Airport express medfølgende software syste~
Fra : Bruno

Dato : 28-08-08 23:58

Apple skriver der medfølger noget software der hedder 802.11n Enabler
som kræver Core2Duo eller Xeon Mac's, men at 17" 1.83 Ghz iMac og Mac
Mini ej heller er understøttet!?

Hvad er 802.11n Enabler - er det rigtig forstået hvis jeg formoder det
er en systemopdatering til at få ens Mac til og bruge 802.11n?

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-08 08:09

Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]
>
> Hvad er 802.11n Enabler - er det rigtig forstået hvis jeg formoder det
> er en systemopdatering til at få ens Mac til og bruge 802.11n?

Det var en enkelt generation af iMac (og måske et par andre modeller ...
) der havde et 802.11N chipset men hvor N funktionalteten var slået fra.

Alle nye modeller har det slået til fra fabrik ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-08 09:48

> Det var en enkelt generation af iMac (og måske et par andre modeller ...
> ) der havde et 802.11N chipset men hvor N funktionalteten var slået fra.

Det gjaldt også en række bærbare. Vores MacBook skulle opdateres med
enableren.

> Alle nye modeller har det slået til fra fabrik ..

Hvis man er i tvivl, om ens Mac kan har 802.11N aktiveret, kan man se i
programmet Netværktøj, der ligger i mappen Hjælpeprogrammer i mappen
Programmer. Under info og netværksgrænseflader, står wi-fi-versionen
nederst. Hos mig står der:

Wireless Network Adapter
(802.11 a/b/g/n)

Hvis der står n som her, er er der ingen grund til at køre enableren.
--
Henrik Münster
Esbjerg