Hej Bjarke Hansen
Ja, jeg kan godt huske din mail
og ja, der været lidt/meget rod i
opstarten som nu endelig er overstået.
Jeg "afvikler" alle mails til DanskNet og følger nu godt med, så alle
får et svar, hvad enten det er et afsluttende svar eller et opfølgende
svar og inden for rimelig tid.
Nogle spørgsmål er mere tidskrævende en andre, men ingen bliver
ignoreret. Da jeg startede i sin tid hos DanskNet fik jeg udleveret
ca. 3000 ubesvaret e-mail i en *.pst fil og så var det bare ud over
markerne og nu er jeg nede på omkring 50-100 mails om dagen. På
telefonhenvendelser er vi nede på ca. 6 minutters ventetid, men det er
jo så et gennemsnit pr. uge.
Tlbage til emnet.
Hvis man læser følg.
http://www.itst.dk/teleinfrastruktur/udbygning-af-accessnettet/varslingsprocedurer/varslingsprocedurer/?searchterm=fremskudte
fra telestyrelsen, burde udbydere have adgang til disse, men den
database som vi slår adresser op i for at finde ud af hvilken
hastighed vi kan tilbyde, har, så vidt jeg kan se, ikke disse
fremskudte centraler med. Så derfor er vores oplysninger mangelfulde
og det er ikke kun Fremskudte Centraler. Jeg har 20MBit ADSL, men hvis
jeg slår min adresse op i denne database (Hos TDC) får jeg af vide at
der er >6 km til centralen som findes under en km fra min bopæl.
Vi oplever kunder som, har 5 eller 10 MBit hos en udbyder (Typisk TDC)
vil over til os, og så nedlægger vi kredsløbet og bliver afvist af TDC
brancesalg helt ned til en hastighed på 2MBit, hvilket gør at kunde nu
ikke kan få den samme hastighed som før. Han er simpelthen blevet
opsagt og kan nu ikke få den ønskede hastighed. Der er intet vi kan
gøre, og kunden oplever det grotesk og syntes DanskNet er noget lort.
Hvis samme kunde så ringer til TDC igen kan han få den hastighed han
ønsker?
Vi har også eksempler på en kunde som den ene dag havde 10MBit hos os,
og dagen efter nu kun har 1MBit. Uden at vi kan gøre en dyt!
Good Lord! Vi kan ikke få oplyst af TDC branchesalg hvilken hastighed
vi kan leverer, men må starte med at bestille 20MBit som bliver
afvist, så 10MBit som bliver afvist o.s.v indtil vi når 2MBit som de
kan godkende, selvom deres egne oplysninger sige 20MBit. Det kan tage
uger at få etableret et kredsløb på denne måde, til glæde for vores
kunder?
Nu vil jeg lige understrege at jeg ikke udtaler mig på vegne af
DanskNet eller deres kunder, men kun som privatperson og jeg kan
heller ikke udelade at jeg, ikke har det rette kendskab til TDC´s
procedurer. Så jeg er meget interesseret i at høre fra andre, som
enten oplever det samme eller har en større erfaring.
For mig virker det som om, at hvis vi opsiger en kundes båndbrede til
en dato, så kan den samme båndbrede ikke levers den næste dag på en
leased linje hos TDC.
Vi har dog, på en stor del af centralerne på Sjæland, vores eget
udstyr hos TDC (Samhusning) hvor der ikke er nogle problemer, da vi
selv bestemmer der.
Det virker på mig som om TDC, "reservere" båndbrede til dem selv, i
visse områder. I samme øjeblik en Kunde opsiger deres ADSL