Bulp-blow!
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 22-07-01 08:57

Min pære springer...

Igår på motorvejen, skiftede jeg et til langt lys og pludselig blev det mørk
nat!

Den har været sprunger een gang før - her for nylig....

Er der nogen der har en idé til hvad der er galt?

Den tidligere ejer (som har lavet en masse lort) har sat en 25 ampere
sikring i. Haynes foreskriver 20 Ampere. Så naturligvis følger jeg
foreskriften!

Haynes påpeger en dårlig forbindelse til stel (men jeg synes den ser ok ud)
eller vibrationer (det sidste passer jo meget godt ved høj hastighed på
motorvej)... hvordan kan jeg evt. dæmpe vibrationerne??

Hans

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 22-07-01 16:52

Hej du.

Sikringen sidder der for at beskytte ledningen.
Hvis det lange lys springer sikringen er der en kortslutning på ledningen.
Det hjælper ikke at sætte en større sikring i.
så vil dit ledningsnet smelte sammen.
Mit råd er at tjekke forbindelsen fra kontakt til lygte og fra lygte til
stel.

hviss haynes andbefaler 20A så skal du ikke sætte større sikring i.

Hilsen røde SJUKKERNE MC.

hels & Lykke med det

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-07-01 22:32

"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk> skrev:

> [...]
mørk
> nat!
>
> Den har været sprunger een gang før - her for nylig....

Hvilken mc drejer det sig om? Hvis det er en Suzuki, kan det meget vel være
laderelæet der er kaput, hvilket får spændingen op ledningsnettet til at
stige en hel del og derfor sprænger pærerne. Mål med et multimeter hvor
mange volt der er på f.eks. forpæren. Hvis den er alt for langt fra 12 v, så
er det nok laderelæet. Men dette er ikke lige noget jeg ved så meget om, men
Suzukiernes (alle af dem) elendige ladesystem er tit oppe at vende her i
gruppen, så vent lige til de lidt visere dfm'ere har udtalt sig :) Hvis du
skal have skiftet laderelæ, er der forresten en Hr. Schnabel der laver et
uoriginalt som efter sigende skulle være langt bedre. Her er der nok også
nogen som kan hjælpe med detaljer.
--
mvh Jes Vestervang
gsxr250

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 24-07-01 15:36

ÅÅÅhhh

Jeg troede at det var sikringen der sprang...

(ser mig for en anden gang...)

Hilsen røde

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-07-01 22:19

sjukker@worldonline.dk skrev:

> ��hh
>
> Jeg troede at det var sikringen der sprang...
>
> (ser mig for en anden gang...)

Det er også pokkers når folk skal prale med deres evner ud i fremmede sprog

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk