Mysql select $var
Fra : Chrístian Jørgensen

Dato : 08-09-08 21:14

Jeg vil gerne lave et udtræk fra en db. Men db gives af en
variabel og det kan jeg ikke få til at virke. Min kode ser sådan
her ud.

$resultat = mysql_query("select * from $s ORDER BY pol ASC");
while ($row = mysql_fetch_array($resultat)){
extract($row);

Jeg har prøvet '$s' og "$s" ".$s." og intet ser ud til at virke.

Derudover vil jeg høre om der er nogen der har en smart funktion
til at lave en liste over alle db i en mysql db.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-09-08 21:21

Chrístian Jørgensen wrote:
> [...]
> while ($row = mysql_fetch_array($resultat)){
> extract($row);
>
> Jeg har prøvet '$s' og "$s" ".$s." og intet ser ud til at virke.

Det må være dig der har lavet en fejl... prøv

$sql = "select * from $s ORDER BY pol ASC";
echo $sql;

og tjek den outputter det korrekte!

> Derudover vil jeg høre om der er nogen der har en smart funktion
> til at lave en liste over alle db i en mysql db.

Mener du alle databaser i på en MySQL server (som brugeren har adgang til?)

I så fald rimeligt simpelt
"show databases"

Hvis de er tabellerne du vil have fra en MySQL database er det
"show tables"

I sidste ende næsten logisk ;)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Chrístian Jørgensen

Dato : 09-09-08 19:41

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Det må være dig der har lavet en fejl... prøv
>
> $sql = "select * from $s ORDER BY pol ASC";
> echo $sql;
>
> og tjek den outputter det korrekte!

Jeg har arbejdet lidt videre, og det virker super hvis $s er bogstaver, men
så snart det er tal så går det galt.

Skal der noget specielt til når det er tal ?

M.v.h. Christian

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-09-08 20:07

Chrístian Jørgensen wrote:

> Jeg har arbejdet lidt videre, og det virker super hvis $s er bogstaver, men
> så snart det er tal så går det galt.
>
> Skal der noget specielt til når det er tal ?

yeah...

$sql = "select * from `".$s."` ORDER BY pol ASC";

Så skulle det virke