement. Mange har også den
> ordning på deres fastnet.
>
>> Hvad betyder " en supporthændelse til iPod " ?
>
> Det betyder vel, at man har ret til at ringe til dem én gang om et
> problem indenfor de første 90 dage, man har sin iPod.
>
>> nå, så ringede jeg og de sage at der var 15 minutter eller mere til
>> en supporten gad tage telefonen...Gaaaaab...
>>
>> Godt nok for dårligt at man ikke kan sende en mail...
>
> Jeg har også tit undret mig over, at man ikke bare kan finde en
> e-mailadresse til Apple i Danmark. Ã…rsagen er vel, at de vil blive
> oversvømmet med e-mail og skal sætte en eller flere personet til at
> besvare dem. Det koster trods alt en del.
>
>> Hov det gjorde jeg sq da også...
> (klip)
>
> Igen kræver det jo, at de sætter folk til at besvare det. Jeg forstår
> godt, at det virker lidt skuffende. Sådan har jeg det også tit med
> forskellige produkter, men firmaet selv er ofte ikke så entusiastisk
> vedr. deres produkter, som vi kunder nogle gange er. Jeg er sikker på,
> at Apple kunne sætte rigtig mange folk til at hyggesludre med Apple-fans
> hele dagen om valg af produkter, erfaringer osv. Jeg kan forestille mig,
> at lukketheden skyldes, at de ikke har ressourcer til det. Du er jo også
> lidt uspecifik i dit brev. De mener sikkert, at du enten selv læse på
> Apple hjemmesider eller spørge i Fona eller hos en anden forhandler.
>
>> Det jeg ringede om nu var om hvor langt den Ipod jeg har bestilt online
>> var kommet med forsendelsen og om der er en Track og Trace nummer.
>>
>> Vi bestilte den i går eftermiddags og det eneste der står på
>> deres OrderStatus side er det samme som i går ∏ time efter vi havde bestilt
>> den.
>>
>> Prepared for Shipment
>> Estimated Shipping: within 24 hours
>> Estimated Delivery: 05 Sep, 2008 - 09 Sep, 2008
>>
>> Har de Track og Trace ligesom når man sende post med Post Danmark ?
>> Vil den blive sendt fra DK eller England/Irland ?
>
> Den bliver sendt fra Holland. Der kommer et tracking-nummer, når den er
> afsendt, men ofte er Apples egen tracking-side lidt bagud. Det bedste er
> at tage nummeret og derefter gå ind på <tnt.dk> og sætte nummeret ind
> det. Der er endda både et Reference Number og et Carrier Tracking
> Number. De kan begge bruges hos TNT. Det skal dog siges, at det kan ske,
> at varen sendes med en anden end TNT, men det står der også.
> Apple i Danmark har i øvrigt intet at gøre med Apple Store. Vil
> du vide noget om forsendelse der, skal du kontakte Apple Store. Man kan
> i øvrigt også bestille varer pr. telefon. Det nummer kan man
> selvfølgelig altid ringe til, og ofte kan man stille spørgsmål om
> produkterne. Det fortæller Apple dig jo også i deres anden e-mail, som
> jeg har klippet bort. Det er endda et 80-nummer, som er gratis. Jeg
> forstår ikke, hvorfor du er utilfreds med det. Du starter med at
> efterlyse et telefonnummer.
>
>> Jeg håber fanme den virker som den skal...
>
> Det plejer de da. Held og lykke med den

Jeg har aldrig haft andet end gode oplevelser med Apples support.
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info


Stig Leerbeck (06-09-2008)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 06-09-08 21:37

David Blangstrup <no@no.no> wrote:

> Jeg har aldrig haft andet end gode oplevelser med Apples support.
> - David

For nogle år siden (en del år siden) snakkede jeg med en svensk
supporter. Jeg kan ikke huske problemets karaktér, men det var med
sikkerhed ikke noget der kunne løses med hans forslag - nemlig en total
reinstallation af systemet.
Da jeg blev ved med at argumentere for det logiske i at reinstallation
ikke ville hjælpe, blev han sur og smed røret på.

Det er mange år siden og efterfølgende specielt de seneste år, har jeg
også kun haft gode oplevelser med supporten.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Henrik Münster (06-09-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 06-09-08 23:54

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> For nogle år siden (en del år siden) snakkede jeg med en svensk
> supporter. Jeg kan ikke huske problemets karaktér, men det var med
> sikkerhed ikke noget der kunne løses med hans forslag - nemlig en total
> reinstallation af systemet.
> Da jeg blev ved med at argumentere for det logiske i at reinstallation
> ikke ville hjælpe, blev han sur og smed røret på.
>
> Det er mange år siden og efterfølgende specielt de seneste år, har jeg
> også kun haft gode oplevelser med supporten.

Er der ikke også noget med, at samtalerne bliver optaget til
uddannelsesformål?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (07-09-2008)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 07-09-08 05:42

On 2008-09-06 22:36:37 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> David Blangstrup <no@no.no> wrote:
>
>> Jeg har aldrig haft andet end gode oplevelser med Apples support.
>> - David
>
> For nogle år siden (en del år siden) snakkede jeg med en svensk
> supporter. Jeg kan ikke huske problemets karaktér, men det var med
> sikkerhed ikke noget der kunne løses med hans forslag - nemlig en total
> reinstallation af systemet.
> Da jeg blev ved med at argumentere for det logiske i at reinstallation
> ikke ville hjælpe, blev han sur og smed røret på.
>
> Det er mange år siden og efterfølgende specielt de seneste år, har jeg
> også kun haft gode oplevelser med supporten.
>
> Stig Leerbeck

Det lyder ligesom postbudet, der fornylig blev taget i at vælte
indholdet af sine tasker ned i en container. :D Man kan vel få nok... ;)
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info


tiper (05-09-2008)
Kommentar
Fra : tiper


Dato : 05-09-08 06:10

> nå, så ringede jeg og de sage at der var 15 minutter eller mere til
> en supporten gad tage telefonen...Gaaaaab...

Ja, det tager jo tid at komme igennem alle de supportkunder som ikke
selv kan søge info...

> Thank you for contacting the Apple Store.
> To find our about our products and accessories, please contact our Telesales
> Team.
*> But the link you here did give me has only a telefpone number.
( 802 408
> 35 )
> and I am really not interested in paying for information

80 numre er gratis, så det var sørme det rigtige nr du fik. Men ellers
koster det gratis at tage cyklen til en Humac eller Fona...

> Is it really not possible to get a email-adress to your department in
> Denmark ?

Nej, for så bliver der oversvømmet i mails.

> Vi bestilte den i går eftermiddags og det eneste der står på
> deres OrderStatus side er det samme som i går ½ time efter vi havde bestilt
> den.
>
> Prepared for Shipment
> Estimated Shipping: within 24 hours
> Estimated Delivery: 05 Sep, 2008 - 09 Sep, 2008

Ja, der går de 24 timer inden de sender den, så ordren ændrer ikke
status indtil da...


> Jeg håber fanme den virker som den skal...

Og hvis den ikke gør, ringer du på supportnummeret. 7010 2007

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste