Skør opdatering?
Fra : Erling Hansen

Dato : 04-08-08 23:06

I de første par år efter Berlinmurens fald gik en skør dille rundt
blandt Berlins yuppier: Den flade Porche-maskine med cylindrene
liggende, kunne med besvær og godt mekaniker-skab presses ned i en
Trabant, som derefter kunne vinde ethvert kapløb ved trafiklysene.
Så til spørgsmålet: Ville der være plads/mulighed for f.eks. at bygge
en Clamshell om til at være på højde med f.eks. MacBook?
Mvh
Erling

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-08-08 01:00

Erling Hansen wrote:
> [...]
> liggende, kunne med besvær og godt mekaniker-skab presses ned i en
> Trabant, som derefter kunne vinde ethvert kapløb ved trafiklysene.

En P901 (Porsche 601 og 901) motor kan sagtens være i en Trabi. - Det er
meget værre, når man putter en P909 (Porsche 911 og 917) motor i en VW
113 eller en P928 (Porsche 917 og 927) i en VW 1600 Coupé. - Faktisk
lavede Volkswagen både en VW401 (P901), VW411 (P909), VW421 (P901) og en
VW423 (P920). - En af min fars venner havde en sådan Vw423 tilbage i
slutningen af 1960'erne. - den 'spadserede' nemt sine 320 km/t. -
Der kører faktisk en VW1300BIG - den med de megastore baglygter - rundt
her i byen med en P928 motor. - Jeg har set den regulært stejle ved
start fra et lyskryds..-))

> Så til spørgsmålet: Ville der være plads/mulighed for f.eks. at bygge
> en Clamshell om til at være på højde med f.eks. MacBook?

For at føre det over på en Clamshell, - så nej, den kan ikke få 'ny
motor'... - Det er i det hele taget meget få af Apples bærbare, der i
det hele taget kunne CPU opgraderes. Den eneste, der mig bekendt har
kunnet opgraderes, er e gl. PB 540C, der kunne opg. til en G3 med et
såkaldt daughtercard...

mvh. Erik Richard

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-08-08 08:01

> [...]
> det hele taget kunne CPU opgraderes. Den eneste, der mig bekendt har
> kunnet opgraderes, er e gl. PB 540C, der kunne opg. til en G3 med et

Hej. Tak for dit hurtige svar. Det kunne nu ellers have været sjovt.
Jeg kørte i sin tid i en VW minibus, og min søn, som boede i Køln på det
tidspunkt, fandt netop en flad Porsche maskine. Desværre (heldigvis)
blev jeg syg den weekend jeg skulle have været dernede og hente den, og
sælger gad ikke vente, så han solgte den til anden side. Sønnen fortalte
senere, at den anden køber fik den installeret, og begyndte at køre - og
den holdt i hele 3 dage. Det var sgu da godt jeg blev syg.
mvh
Erling

Fra : Martin Bech

Dato : 05-08-08 08:04

In article <1il6aqr.t0c44p1v5gpuiN%preeh-dh@mail.dkspree>,
preeh-dh@mail.dkspree (Erling Hansen) wrote:

> Ville der være plads/mulighed for f.eks. at bygge
> en Clamshell om til at være på højde med f.eks. MacBook?

Skal jeg ikke sige noget om, om det er sikkert ikke så svært at proppe
en Macmini ind i fx en Colour Classic.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-08-08 08:43

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> writes:

> Skal jeg ikke sige noget om, om det er sikkert ikke så svært at proppe
> en Macmini ind i fx en Colour Classic.

Noget i den her stil?
http://www.kaede.sakura.ne.jp/~kidou/mac/macmini01.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Martin Bech

Dato : 05-08-08 11:07

In article <86bq07vrea.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Noget i den her stil?
> http://www.kaede.sakura.ne.jp/~kidou/mac/macmini01.html

Hehe, ja, den er da cool. Men det var da et nummer bedre, hvis man havde
kabinettet med farveskærmen.

Fra : Martin Bech

Dato : 05-08-08 11:17

In article <post-92D8AA.12070705082008@newsbin.cybercity.dk>,
Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> wrote:

> Men det var da et nummer bedre, hvis man havde
> kabinettet med farveskærmen.

Og det udføres sådan:
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ja&u=http://homepage.mac.c
om/super_karakura/PhotoAlbum12.html&sa=X&oi=translate&resnum=4&ct=result&
prev=/search%3Fq%3D%2522%25E3%2582%25AB%25E3%2583%25A9%25E3%2582%25AF%25E
3%2583%25A9%2522%26num%3D100%26hl%3Den%26safe%3Doff%26client%3Dsafari%26r
ls%3Den%26pwst%3D1

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-08-08 13:44

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> wrote:

> Hehe, ja, den er da cool. Men det var da et nummer bedre, hvis man havde
> kabinettet med farveskærmen.

Ja, det er ret cool. Og endnu mere cool er det, hvis den 'gamle' dims er
hurtigere i hænderne på en dygtig operatør. Min mors gamle Singer
trædesymaskine løb om hjørnerne med den første elektriske, hun købte, så
den elektriske røg ind i bunden af skabet, indtil min søster fik mor
overbevist om, at der nok bare skulle lidt øvelse til.
mvh
erling