ScanWizard
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-08-08 17:22

Jeg har prøvet at se efter nyt fra Microtek. Siden jeg fik min MacBook
Pro i forbindelse med overgang til Leoparden, har jeg måttet holde liv i
den gamle PB G4 af den primære grund, at der ikke er kommet en ny udgave
af ScanWizard, der kan understøtte min ScanMaker 4900.

Nu ser jeg, at der er kommet en ny version af ScanWizard i foråret. Men
den understøtter ikke min scanner. Jeg har søgt efter drivere, men ender
med en henvisning til den gamle programversion, der ikke fungerer under
OS 10.5.

Selvom en udmærket scanner sikkert kan købes for ca. to timers arbejde i
folkeskolen, generer det mig groft at skulle smide en velfungerende
scanner på lossepladsen.

Derfor vil jeg fortsætte med den ovenfor beskrevne løsning, medmindre
nogen har et brugbar forslag til software.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 05-08-08 15:42

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Derfor vil jeg fortsætte med den ovenfor beskrevne løsning, medmindre
> nogen har et brugbar forslag til software.

Det er noget bras at de ikke har leveret drivere til en så fin scanner.
Du kunne jo evt. afsætte den til en med PC. 4900'eren er jo næppe to
timers undervisning værd, vist knap nok et frikvartér.

Derfter skal du seriøst overveje en Canon. Een af de ting der er helt
fedt ved Canons scannersoftware er at når man scanner et dokument til
PDF, så inkluderer den automatisk en optisk læsning af dokumentet.
Derved kan du pludselig søge på tekster inden i scannede dokumenter,
hvilket grænser sig til det geniale.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-08-08 16:36

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> PDF, så inkluderer den automatisk en optisk læsning af dokumentet.
> Derved kan du pludselig søge på tekster inden i scannede dokumenter,

Jatak. Det ender det nok med. Hvis der findes PC-software ScanMaker
4900, kan den få lov at stå ved den plads på skolen, hvor plejer at
arbejde.

Jeg har heller aldrig været en stor fan af ScanWizard. Så min næste
scanner ville alligevel ikke være blevet noget fra Microtek.

Har du et forslag til, hvilken Canon det skal være?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-08-08 09:17

> [...]

> scanner ville alligevel ikke være blevet noget fra Microtek.
>
> Har du et forslag til, hvilken Canon det skal være?

Jeg sidder selv med en Lide 70. Lide-serien er en konsumentprodukt-serie
med priser helt ned til 500 kr pr. stk.

Til hjemme og kontorbrug er det fint. Kvaliteten er selvfølgelig ikke på
toppen men overgår alligevel dyrere scannere hvis de har blot nogle få
år på bagen.

Lid'erne har mulighed for at stå på højkant hvilket er dejlig
pladsbesparende.

I den anden ende har Canon f.eks. 8800F, der laver top-kvalitet til en
pris under 2000 incl. moms. Den kan også scanne dias og dine gamle
negativer og gør det fremragende.

Jeg er ikke helt klar over om de har en decideret dokument-scanner, men
mon ikke deres MLP'er har den funktionalitet.

De har en rigtig god hjemmeside canon.dk med mulighed for
produktsammenligninger.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-08-08 13:12

> [...]
> mon ikke deres MLP'er har den funktionalitet.
>

> De har en rigtig god hjemmeside canon.dk med mulighed for

Mange tak. Jeg sikkert hurtigt alvor af det.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 12-08-08 13:32

> Mange tak. Jeg sikkert hurtigt alvor af det.

Tak for henvisning til Canoin. Jeg har lige anskaffet en LiDE 600F. Og
den ser ud til langt at overgå, hvad jeg før har prøvet.

Softwaren indeholdermikke en funktion, der kigger efter update. Kan det
mon passe, at denne version fra 2004 er den nyeste?

En lille, lækker detaille er, at Canon har fundet ud af, at det er mere
brugervenligt, når låget er hængslet på langsiden,
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt