Spørgsmål til Fight Club
Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 22-07-01 08:42

Jeg har set Fight Club 3 gange nu og mangler stadig at forstå det med de
bøger han finder hvor et organ fortæller en historie i 1. person.

"Jeg er Jacks maveonde" osv.

Er der nogen der kunne kaste lidt lys over det? Hvad betyder det og hvilken
rolle spiller det i filmen???

:] Have a smiley day!
Kenneth Lund Petersen
70 22 72 99 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer
75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion

Fra : Jesper Winding

Dato : 22-07-01 09:13

"www.CRAZYNIGHT.dk" <kenneth@crazynight.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bøger han finder hvor et organ fortæller en historie i 1. person.

> Er der nogen der kunne kaste lidt lys over det? Hvad betyder det og

Bøgerne er ret kendte børne bøger i USA - forklarer små børn hvad de
forskellige ting i kroppen er - og hvad de gør for kroppen. I filmen er det
en refence til at han er ved at blive skør - "Jeg er Jack's mentale
forstyrrelse" en underbevidst trang til at gøre opmærksom på sig selv og den
person der lever inden i ham.

-=JESPER=-

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 22-07-01 09:51

Tusind tak - det bragte mig i hvertfald VIDERE omend jeg stadig ikke HELT
forstår den.........

Skal det mon forståes som at bøgerne er en form for "hjælper" for ham til at
finde "Tyler Durden"-siden af sig selv?

Ps. jeg vil fandme også finde MIN Tyler

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-07-01 11:22

www.CRAZYNIGHT.dk wrote:

SPOILER! SPOILER! SPOILER! (Jeg syntes lige vi behøvede dem)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
>Skal det mon forståes som at bøgerne er en form for "hjælper" for ham til at
>finde "Tyler Durden"-siden af sig selv?

Jeg tror såmænd ikke de har nogen betydning udover at være "pop
culture"-referencer.

Artiklerne kommer fra "Readers Digest" - Det Bedste. Jeg har læst flere
af dem på dansk.

--
..signature