Øv, Vista kan bruge en usb-stik som ekstra~
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 18:30

Læste i et computerblad, at Windows Vista kan bruge hvilkensomhelst
usb-stick som et ekstra skud RAM. Det ville da være dejligt, hvis Mac
også snart kunne det
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-08-08 18:36

On 2008-08-31 19:29:49 +0200, iSteen said:

> Læste i et computerblad, at Windows Vista kan bruge hvilkensomhelst
> usb-stick som et ekstra skud RAM. Det ville da være dejligt, hvis Mac
> også snart kunne det

Vil det mon ikke fungere som meget langssomt RAM?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-08 18:49

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Vil det mon ikke fungere som meget langssomt RAM?

joe, den kan bruge det som ekstra Disk Cache og til at hjælpe med at
starte systemet hurtigere op:

<http://en.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost>

<http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista_I/O_technologies#ReadyDrive>

I min ringe erfaring er det ikke noget der er nogen der bruger i vid
udstrækning, nok fordi performance forbedring er minimal ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 31-08-08 20:00

> [...]
>
> I min ringe erfaring er det ikke noget der er nogen der bruger i vid
> udstrækning, nok fordi performance forbedring er minimal ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Med din tilladelse og trods dine forbehold, så lad mig fortælle dig at jeg
bruger det!
Jeg har en 8 Gigabyte Corsair ramstick. Man højreklikker på den og vælger
"ReadyBoost". Derefter testes den for hurtighed og enten forkastes den-
eller også er den omgående klar til brug med den anbefalede
"ReadyBoostsfcache", i mit tilfælde 4 Gigabyte.
3Dmark 2003 grafiktest steg fra 5315 til 5535, hvilket ikke var så meget.
Men langt bedre er det at swapfilen nu kører fra Ramsticken og ikke kører
med harddisken hele tiden. Slitage og hurtighed taget i betragtning.

Endnu en ting Apple ikke når op til.

1.Ingen Ramboost
2.Ingen Blu-Ray understøttelse hverken play eller record.
3.Ingen E-SATA udvidelse.
4.Ingen fingeraftrykslæser. Denne store sikkerhedsfaktor som er så let at
bruge-omit!
5.Ingen overførelse af original HDV High Def råmateriale.

Måske skulle Steve finde nye jobs?

Hilsen
Jens

Fra : Snorre Berg

Dato : 31-08-08 21:58

Lyrik skrev:

> [...]
> at bruge-omit!
> 5.Ingen overførelse af original HDV High Def råmateriale.

Siden Windows har så mange shotcomings i brukergrenssnittet, skal det
mer til enn disse småting for å få meg lysten til å bruke det.

Har fått XP på jobb, og noen dager er et sant mareritt.

--
SB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-08 22:14

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Men langt bedre er det at swapfilen nu kører fra Ramsticken og ikke kører
> med harddisken hele tiden. Slitage og hurtighed taget i betragtning.

useless ..

> 2.Ingen Blu-Ray understøttelse hverken play eller record.

det kommer

> 3.Ingen E-SATA udvidelse.

really ? .. hvorfor har jeg så en eSATA diske her ved siden af mig som
virker ganske fint ?

> 4.Ingen fingeraftrykslæser. Denne store sikkerhedsfaktor som er så let at
> bruge-omit!

alle de fingerprint systemer der findes (i alm. handel )er så lette at
knække at det næsten kan være ligemeget. Det stopper kun amatørerne ..

> 5.Ingen overførelse af original HDV High Def råmateriale.

? ... http://www.apple.com/finalcutstudio/specs/ se om du kan finde HDV
.... så snakker vi videre.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 01-09-08 12:21

> useless ..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Begrund!

> det kommer
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvornår?

> really ? .. hvorfor har jeg så en eSATA diske her ved siden af mig som
> virker ganske fint ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Måske fordi du benytter USB-udgangen? Hvilken Mac-maskine har E-SATA udgang?

> alle de fingerprint systemer der findes (i alm. handel )er så lette at
> knække at det næsten kan være ligemeget. Det stopper kun amatørerne ..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Selvfølgelig ved du ikke noget om det for det findes ikke på Mac.
Når du logger på din maskine så slipper du for at skrive password-du slider
bare din finger over aflæseren og så har du skrivebord! Da du ikke hele
tiden skriver password så undgår du at det bliver opsnappet i en
arbejdssituation, hvorfor jeg også ser det flittigt benyttet på
firmacomputere.
Og hvis du har plaster på fingeren-så kan jeg oplyse din uvidenhed med at
man kan scanne samtlige fingre hvis man lyster! Og den kan huske alle
fingrene. Inklusive dine eventuelle-just kidding-ti tommmelfingre!

> ? ... http://www.apple.com/finalcutstudio/specs/ se om du kan finde HDV
> ... så snakker vi videre.
Altså for 2.199$ kan det lade sig gøre på en Mac! Er det ikke omkring 10.000
kroner? Nu må du altså ikke blive ked af det, men det kan Vista gøre ud af
boxen med Windows Movie Maker.
Den tager det originale materiale fra båndet 1440 x 1080i i cirka 25
Megabit/sekundet i original HDV mpeg2. Mac transkoder det til noget andet
inden den kan tage det ind. Iøvrigt er mpeg2 understøttelsen på Mac
hårrejsende ringe.
Det er umuligt at producere en mpeg2 film. En m2ts til en hjemmebrændt
Blu-Ray-glem det!

Snak så bare videre Thomas.)
Hilsen
jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-08 13:21

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Snak så bare videre Thomas.)

nej .. jeg har bedre ting a tage mig til ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-08 13:29

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Begrund!

jeg kan ikke de store gevinst ... det er en gimmick indtil jeg kan se en
mærkbar forbedring ..

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvornår?

ligner jeg et orakel ?

> Måske fordi du benytter USB-udgangen? Hvilken Mac-maskine har E-SATA udgang?

nej, jeg bruger et e-sata expresscard ...

> [...]
> kroner? Nu må du altså ikke blive ked af det, men det kan Vista gøre ud af

Bortset fra at iMovie også kan tage HDV ...

> [...]
> hårrejsende ringe.
> Det er umuligt at producere en mpeg2 film. En m2ts til en hjemmebrændt

Så det må være derfor mac stadig er en af de fortrukne platforme til
video redigering .. det må være dine evner der ikke rækker ...

/thomas