Anbefaling af mobil til Mac (ikke iPhone e~
Fra : Esben

Dato : 26-08-08 21:46

Hey!

Mine mobiler er halvdøde såååh:

Jeg skal bruge en mobil der spiller max med Mac: BluePhone Elite,
iSync/Address Book, GPRS mm - gerne Sony-Ericsson, da det er det jeg er
vant til. Kamera skal være brugbart, display skal være lysstærkt.

Den skal kunne findes brugt til max 5-700 kr for at være en god
anbefaling...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

FUT: dk.edb.mac

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-08 22:30

Esben wrote:
> [...]
> vant til. Kamera skal være brugbart, display skal være lysstærkt.
>
> Den skal kunne findes brugt til max 5-700 kr for at være en god

Hvis du mener inkl. en bindingsperiode, så kig efter noget Sony-Ericsson
i W eller Z serierne. - jeg har selv en Z600i/Z660i opgraderet, og den
spiller upåklageligt direkte sammen med isync og Adressebog via BT i
både 10.3.x, 10.4.x og 10.5.x - endda uden ekstra plugins. - Min W660i
syncher delvis, men hvis jeg skal synche fuldt ud, skal jeg bruge enten
BPE eller SE iSync plugin. - Ellers skal du jo nok op i noget K880i /
W880i, men så får du jo 3G med... Med abonnement ligger de fra
500-700kr. afhængig af udbyder.

Check også lige, om din nuværende udbyder kan tilbyde en
'ombytningstelefon' til en god pris. - Da jeg kørte med Sonofon, kunne
jeg fx. ombytte min gamle Siemens med en Samsung EH480X for 99kr., men
den var jeg ikke tilfreds med mht. knapperne. de er så flade, at man som
svagtseende/blind ikke kan mærke, hvor den ene tast begynder og den
anden slutter - og ingen markør på 5-tallet. - Og så er Samsungs ikke
særligt sync-venlige med Mac - hverken via USB eller BT... - Jeg tør
ikke sige, om de kan bruges med BPE...

mvh. Erik Richard

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 08:39

> [...]
> anden slutter - og ingen markør på 5-tallet. - Og så er Samsungs ikke
> særligt sync-venlige med Mac - hverken via USB eller BT... - Jeg tør

Hej Erik!

Tak for dit indlæg!

Nu skal den gerne kunne gå på 2G internet, ved ikke om modembeskrivelser
o.lign. virker til det (- har hentet på http://www.taniwha.org.uk/ men
har jo ikke telefon at teste det på)

Så er der nogern der har brugt 3G telefon til 2G opkobling på Mac?

Hvis penge ikke var et issue ville jeg vælge C702, da jeg gerne vil have
en candy bar der holder (bedre en min K750i og T610i som vidst har
regnedes for de mere holdbare)

Af candy bars er der så K8xx serien men K810i og K850i'ens taster
tvivler jeg på jeg kan forlige mig med, for ikke at tale om navigationen
på dem.

Så er der K7xxi telefonerne som også er candy bar/ kameratelefoner.

Nogen der har erfaringer med de ævnte telefoner inkl . C702?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels - Amager

Dato : 27-08-08 07:51

Esben wrote:
> Jeg skal bruge en mobil der spiller max med Mac: BluePhone Elite,
> iSync/Address Book, GPRS mm - gerne Sony-Ericsson, da det er det jeg er
> vant til. Kamera skal være brugbart, display skal være lysstærkt.

Jeg vil mene at en K-serie er oplagt. Specielt hvis du kigger på en
Cybershot-model. Kameraer fås ikke bedre i mobilen pt. efter min mening
(uden at jeg dog hermed siger noget om kvaliteten i kameramobiler
generelt )

Jeg har haft både en K750i, K800i og pt en K810i og alle har virket
superbt.

> Den skal kunne findes brugt til max 5-700 kr for at være en god
> anbefaling...

En K800i er understøttet native. En K810i kræver et mindre tweak i
iSync. Jeg har tilfældigvis en K800i til salg, hvis du er interesseret.

Venligst

Niels

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 08:47

Niels - Amager <niels@priestyard.dk> wrote:

> [...]
>
> En K800i er understøttet native. En K810i kræver et mindre tweak i
> iSync. Jeg har tilfældigvis en K800i til salg, hvis du er interesseret.

Tak for input, men lader til den kan have lidt problemer med BPE:

"Phone may error when sending multiple SMS.
Power the phone off, wait 10 seconds, then power the phone back on. It
may be necessary to remove the battery and/or unplug the phone from the
charger."

Er 800 og 810 mere eller mindre holdbare end 750?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels - Amager

Dato : 27-08-08 11:58

Esben wrote:
> [...]
> Power the phone off, wait 10 seconds, then power the phone back on. It
> may be necessary to remove the battery and/or unplug the phone from the

Jeg har brugt alle tre med BPE og synes det har fungeret rigtig godt.
Der kan være lidt problemer med, at BPE får blandet to multiple-sms
beskeder sammen. Men det har jeg forstået sådan, at det er en generel
fejl i BPE, som man må leve med.

> Er 800 og 810 mere eller mindre holdbare end 750?

Rent konstruktionsmæssigt vil jeg sige det er det samme. K750i er noget
lettere og har bedre taster efter min mening. Men det er en smagssag.
Der er bedre funktioner (fx 3G) og væsentligt bedre kamera i både K800i
og K810i. Forskellen på de to sidstnævnte er primært designet.

Venligst

Niels

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-08-08 15:07

esha@nospamget2net.dk (Esben) wrote in

> [...]
> lysstærkt.
>
> Den skal kunne findes brugt til max 5-700 kr for at være en god

T610.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-08 15:19

> esha@nospamget2net.dk (Esben) wrote in

> T610.

en gammel svend men stadig en klassiker ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 15:24

> en gammel svend men stadig en klassiker ...

men ligesom ikke en kameramobil, vel?

Har 2 stk der er halvdøde, men det var en meget fin telefon engang

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-08 15:26

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> men ligesom ikke en kameramobil, vel?
>
> Har 2 stk der er halvdøde, men det var en meget fin telefon engang

øh... den har da et kamera ?

/thomas

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 20:29

> øh... den har da et kamera ?

mm, meget ringe

I øvrigt duer den ikke ordenligt i BPE 2

Esben

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-08 21:06

> mm, meget ringe

De er alle ringe ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 21:10

> De er alle ringe ...
>
> /thomas

K750i var fin til udendørs brug

Og bare rolig jeg har også et digitalkamera, men ikke altid ved
hånden...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-08 21:36

> K750i var fin til udendørs brug

Ja, det går lige i højt solskin ... men stort set alle kameramobiler
begynder at græde så snart de skal bare lidt på arbejde ..

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-08 16:06

> men ligesom ikke en kameramobil, vel?

Nå, nå - den tager da video og hele tjavsen......hvem tager iøvrigt
fotografier med en telefon?

> Har 2 stk der er halvdøde, men det var en meget fin telefon engang

Nå, så vil du nok ikke ha´ min

> vh esben

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-08-08 16:11

Thomas von Hassel wrote:

> en gammel svend men stadig en klassiker ...

Ja, bundsolid, men for pokker, hvor er den radiostøj følsom... - Det
gælder for hele T-serien. - Så jeg må kraftigt advare mod at bruge en
T-series SE i nærheden af følsomt radioovervågningsudstyr!!!

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 20:39

On 2008-08-27 16:18:52 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> en gammel svend men stadig en klassiker ...
>

> /thomas

Ja jeg bliver ved med at købe den gamle T630 - den er billig, og den
virker perfekt til mig.
Har pt en hvid model....passer godt til en Mac
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 15:23

> esha@nospamget2net.dk (Esben) wrote in

> T610.

Sorry for gammel /én af de halvdøde) og ueffen men jeg overvejer en
brugt K750i igen, selv om de har det med at gå i stykker

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-08-08 21:44

esha@nospamget2net.dk (Esben) wrote in news:1imcakm.t78lee57fix4N%
esha@nospamget2net.dk:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Sorry for gammel /én af de halvdøde) og ueffen men jeg overvejer en
> brugt K750i igen, selv om de har det med at gå i stykker

Jeg købte et nyt batteri i Elgiganten i juli. På kvitteringen står:

BST25 SONY ERIC BATTERI 1 499,00
Rabat -450,00
TOTAL 49,00

Det er sådan' rabat jeg ka' li'

Vi har 2 T610 - still going strong.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-08 16:03

> T610.

Og sådan en må du få forærende af mig Den er dog slidt, godt brugt,
men den virker

M.

Fra : Esben

Dato : 27-08-08 20:29

> Og sådan en må du få forærende af mig Den er dog slidt, godt brugt,
> men den virker

En glad giver! Er du hos kæresten snart? Så vil jeg da gerne have den så
jeg ikke er så forbandet presset lige nu, da jeg måske/ måske ikke får
jobmobil snart...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels poulsen

Dato : 27-08-08 19:34

Axel Hammerschmidt skrev:
> esha@nospamget2net.dk (Esben) wrote in

> T610.

Ja så er spørgsmålet hvad skal sådan en svend så kosteen t 610

--
http://www.youtube.com/watch?v=HM7Xf7apfhE&feature=user

http://www.youtube.com/watch?v=EZ7KH1hPhs8

http://www.youtube.com/watch?v=w_V-Z1jEEeM&feature=related