Fjern linjeskift
Fra : Mads Madsen

Dato : 01-09-08 11:44

Hej
Jeg skal have indholdet fra et <textarea> til at trække sammen i en
linje og allerbedst med \n istedet kan dog ikke lige greje koden.
Nogle der har hints eller hele koden så er jeg glad?

Tekst:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque
tempus neque laoreet lacus. Suspendisse potenti. Donec pretium neque
quis felis.

Aliquam condimentum pellentesque est. In hac habitasse platea
dictumst. Vestibulum ipsum orci, pretium quis, consequat ut, euismod
id, tortor. Pellentesque eu tortor. Vivamus leo mi, venenatis eu,
placerat quis, auctor ac, diam. In feugiat, urna ac vestibulum
suscipit, velit diam ultricies urna, sit amet auctor magna elit eu
elit.

Skal være:
[...]

Eller allerbedst (læg mærke til \n\n midt i teksten):
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque
tempus neque laoreet lacus. Suspendisse potenti. Donec pretium neque
quis felis.\n\nAliquam condimentum pellentesque est. In hac habitasse

Mads

Fra : Martin

Dato : 01-09-08 19:35

Mads Madsen wrote:
> [...]
> eu, placerat quis, auctor ac, diam. In feugiat, urna ac vestibulum
> suscipit, velit diam ultricies urna, sit amet auctor magna elit eu

function br2nl($text)
{
return preg_replace('/<br\\\\s*?\\/??>/i', "\\n", $text);
}

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-09-08 19:36

"Mads Madsen" <mazmazen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>linje og allerbedst med \n istedet kan dog ikke lige greje koden.
>Nogle der har hints eller hele koden så er jeg glad?
<klip>

Må ærligt erkende at jeg ikke lige helt præcist kan regne ud hvad du søger,
og dit eksempel er måske ikke helt så læseligt som da du sendte det, pga .
formatering i din nyhedsklient.

har dog en mistanke om at du kan bruge:
http://dk.php.net/str_replace

Den kan nemt lave <br/> om til \n og frem og tilbage..erstatte noget med
ingenting.

Fra : Mads Madsen

Dato : 01-09-08 13:22

>function br2nl($text)
{
return preg_replace('/<br\\\\s*?\\/??>/i', "\\n", $text);

kan jeg ikke få til at virke, ved ikke hvordan det skal implementeres.
Jeg har følgende kode:
<?php
$query = "SELECT * FROM tabel";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
$beskrivelse = $row['beskrivelse'];
//$beskrivelse = str_replace("<br>", "\\n", "$beskrivelse");

regner med det er her omkring:
function br2nl($text)
{
return preg_replace('/<br\\\\s*?\\/??>/i', "\\n", $text);
}

skal sættes ind men ved ikke hvordan?

font><br><textarea cols='40' rows='7' readonly class='textarea'>
$beskrivelse</textarea>\";";
echo "addMarker({$row['lon']}, {$row['lat']}, html );";
}
?>

> [...]
> og dit eksempel er måske ikke helt så læseligt som da du sendte det, pga .

Jeg bruger googlegroups som "klient"
str_replace kan jeg ikke få til at virke

Mads

Fra : Martin

Dato : 01-09-08 21:48

Mads Madsen wrote:
> [...]
> return preg_replace('/<br\\\\s*?\\/??>/i', "\\n", $text);
>
> kan jeg ikke få til at virke, ved ikke hvordan det skal implementeres.

Sæt funktionen ind her

> [...]
> {
> $beskrivelse = $row['beskrivelse'];
> //$beskrivelse = str_replace("<br>", "\\n", "$beskrivelse");

$beskrivelse = br2nl($beskrivelse);

Fra : N/A

Dato : 02-09-08 18:05

Fra : N/A

Dato : 01-09-08 21:48

Fra : Mads Madsen

Dato : 02-09-08 08:04

On 1 Sep., 22:47, Martin <mar...@aarhof.invalid> wrote:

> Sæt funktionen ind her

> $beskrivelse = br2nl($beskrivelse);

Det giver desværre ikke den ønskede effekt.

Mads

Fra : Martin

Dato : 02-09-08 18:05

Mads Madsen wrote:

> Det giver desværre ikke den ønskede effekt.

Prøv at skrive <pre> i HTML'en før du udskriver $beskrivelse - altså

echo '<pre>';
echo br2nl($beskrivelse);
echo '<pre>';

Så skulle der gerne komme \n\n ind i feltet, problemet er at \n ikke kan
udskrives i HTML, så skal du ihvertfald lave \ om til HTML tegn - så du
kan lave funktionen en lille smule om

function br2nl($text) {
return preg_replace('/<br\\\\s*?\\/??>/i', "&#92;n", $text);
}