OSX workstation som XGrid server... Er det~
Fra : Thomas Askgaard Jørg~

Dato : 08-08-08 07:45

Hej.

Er det muligt at få en workstation OSX til at fungere som XGrid server,
eller skal det være server version af OSX der skal til, før det kan
lykkedes.
Sidder nemlig med to workstations, og det ville nu være dejligt, hvis
det kunne lade sig gøre.
Har kigget lidt rundt på Apple's side, og de beskriver kun det indenfor
server versionen, men mener at jeg har hørt, at det kunne lade sig gøre.
Nogle der kender noget til det herinde?

Mvh Thomas.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-08 08:11

Thomas Askgaard Jørgensen <taj@mail.dk> wrote:

> [...]
> Har kigget lidt rundt på Apple's side, og de beskriver kun det indenfor
> server versionen, men mener at jeg har hørt, at det kunne lade sig gøre.

Under tiger kunne du godt. F.eks. havde VisualHub under tiger en
funktion der kunne dele konvertering af flere filer ud via Xgrid. Under
10.5 tror jeg de har lavet om, men jeg tror stumperne er der, det er
bare mere bøvlet ...

Du er klar over du normal selv skal kode din Xgrid application ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-08 11:45

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> bare mere bøvlet ...
>
> Du er klar over du normal selv skal kode din Xgrid application ?

Jeg véd ikke, om man selv skal kode div. XGrid programmer eller ikke.
Men jeg véd, at - da jeg installerede den sidste XCode Tools, - kom der
noget XGrid Server stuff ind på min MacPro, men ikke på min QS Dual
1,8ghz, - og jeg kan garantere for, der kom endnu mere, da jeg
opdaterede til 10.5.4 på MacPro'en, men stadig ikke på QS'eren. - så gad
vide, om det har noget med PPC/Intel arkitekturen at gøre....

mvh. Erik Richard