Problemer med getimagesize()
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-08 18:47

Hvad gør jeg forkert i nedenstående?

<?php
/* Tjek hvilke billeder der ligger i mappen, og hent navnet
på et tilfældigt billede */
$filnavne = glob("*.png");
$tilfaeldig = array_rand($filnavne);
$filnavn=$filnavne[$tilfaeldig];

/* Find størrelsen på billedet
list($width, $height) = getimagesize($filnavn);

/* Udskriv */
echo "$filnavn";
echo "<br>Bredde: $width";
echo "<br>Højde: $height";
?>

Koden kan ses i funktion her:
http://kimludvigsen.dk/billeder/image.php
Og som det kan ses, returneres der ikke værdier for bredde
og højde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-08 19:50

Kim Ludvigsen skrev:
> Hvad gør jeg forkert i nedenstående?
>
> /* Find størrelsen på billedet
> list($width, $height) = getimagesize($filnavn);

Pinligt, pinligt, pinligt!

Jeg havde udskiftet kommentar-koden // med /* og så havde
jeg glemt den afsluttende */.
Og her har jeg brugt en times tid med at kæmpe for at få det
til at virke, suk!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-09-08 19:56

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Pinligt, pinligt, pinligt!
>
> Jeg havde udskiftet kommentar-koden // med /* og så havde jeg glemt den
> afsluttende */.

*LOL*
Gode gamle Fejl Fyrre er en trofast ven.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-08 21:01

Philip Nunnegaard skrev:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> *LOL*
> Gode gamle Fejl Fyrre er en trofast ven.

Ordet "ven" er ikke det første, jeg tænker på, i den
forbindelse.

Jeg havde konsulteret php-bogen, kopieret funktionen direkt
fra siden, så jeg var sikker på, at jeg ikke havde skrevet
forkert. Prøvet at angive filnavnet direkte i stedet for i
en streng, prøvet alternative metoder. Alt sammen med samme
nedslående resultat.

Men der er dog ét lyspunkt: Jeg ved nu, at kommentar-koden
virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-09-08 21:22

Kim Ludvigsen wrote:

> Pinligt, pinligt, pinligt!

Brug en editor med syntax highlighting? Så burde du da hurtig fange den? ;)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-08 21:49

Johan Holst Nielsen skrev:

> Brug en editor med syntax highlighting? Så burde du da hurtig fange den? ;)

Hva' gå over til noget nyere end edlin?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-09-08 01:49

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> [...]
;)

> Hva' gå over til noget nyere end edlin?

He - hvorfor gøre det nemt, når det kan være kompliceret.

HAPedit kunne være et bud på en editor:
http://hapedit.free.fr/

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-09-08 09:44

Stig Johansen skrev:

> He - hvorfor gøre det nemt, når det kan være kompliceret.
>
> HAPedit kunne være et bud på en editor:
> http://hapedit.free.fr/

Desværre, jeg bruger OS/2. Normalt bruger jeg en editor, der
minder en del om Notesblok, og som altså ikke har
syntaks-farvning. Jeg har ikke kunnet forlige mig med mere
avancerede editorer til OS/2, fordi de ikke kan klare så
enkel en ting som word wrap, sådan som jeg gerne vil have
det (helt flydende).

Jeg har ellers været på konstant jagt efter editor med
syntaksfarvning, men af en eller anden grund, så har alle de
avancerede editorer to muligheder: ingen word wrap, eller
word wrap med en fast linjelængde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Dennis Munding

Dato : 25-09-08 22:59

Hej Kim!
"Kim Ludvigsen" skrev:
> [...]
> men af en eller anden grund, så har alle de avancerede editorer to
> muligheder: ingen word wrap, eller word wrap med en fast linjelængde.

Har du prøvet NotePad++?
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!
http://pe-vagtservice.dk/ -Når du vil passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! Ganske enkelt...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-08 00:08

Dennis Munding skrev:

> Har du prøvet NotePad++?

Den har wordwrap med fast længde.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-09-08 00:16

Dennis Munding skrev:

> Har du prøvet NotePad++?
> http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Den kører ikke under OS/2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med