æ,ø & å
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 22-07-01 14:27

Hej

JEg har fået lavet mig et lille program til at hente data ud fra en dbase
5.0, men når jeg vil indtaste data og bruger æ, ø og å så f.eks. ø bliver
erstattet med o. Hvordan undgår jeg det ?

Det skal også lige siges at jeg ikke er verdensmester til delphi.

--
Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 09-08-01 20:26

har du husket i aliassen at sætte den rigtige cp.?
jeg bruger 'borland DAN-latin1', cp865 eller dan-nor
jeg mener også at det rigtige valg af db-ver(3-4-5) betyder noget.

iøvrigt er jeg træt af efter 6 år at være stødt på Yen-problemet igen:
ODBC opdateringen fra MS laver konsekvent Øø om til yen/cent -øv

finn