For/Imod Mac Mini som "mini" mediecenter
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-08-08 07:57

Hej, jeg har de siddste dage tænkt på enten at købe en Squeezeboks, som
jeg kan streame ens Itunes bibliotek og diverse netradioer ud i boligen.

Alternativt tænker jeg også på en Mac mini, og smide den under TV'et og
koble til anlægget i stuen.

Jeg vil gerne udover at kunne spille diverse netradioer, gerne kunne
spille musik fra min NAS (Synology), som heldigt nok understøtter Itunes
opkobling, den lægger dog alt i "samme mappe".

Jeg vil også gerne kunne se diverse Divx ting, som jeg har liggende på
min NAS.

Jeg snakkede med Humac, som mente jeg istedet skulle købe en Apple TV,
da den netop kunne streame fraandre Itunes biblioteker i boligen, og
også kunne vise diverse "film".

Jeg ved med mig selv, at næste skridt måske ville være, at jeg også
ville bruge computerdelen i Mini'en med tiden, ellers forestillede jeg
mig den primært bille fungere via Frontrow.

Det jeg tænker, er om andre har siddet med samme fikse ide, og endt ud
med evt. noget andet, eller også klapper i hænderne over Apple tv ?

Andre inputs er også meget velkomne...

Jeg kommer i tanke om, at med Minien, vil det vel også være muligt at
evt. optage TV, hvis man smider noget USB tuner på med tiden ?

Bottomline, min mave siger, Mini'en har flere muligheder på den lange bane.

Mvh

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-08 08:09

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>

> Jeg kommer i tanke om, at med Minien, vil det vel også være muligt at
> evt. optage TV, hvis man smider noget USB tuner på med tiden ?

Køb en mini ... det lyder til at et AppleTV er for begrænset til dine
planer.

/thomas

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-08-08 06:06

Jeg er enig. Apple TV er sikkert lækkert, men vi har god gavn af
kombinationen af computer og mediecenter. Dog er disken for lille, så
du skal jo have en ekstern. Jeg har en minipartner, som passer til
minien i designet. Så kan du også optage direkte fra EyeTV, som andre
også skriver. Lyden kan komme ud digitalt via miniens optiske udgang.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-08-08 08:40

> [...]

> evt. optage TV, hvis man smider noget USB tuner på med tiden ?
>

> Bottomline, min mave siger, Mini'en har flere muligheder på den lange bane.

Jeg har koblet en mini til en fladskærm. Plus en Miglia digital TV-tuner
med Eye-TV.

Trådløs tastatur og mus.

Fungerer OK. Jeg er jo så begrænset til de digitale luftbårne signaler
DR1-2 og TV2, men så er jeg fri for alt det stupide pladder på TV3 m.fl.

Skærmen har indbygget analog tuner, så familien kan se TV selv om
mini'en står af eller hvis den optager et andet program. Men analogt TV
på en fladskærm ser lidt underligt ud.

Kan optage og afspille fra digital tuner i flot kvalitet. Kun på
undertekst-siden halter løsningen lidt. Dels bliver teksterne hængende
(vist nok kun på TV2) når der ikke umiddelbar efter kommer nye tekster.
Så må man klikke et par gange på fjernbetjeningen for at få dem væk. Det
er typisk et problem, når der f.eks. bliver tekstet få liniers engelsk i
et ellers dansk program.
Hvis man ønsker at overspille optagne film til f.eks. en DVD eller en
iPod, kan man heller ikke få undertekster med.
Jeg gætter på at det skyldes at Eye-TV softwaren er udviklet i et land
hvor man kun sjældent har brug for undertekster.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-08 08:43

> [...]
> Jeg gætter på at det skyldes at Eye-TV softwaren er udviklet i et land
> hvor man kun sjældent har brug for undertekster.

Hvilken version af EyeTV ?

Derudover er nok mest fordi det danske DTT signal ikke helt følger
standarderne.

/thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-08-08 12:06

> Hvilken version af EyeTV ?
>
> Derudover er nok mest fordi det danske DTT signal ikke helt følger
> standarderne.
>
> /thomas

Vers. 3.0.1 Jeg havde lidt problemer med 3.0.2 der hakkede, så jeg
nedgraderede til 3.0.1.

Jeg har forespurgt Elgatos support og de brokkede sig ikke over
nationale forskelle, men mente derimod at det af en eller anden grund
bare ikke var muligt. Men det synes jeg at det burde være - derfor tror
jeg at de nedprioritere undertekster, da de ikke selv bruger det i
nævneværdig grad. Og det gør de nok heller ikke i mange af de store
europæiske lande.

Jeg skal ikke kloge mig yderligere på det!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-08 13:33

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Vers. 3.0.1 Jeg havde lidt problemer med 3.0.2 der hakkede, så jeg
> nedgraderede til 3.0.1.

Der er kommet en 3.0.3 som for mig løste et problem med export af store
(over 2GB filer) ... så giv den et forsøg mht. undertekster :)

/thomas