advanced guestbook på one.com?
Fra : jonas pedersen

Dato : 31-08-08 12:59

kan man lægge advanced guestbook på one.com server?kan ikke
oprette ny database men, tabel ved ikke helt om det kan bruges?
er ny i det her hjemmeside!har søgt lidt på nettet men kan ikke
rigtig finde nogen how to der passer på det jeg skal bruge.jeg
synes der mangler en sql fil i den pakke man henter, men ved ikke
om det er en nødvendighed?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-08-08 13:11

jonas pedersen kom med denne ide:
> [...]
> rigtig finde nogen how to der passer på det jeg skal bruge.jeg
> synes der mangler en sql fil i den pakke man henter, men ved ikke

Jeg ved ikke lige, hvad du forstår ved en "advanced guestbook".
Men jeg har op til flere gæstebøder, på mine sider hos one.com
"Hjemmeprogrammerede" godt nok - men det fungerer fortrinligt.
(Altså - one.com er billig, men ikke specielt hurtig, og heller ikke
meget for at yde service. Online hjælp er tilgængelig - og her kan du
få hvilket som helst standardsvar, og meget sjældent hjælp til dit
problem. Men de er flinke og rare at snakke med!)

Du har een database hos one.com, og kan ikke oprette flere. Men du kan
oprette så mange tabeller du har brug for.

Jeg ved heller ikke hvad det er du har hentet og hvor. Du får en email
med koder - og ellers er det bare at bruge kotrolpanelet, til de ting
du vil bruge.

Birger

Fra : jonas pedersen

Dato : 31-08-08 14:04

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Jeg ved heller ikke hvad det er du har hentet og hvor. Du får en email
> med koder - og ellers er det bare at bruge kotrolpanelet, til de ting

det er en "gæstebog pakke" der hedder advanced guestbook hvor man henter
en rar fil hvor det man skal bruge ligger i. men den how to jeg har
fundet kræver at man opretter en ny database der står ikke noget om
hvordan man opretter en tabel. en anden how to siger at man skal oploade
en sql fil til mysql for at oprette en tabel. så jeg er lidt på bar
bund og jeg er nødt til at have en how to jeg slavisk kan gå frem
efter da jeg ikke er så meget inde i det.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-08-08 14:21

jonas pedersen udtrykte præcist:

> [...]
> bund og jeg er nødt til at have en how to jeg slavisk kan gå frem
> efter da jeg ikke er så meget inde i det.

Din rar - fil indeholder så formentlig (php-) programmerne, der skal
anvendes til gæstebogen.
Det er ikke svært at oprette en fil manuelt.
Jeg vil dog ikke påtage mig at skrive en howto - specielt da jeg ikke
kender til det du forsøger at installere.

Birger

Fra : jonas pedersen

Dato : 31-08-08 14:35

> [...]
> Jeg vil dog ikke påtage mig at skrive en howto - specielt da jeg ikke
> kender til det du forsøger at installere.

ja det er rigtigt går ud fra at det er den "grafiske del" som skal uploades
til serveren og jeg skal indsætte nogle oplysninger i en config mappe med
noget kode-værk og nogle andre oplysninger tror jeg er med så langtmen
det med at oprette tabellen til gæstebogen fatter jeg ikke noget af skal jeg
bruge en sql fil?

Fra : Holst

Dato : 31-08-08 14:45

jonas pedersen wrote:

> [...]
> det med at oprette tabellen til gæstebogen fatter jeg ikke noget af skal jeg

Må jeg anbefale, at du finder en anden gæstebog med en howto, du forstår!

Fra : jonas pedersen

Dato : 31-08-08 14:51

Holst wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Må jeg anbefale, at du finder en anden gæstebog med en howto, du forstår!
ja tak en der fortæller hvordan man opretter en tabel og får det hele til at
fungerer.fortæl mig hvor den er!!

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-08-08 14:48

jonas pedersen frembragte:

> [...]
> bruge en sql fil?

"en config mappe med noget kode-værk og nogle andre oplysninger".. :/

Har jeg intet begreb om - jeg kender ikke den gæstebog du forsøger at
installere.
Jeg forestiller mig, at "designeren" må have et forum et eller andet
sted, for at hjælpe stakler som dig...

Jeg bruger ikke sql-filer til at oprette tabeller.
Jeg logger ind på http://phpmyadmin.(mit domæne) - der er adgang til
databasen, efter at have givet det rigtige kodeord.
Du kan oprette nødvendige tabeller manuelt eller du kan indsætte
sql-sætning som gør det.
Hvilket selvfølgelig kræver, at du kender opsætningen af tabellerne
eller den sql-sætning der evt. anvendes til at oprette dem.
De informationer, må følge med "advanced guestbook"...

Jeg kan godt forestille mig, at "advanced guestbook" vil oprette en
database til sin egne data.
Den går ikke hos one.com - her hedder databasen det samme som dit
domæne, men med . udskiftet med _

Birger

Fra : jonas pedersen

Dato : 31-08-08 14:54

> [...]
>
> Birger
>
> nå tak for svarene men tror jeg dropper det gæstebog det lyder noget mere
indviklet end jeg havde regnet med:0)

Fra : Lars Grau News

Dato : 01-09-08 07:51

"jonas pedersen" <wipzig@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> jeg

> indviklet end jeg havde regnet med:0)

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Hvis det er denne advanced guestbook som ligger her
http://www.proxy2.de/scripts.php, så er det bare at kopier alle data op på
serveren, og skrive dette www.dithotelnavn.dk/guestbook/install.php også
spør den efter dette:

Yourdatabase : de data har du i din mail fra one.com
Your MYSQL host : localhost
Your MYSQL username :de data har du i din mail fra one.com
Your MYSQL password :de data har du i din mail fra one.com
Your guestbook username: : jeg vil foreslå admin
Your guestbook password : ja 12345678

deerefter skal du trykke på create table, også skulle det gerne virke

/lars

www.famgrau.dk under gæstebog ligger min udgave af den.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-08 09:45

Lars Grau News skrev:

> Hvis det er denne advanced guestbook som ligger her
> [...]

Måske Jonas skulle fortælle, hvilken der er tale om, så
andre ikke behøver at gætte.

> Yourdatabase : de data har du i din mail fra one.com
> Your MYSQL host : localhost

Ikke nødvendigvis. Nogle skal have en anden adresse.

> Your guestbook username: : jeg vil foreslå admin
> Your guestbook password : ja 12345678

Det kan da vist ikke anbefales.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer

Fra : Lars Grau News

Dato : 01-09-08 10:25

> Måske Jonas skulle fortælle, hvilken der er tale om, så andre ikke behøver
> at gætte.

> Ikke nødvendigvis. Nogle skal have en anden adresse.

JO for han skal installer det hos one.com så det skal hedde localhost

Er også kun et forslag

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-08 13:02

Lars Grau News skrev:

> JO for han skal installer det hos one.com så det skal hedde localhost

Ok, jeg havde overset, at der var tale om en bestemt udbyder.

> Er også kun et forslag

Så kunne du lige så godt have foreslået at lade være med at
benytte brugernavn og adgangskode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.

Fra : jonas pedersen

Dato : 01-09-08 18:59

Lars Grau News wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> Your guestbook password : ja 12345678
>
> deerefter skal du trykke på create table, også skulle det gerne virke

hej lars
det er lige nøjagtig den gæstebog
har gjort som du har skrevet og den opretter tabel og skriver at det er
iorden, men når jeg så skal logge på admin får jeg denne fejl 1045 Access
denied for user 'root'@'srv109.one.com' (using password: NO)
har prøvet at slette tabellerne og installere på ny og en anden udgave af
gæstebogen, samme problem
har du nogen ide til hvad der er galt?
jonas

Fra : Lars Grau News

Dato : 02-09-08 08:47

> [...]
> denied for user 'root'@'srv109.one.com' (using password: NO)
> har prøvet at slette tabellerne og installere på ny og en anden udgave af

Er du sikker på du skrive det rigtige burger navn ???

http://www.ozzu.com/programming-forum/phpmyadmin-error-1045-access-denied-for-user-root-t64849.html

/lars

Fra : jonas pedersen

Dato : 02-09-08 14:33

> [...]
> "jonas pedersen" <wipzig@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på du skrive det rigtige burger navn ???

det skulle være rigtigt det hele har brugt de samme info som i den gamle gæstebog.
men har lige set at når den har lavet tebellerne så er min mysql host det samme som mit brugernavn og
database selv om jeg kalder mysql host: localhost er det ikke en fejl?

Fra : jonas pedersen

Dato : 02-09-08 18:38

jonas pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> database selv om jeg kalder mysql host: localhost er det ikke en fejl?

nu har jeg fået det op at køre skulle indsætte nogle oplysninger i den config.php fil der medfølger og så
kørte det
tak for hjælpen lars
jonas