Iphone - slå backup funktion fra
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 11-08-08 18:00

Hej

Hver gang jeg sætter min Iphone til min mac begynder den at
sikkerhedskopiere alle data fra iphone til computer, det tager jo rigtig
lang tid. Nogen der ved hvordan dette slås fra?

/Brian

Fra : Per Rønne

Dato : 11-08-08 18:21

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> wrote:

> Hver gang jeg sætter min Iphone til min mac begynder den at
> sikkerhedskopiere alle data fra iphone til computer, det tager jo rigtig
> lang tid. Nogen der ved hvordan dette slås fra?

Hvorfor sikkerhedskopiere? Den synkroniserer jo allerede trådløst med
din brian@me.com konto ... som også din mac synkroniserer med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 11-08-08 18:25

Per Rønne skrev:

> Hvorfor sikkerhedskopiere? Den synkroniserer jo allerede trådløst med
> din brian@me.com konto ... som også din mac synkroniserer med.
Nej, det gør den ikke.

Tror ikke du forstod mit indlæg, jeg vil IKKE have at den sikkerhedskopiere.

/Brian

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-08 07:09

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> wrote:

> Nej, det gør den ikke.
>
> Tror ikke du forstod mit indlæg, jeg vil IKKE have at den sikkerhedskopiere.

Medmindre du vil installere programmel, hvorfor så overhovedet slutte
den til din Mac? Du kan jo sagtens oplade den fra et almindeligt elstik,
og synkronisering af kalender mv foregår bedre gennem din MobileMe
konto.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 12-08-08 09:03

Per Rønne skrev:

> [...]
> den til din Mac? Du kan jo sagtens oplade den fra et almindeligt elstik,
> og synkronisering af kalender mv foregår bedre gennem din MobileMe
Kan mobileMe arbejde sammen med exchange, jeg har jo allerede en hosted
exchange løsning, eller er mobileMe udelukkende en erstatning for exchange?

/Brian

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 12-08-08 09:15

On Tue, 12 Aug 2008 10:02:49 +0200, <Brian Bendtsen> wrote:
> Kan mobileMe arbejde sammen med exchange, jeg har jo allerede en hosted
> exchange løsning, eller er mobileMe udelukkende en erstatning for exchange?

du kan bruke de samtidig, men har du allerede en exchangeløsning er det
vel bare å bruke denne så fremt denne støtter activesync.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-08 10:09

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> du kan bruke de samtidig, men har du allerede en exchangeløsning er det
> vel bare å bruke denne så fremt denne støtter activesync.

Og han bruger Exchange fra Mac'en.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-08-08 18:30

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> wrote:

> Nogen der ved hvordan dette slås fra?

The Terminal command to disable iPhone backups is:

defaults write com.apple.itunes DeviceBackupsDisabled -bool true

Kilde: <http://www.macworld.com/article/134912/2008/08/mwvodcast62.html>

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-08-08 18:31

.... and to undo that work so that iTunes does back up your iPhone, enter
this:

defaults write com.apple.itunes DeviceBackupsDisabled -bool false

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-08-08 09:46

Martin Bredthauer wrote:

> The Terminal command to disable iPhone backups is:
>
> defaults write com.apple.itunes DeviceBackupsDisabled -bool true
>
> Kilde:<http://www.macworld.com/article/134912/2008/08/mwvodcast62.html>

Backup går væsentligt hurtigere her, efter jeg har slået 'send debug
information' fra. Personligt har jeg ikke lyst til at slå backup helt
fra, så det er et fint kompromis.

Det beskrives bl.a. her, hvordan 'send backup information' slås fra:
http://www.jaganath.net/content/mobile/reducing-the-iphone-20-backup-time/235

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk