Striper på skjermene
Fra : Stein Ole Kjær

Dato : 23-08-08 09:23

Jeg kjører med to skjermer. Jeg har i det siste fått et angrep av
striper på begge skjermene. Det startet samtidig på begge. Dette dreier
seg om striper horisontalt på lengde med en bindestrek. De er ikke
permanente på et sted og jo lenger tid maskinen står på jo flere blir
de. Til slutt er det nesten umulig å lese på skjermen. Noen ide om hva
dette er og hva som er botemidlet? Jeg er ganske/helt sikker på at vi
ikke snakker om døde pixler. Etter omstart så er skjermen under
oppstratsprosessen helt fin, men sp begynner disse små strekene
etterhvert å komme tilbake.

Steinu
--
Stein Ole Kjær
steinole at broadpark.no

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-08 10:24

Stein Ole Kjær <steinole@broadpark.no.nospam> wrote:

> [...]
> ikke snakker om døde pixler. Etter omstart så er skjermen under
> oppstratsprosessen helt fin, men sp begynner disse små strekene

Hvilken maskine ?

Lyder som om grafikkort er defekt ..

/thomas

Fra : Stein Ole Kjær

Dato : 23-08-08 15:11

In article <1im4iao.1r211lqvccghkN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Hvilken maskine ?
>
> Lyder som om grafikkort er defekt ..
>
> /thomas

Nytt skjermkort er bestilt.

Stein
--
Stein Ole Kjær
steinole at broadpark.no

Fra : Per

Dato : 24-08-08 09:09

Jeg har en dyr LaCie monitor der får lodrette striber fra venstre mod højre
når den bliver varm.

Jeg mener det er pga. en konstruktionsfejl fordi den desværre er produceret
med en flipchip der er loddet direkte i et stykke flexprint der har en 180
graders blød bue. Så når printkortet bliver varmt får flipchippen dårlig
forbindelse til printkortet. I mit tilfælde betyder det at der kommer
lodrette streger henover skærmen.

Kedeligt med dårligt ingeniørarbejde på sådan et dyrt produkt når 3 års
garantien netop er udløbet. Næste gang køber jeg en billig monitor !

Mvh. Per