Konvertere .url så de kan bruges på Mac ?
Fra : Autocadster

Dato : 04-09-08 10:41

Kan man konvertere .url filer så de kan bruges på Mac ?

Hvis ja, hvordan ?

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-08 13:34

Autocadster wrote:
> Kan man konvertere .url filer så de kan bruges på Mac ?

Hvis du med .url mener "Class URL - a Uniform Resource Locator..." - så
vil jeg umiddelbart mene ja.- URL er en del af Java 2 og både OS X
10.4.x og 10.5.x understøtter fuldt ud java håndtering.

> Hvis ja, hvordan ?

Hvis ikke Java pakkerne er installeret, bør du installere pakken XCode
Tools fra system-installer mediet. Det giver i øvrigt også adgang til en
masse ekstra værktøjer til udvikling og tilpasning. XCode har bl.a. også
en gode java-undertøttelse sammen med den normale java-engine i OS X. -
OS X delen af java liggr i mappen volume/applications/utilities/java -
volume/programmer/hjælpeprogrammer/java.

Jeg er desværre endnu ikke så fortrolig med java, som jeg gerne ville. -
Det er foørst for nylig, jeg er begyndt at 'fuske' lidt selv i forb. med
programudvikling/tilretning, så hvordan præcist, du skal bruge java +
.url, må andre hellere præcisere.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-08 16:30

> Hvis du med .url mener "Class URL - a Uniform Resource Locator..." - så
> vil jeg umiddelbart mene ja.- URL er en del af Java 2 og både OS X
> 10.4.x og 10.5.x understøtter fuldt ud java håndtering.

Han mener nok .url filer ... noget der på OS X er det samme som .webloc
altså simple henvisniger ..

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 04-09-08 20:24

Thomas von Hassel frembragte:

> Han mener nok .url filer ... noget der på OS X er det samme som .webloc
> altså simple henvisniger ..

Præcis .url filer som bruges i forbindelse med feks. IE

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-08 21:41

Autocadster wrote:
> Thomas von Hassel frembragte:

> Præcis .url filer som bruges i forbindelse med feks. IE

OK, hvis du har dem liggende i en bookmark folder i IE, kan fx. Firefox
importere dem direkte og også sådan, at de ligger i samme orden -
mapper, undermapper osv.. - Jeg mener ikke, Safari kan direkte importere
bookmarks fra windows...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-08 17:08

Erik Richard Sørensen skrev:

> Hvis du med .url mener "Class URL - a Uniform Resource Locator..." - så
> vil jeg umiddelbart mene ja.- URL er en del af Java 2 og både OS X
> 10.4.x og 10.5.x understøtter fuldt ud java håndtering.

Det er nok internethenvisninger fra Windows. De hedder svjh .URL.

> [...]
> Det er foørst for nylig, jeg er begyndt at 'fuske' lidt selv i forb. med
> programudvikling/tilretning, så hvordan præcist, du skal bruge java +

Java er et fantastisk værktøj/platform/tankegang, men en kæmpeelefant at
sætte sig ind i.

Hvis du gerne vil lære at programmere i Java så kan jeg anbefale "The
Java Tutorial" fra Sun.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-08 20:12

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det er nok internethenvisninger fra Windows. De hedder svjh .URL.

Hm, mig bekendt, så plejer de at skrive 'URL:http//xxxxx...' - Har lagt
mærke til, at flere og flere links har strøget www og blot skriver http...

> Java er et fantastisk værktøj/platform/tankegang, men en kæmpeelefant at
> sætte sig ind i.

Ja, - og det er lidt besværlig lige nu..-( - Jeg er igang med et stykke
oversættelsesarbejde, hvor det er en blanding af java og cocoa

> Hvis du gerne vil lære at programmere i Java så kan jeg anbefale "The
> Java Tutorial" fra Sun.

Kender den godt af omtale. den får kun roser, men jeg er ikke så meget
ude på at kunne programmere i java - mere det at forstå 'tankegangen',
når jeg sidder og oversætter div. programmer. - Lige nu har jeg valgt at
bruge XCode som 'hovedværktøj', og det fungerer ganske godt. - Og så er
man også sikker på ikke at komme til at rode rundt i div. kodegrupper.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-08 21:24

Erik Richard Sørensen skrev:

> Hm, mig bekendt, så plejer de at skrive 'URL:http//xxxxx...' - Har lagt
> mærke til, at flere og flere links har strøget www og blot skriver http...

Du tænker på noget andet.

En .URL-fil er en genvej til et internetsted under Windows - altså en
fysisk fil på din disk du kan hive rundt med og flytte på.

> [...]
> bruge XCode som 'hovedværktøj', og det fungerer ganske godt. - Og så er
> man også sikker på ikke at komme til at rode rundt i div. kodegrupper.

Havde jeg på fornemmelsen. Man skal passe på ting ikke eksploderer ved
et uheld.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-08 16:30

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Kan man konvertere .url filer så de kan bruges på Mac ?
>
> Hvis ja, hvordan ?

kender ikke formatet på dem ... men mon ikke linket bare står i
klartekst hvis du åbner dem med en texteditor

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-08 17:06

Autocadster skrev:
> Kan man konvertere .url filer så de kan bruges på Mac ?
>
> Hvis ja, hvordan ?

Kan du ikke bare kigge i dem som en tekstfil og hive referencen ud?

Ellers må det vel kunne laves med en stump program?