Kender I noget til "accellereret olie" ???
Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 22-07-01 08:39

Min søn har leukæmi og derfor har vi undersøgt forskellige alternative
behandlingsmåder vi kunne tage ind som alternativ til den lægelige
behandling (kemo).

I den forbindelse er min svigerfar stødt på en sælger som har nogle
træklodser med "accellereret olie" i - oliens molekyler skulle efter sigende
være kørt op i hastighed for dermed at kunne sætte kroppens syge celler i
samme svingninger.

Er det noget nogen her kender til?

:] Have a smiley day!
Kenneth Lund Petersen
70 22 72 99 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer
75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion

Fra : /arcana

Dato : 22-07-01 11:34

"www.CRAZYNIGHT.dk" <kenneth@crazynight.dk> wrote in message

> [...]
sigende
> være kørt op i hastighed for dermed at kunne sætte kroppens syge celler i

Det lyder som det rene fup og svindel, som kun er beregnet til at stikke
snabelen i syge menneskers tegnebog med. Jeg synes din svigerfar burde
politianmelde ham for kvaksalveri.

"Acellereret olie" - gudfaderbevares.

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-01 17:31

"/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message
> [...]
>
> Det lyder som det rene fup og svindel, som kun er beregnet til at stikke
> snabelen i syge menneskers tegnebog med. Jeg synes din svigerfar burde

har du aldrig set filmen "lorenzo's oil"
den omhandler netop en type olie der behandler en bestemt sygdom..... hvis
det virker på den slags hvorfor skulle det ikke kunne virke på noget
andet???

jeg synes det er lidt plat at du begynder at fable om kvaksalveri når du
selv gør så meget i alternativ.......
giv dog manden en chance og unersøg sagen inden du udtaler dig
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : /arcana

Dato : 23-07-01 09:39

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> har du aldrig set filmen "lorenzo's oil"

Nej, men jeg ved hvad leukæmi er. Gør du???? Det er blodkræft.
Accellereret olie my ass - undskyld hvis jeg er lidt grov, men man behøver
ikke være en naiv tåbe for at arbejde med alternative metoder. Ville du -
hvis det drejede sig om dit barn, som havde leukæmi - begynde at
eksperimentere med "accellereret olie"??? Det tror jeg næppe.

Fra : /arcana

Dato : 23-07-01 10:00

"/arcana" <noemail@nospam.dk> wrote in message

> eksperimentere med "accellereret olie"??? Det tror jeg næppe.

PS: For nogle år siden var der nogen som solgte vand med rød farve i for en
formue. De havde også opfundet en ammestuehistorie om, at dette røde vand
angiveligt skulle være "svingningsberiget". De blev stoppet af
Sundhedsmyndighederne.

Desuden kan man ikke basere noget som helst på en skønlitterær film som
"Lorenzo's Oil", som iøvrigt handler om noget helt andet, nemlig Schilder's
sygdom, som er en nervelidelse.

Undskyld min heftige reaktion, men jeg bliver bare så stiktosset over folk,
som prøver at slå plat på syge mennesker.
/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-01 18:13

> "/arcana" <noemail@nospam.dk> wrote in message
> Undskyld min heftige reaktion, men jeg bliver bare så stiktosset over
folk,
> som prøver at slå plat på syge mennesker.

hvis du mener sådan så fred være med det... men du behøver da ikke hælde
vrede indlæg ud over folk der stiller et simpelt spørgsmål....

det er DIN mening..... hvilket også er ok.. .men ligefrem at snakke om
kvaksalveri og politianmeldelser er IMO lidt for meget....

jeg ved godt hvad leukæmi er..... og nej.. jeg ville nok ikke vælge disse
typer behandling som første udvej... men sansyneligvis som sidste....
desuden er der snak om et supplement til kemobehandlingen.... ikke en
erstatning...

hvilket var min mening med at nævne lorenzo's oil.... hvis noget så simpelt
som olie kan virke på en sygdom som ALD.. hvorfor skulle der ikke være
mulighed for at andre ting kunne virke på noget andet.....??
kan du virkelig påstå at der ikke er nogen chance i helvede, for at et eller
andet produkt kunne virke, selvom du ikke har sat dit godkendt stembel på???

man kan læse mere om Lorenzo Odone, som filmen lorenzo's oil handler om, på
de følgende links.... en film der er autentisk mere end den er
skønlitterær...
http://www.explorepub.com/articles/nutrition1.html
http://rarediseases.about.com/library/weekly/aa041301a.htm
http://www.myelin.org/in.htm

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 14:54

Godt ord igen, Sabina. Men det var faktisk dig, der skrev:

"jeg synes det er lidt plat at du begynder at fable om kvaksalveri når du
selv gør så meget i alternativ......."

Jeg har altid haft en kritisk indgangsvinkel til alternativ medicin (og også
til den etablerede medicin, for den sags skyld). Ellers ville det være
umuligt at komme i dialog med "ægte" læger, forskere etc. Har du læst mine
bøger? Der ligger uddrag af dem på http://www.phyton.dk/urter/.

Tak for links'ene til filmen - jeg er godt klar over, at den er
dokumentarisk, men den sygdom det handler om i filmen, er en tilstand, hvor
myelinskederne forsvinder. Myelinskederne er beskyttende fedtpuder omkring
nervebanerne, og derfor er det måske ikke helt underligt, det der sker i
filmen, men man kan ikke sammenligne med cancer.

Desuden har jeg nogle (ikke særlig gode!) erfaringer med "svingningsberiget"
vand og olie - jeg har arbejdet som bestyrer af en stor helsekostforretning
i Kbh. i seks år.

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-01 17:09

> [...]
> Godt ord igen, Sabina. Men det var faktisk dig, der skrev:
>
> "jeg synes det er lidt plat at du begynder at fable om kvaksalveri når du

jamen det er min mening.. jeg synes virkeligt det virkede plat....... og
ikke fordi jeg nedgør det alternative men fordi alternativ medicin og anden
type for " kvaksalveri " netop har fået det stembel af den "gængse vestlige
moderne medicin"

> [...]
> til den etablerede medicin, for den sags skyld). Ellers ville det være
> umuligt at komme i dialog med "ægte" læger, forskere etc. Har du læst mine

nej jeg har ikke læst dine bøger... men mest fordi urter og lignende ikke
siger mig en døjt....

> [...]
> nervebanerne, og derfor er det måske ikke helt underligt, det der sker i
> filmen, men man kan ikke sammenligne med cancer.

meget muligt.... men som jeg allerede har sagt en gang... skal alt have dit
godkendt stembel for at være acceptabel???

> [...]
"svingningsberiget"
> vand og olie - jeg har arbejdet som bestyrer af en stor

se det meldte historien jo intet om..... så har du jo noget at have det
i.... men det synes jeg så du skulle berette om i stedet for at bare ytre
din ringe mening om en ting en mand måske havde håbet på kunne lindre hans
søns lidelser......

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 18:02

> [...]
anden
> type for " kvaksalveri " netop har fået det stembel af den "gængse

Det jeg arbejder med, vil jeg hellere kalde komplementær medicin. Altså
"supplerende", om du vil. F. eks. vitaminer, mineraler, aminosyrer,
plantemedicin etc. Når vi er ude i "accellereret olie" er jeg altså stået
af.

> nej jeg har ikke læst dine bøger... men mest fordi urter og lignende ikke
> siger mig en døjt....

Nå. Jeg har brugt 25 år af mit liv på det.

> meget muligt.... men som jeg allerede har sagt en gang... skal alt have
dit
> godkendt stembel for at være acceptabel???

Næ, har jeg nogensinde sagt det? Henvisning, tak

> [...]
> din ringe mening om en ting en mand måske havde håbet på kunne lindre hans

Jeg synes IKKE det er OK at give folk falske forhåbninger. Jeg blandede mig
ikke i min søsters sygdomsforløb før hun bad mig om det. Da hun gjorde det,
gik jeg 100% ind i det, i samarbejde med hendes mand. Vi blev nærmest
eksperter i anti-angiogenese og invasive carcinomer i løbet af det sidste år
hun levede. Også i relation til plantemedicin og kosttilskud.

Hvad mener du - skulle jeg have holdt min mund, og have ladet manden bruge
en masse penge på kvaksalveri? Eller skulle jeg have sagt "Prøv du bare
det - det kan ikke skade"?

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-01 18:21

> [...]
> "supplerende", om du vil. F. eks. vitaminer, mineraler, aminosyrer,
> plantemedicin etc. Når vi er ude i "accellereret olie" er jeg altså stået

jamen det han bad om var at få at vide om nogen kendte noget til det...
hvortil du i din slut-bemærkning siger : "Acellereret olie" -
gudfaderbevares
hvilket IMO kun indikerer at du synes begrebet er latterligt.... ikke en
skid om hvad kendskab du har til det... hvilket var hvad manden bad om i
første omgang........

> Nå. Jeg har brugt 25 år af mit liv på det.

fred være med det... det er største delen af mit liv......
jeg siger jo blot at jeg ikke interesserer mig for det........... så er der
tilgængæld andre ting jeg ved lidt om... som colitis og chron..... om hår og
hvad dertil hører*G*

> Næ, har jeg nogensinde sagt det? Henvisning, tak

jeg spørger dig nu... jge siger ikke du har sagt det, men du virker totalt
afvisende overfor alt du ikke kender noget til..........
derfor spørger jeg dig direkte, om du slet ikke mener, at noget du ikke
kender til kan have en virkning???

> [...]
> en masse penge på kvaksalveri? Eller skulle jeg have sagt "Prøv du bare

nej.. men siden du selv mener du har noget erfaring inden for cancer kunne
du jo yde ud af den erfaring i stedet for blot at vrisse noget surt bralder
af........
der er ingen der har glæde af dine sure opstød her..... det er ihvertfald
ikke derfor jeg abonnerer på denne gruppe... men for at lære noget.. for at
hente oplysninger og kunne spørge og få et ordentligt svar.....
du har en masser erfaringer at øse ud af... hvorfor udnytter du ikke en
chance som denne til at fortælle lidt om hvad _DU_ ved hjælper folk med
cancer.... i stedet for at slå et slag mod "kvaksalvere"???

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 18:35

> [...]
> afvisende overfor alt du ikke kender noget til..........
> derfor spørger jeg dig direkte, om du slet ikke mener, at noget du ikke

Jeg udtaler mig ikke om ting jeg ikke kender til. I dette tilfælde ved jeg
hvad det handler om.

> nej.. men siden du selv mener du har noget erfaring inden for cancer kunne
> du jo yde ud af den erfaring i stedet for blot at vrisse noget surt
bralder
> af........

Ja. Spørg mig. Og mht. surt bralder - JEG BLIVER SGU SUR når folk forsøger
at platte syge mennesker. Fan'me!

> [...]
at
> hente oplysninger og kunne spørge og få et ordentligt svar.....

Jeg kan da godt holde mig væk - synes du jeg skal det? Det er faktisk mig,
som har fået oprettet denne gruppe - ikke at det betyder noget. Men hvis i
ikke kan tåle kritik, så kan i da gerne slippe for mig. Bare sig til.

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-01 18:55

> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg udtaler mig ikke om ting jeg ikke kender til. I dette tilfælde ved jeg
> hvad det handler om.

jamen så SIG det dog..... fortæl HVAD det er du ved..... læg vægt bag dine
udtalelser..... er det så svært?

> Ja. Spørg mig. Og mht. surt bralder - JEG BLIVER SGU SUR når folk forsøger
> at platte syge mennesker. Fan'me!

_vi_ blev spurgt... og braldrede af på en person der INTET havde med det den
åndsvage olie at gøre.... men blot søgte oplysninger om det..... hvis du
skal skælde nogen ud så gå direkte til kilden... dont kill the messenger....
jeg kan da godt forstå du er sur..... men er det ikke også lidt at platte
dem ved at tilbage holde de oplysninger du har om sagen??? de søgte jo både
gode som dårlige erfaringer.....

> [...]
> som har fået oprettet denne gruppe - ikke at det betyder noget. Men hvis i
> ikke kan tåle kritik, så kan i da gerne slippe for mig. Bare sig til.

nogen bestemt grund itl at du klipper det essentielle ud af det foregående
indlæg??? og kun svarer på det jeg udtaler mig om mig selv...
jeg har ikke bedt dig blive væk-... jeg har blot bedt dig _dele ud af din
viden_ og forklare hvor du har den fra.... ikke angribe uskyldige mennesker
der søger oplysninger for at gøre deres syge familie bedre.....

det er IMO ikke et spørgsmål om at du kritiserer..... men om at du ikke
begrunder dine udbrud... hvis du blot havde sagt du havde arbejdet med
lignende ting og ikke havde gode erfaringer med det men følte det var at slå
plat på folk.. så havde du være home free...

jeg gentager lige mit spørsmål : du har en masser erfaringer at øse ud af...
hvorfor udnytter du ikke en chance som denne til at fortælle lidt om hvad
_DU_ ved hjælper folk med
cancer....

jeg er på ingen måde ude på at plonke dig eller nedgøre dig.... og for at
være ærlig synes jeg du udviser forbløffende viden... men indimellem bør du
nok overveje hvem det er du svarer og hvad det er du svarer på.....
i dette tilfælde føler _jeg_ at du angreb en stakkels mand med et sygt barn
over noget han søgte oplysninger om men egentlig ikke havde nogen
forbindelse til..... hvilket IMO var unødvendigt...

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 19:14

> _vi_ blev spurgt...

Svarede du???? Nej.

> jeg kan da godt forstå du er sur..... men er det ikke også lidt at platte
> dem ved at tilbage holde de oplysninger du har om sagen??? de søgte jo
både
> gode som dårlige erfaringer.....

JEG platter? Jeg har talt med manden i telefon, og vi kommer glimrende
overens. Det kunne du selvfølgelig ikke vide, men nu tvinger du mig jo til
at nævne det.

> nogen bestemt grund itl at du klipper det essentielle ud af det foregående
> indlæg??? og kun svarer på det jeg udtaler mig om mig selv...

Hvad tænker du på? Dette her er usenet - ikke et konsultationslokale.

> [...]
mennesker
> der søger oplysninger for at gøre deres syge familie bedre.....

Se ovenfor.

> [...]
slå
> plat på folk.. så havde du være home free...

That's life, baby.

> [...]
af...
> hvorfor udnytter du ikke en chance som denne til at fortælle lidt om hvad

http://www.phyton.dk/urter - har du ikke fået det link en gang allerede i
denne tråd? Men det interesserer dig jo ikke, vel?

Se ovenfor - igen.

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-01 22:29

> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

nu prøver jeg for sidste gang at være sød.... jeg har prøvet at skrive til
dig privat men du gemmer dig bag en falsk mailadresse som gør at du ikke
modtager mine mails....

> Svarede du???? Nej.

nej.. jeg svarede ikke.. fordi jeg intet kender til det.... fordi jeg ikke
har noget at have min mening i....
det _jeg_ svarede på var et vredt og nedladende indlæg som jeg ikke synes
burde være sendt...... du må da meget undskylde hvis jeg havde en
mening......

jeg mener bare at når du nu kender til tingene og har en baggrund der giver
temmelig meget ballast, så kunne du vel godt skrive lidt mere end
"gudfaderbevares.", eller er jeg helt forkert på den???

> JEG platter? Jeg har talt med manden i telefon, og vi kommer glimrende
> overens. Det kunne du selvfølgelig ikke vide, men nu tvinger du mig jo til
> at nævne det.

jeg tvinger dig ikke til noget... du vælger helt selv at skrive det..... men
kunne det måske ikke forekomme at andre kunne have glæde af et svar med
nogle reelle oplysninger?

> Hvad tænker du på? Dette her er usenet - ikke et konsultationslokale.

at du bevidst overser et direkte stilet spørgsmål... og åbenbart af den
eneste årsag, at du har set dig sur på mig og har brug for en syndebuk

> That's life, baby.

*ironi mode on*
og du er så cool at du ikke behøver hjælpe andre... right... havde jeg lige
overset.....sorry...
*ironi mode off*

> http://www.phyton.dk/urter - har du ikke fået det link en gang allerede i
> denne tråd? Men det interesserer dig jo ikke, vel?

det har jeg ikke sagt... jeg har sagt at urter ikke interesserer mig og at
jeg derfor ikke har læst dine bøger...
jeg har aldrig haft brug for at vide noget om urter..... jeg er ked af hvis
det skuffer dig...
men sådan er jeg..... den dag jeg får brug for at vide noget om urter skal
jeg nok finde dine bøger.... tro mig.... men helt ærligt.... alle de ting
jeg har læst om urter og lægeplanter er IMO snotforvirrende sat op og jeg
kan ikke finde hoved og hale i det.....
dermed ikke sagt dine bøger er det.... det er bare de oplevelser jeg har
haft med den smule jeg har læst... hvilket nok også er grunden til at det
ikke har interesseret mig at undersøge nærmere.....

Fra : Mari

Dato : 24-07-01 23:41

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:rQl77.5910$oH6.542660@news010.worldonline.dk...
> kunne det måske ikke forekomme at andre kunne have glæde af et svar med
> nogle reelle oplysninger?

"Andre" kan jo bare stille uddybende spørgsmål i stedet for at kritisere, specielt når det de kritiserer er noget de ikke selv har
forstand på.

> *ironi mode on*
> og du er så cool at du ikke behøver hjælpe andre... right... havde jeg lige
> overset.....sorry...
> *ironi mode off*

Nu er du simpelthen for grovkornet. Du udtaler dig om noget du så åbenlyst intet ved om. Hold dog bøtte - du skræmmer nye væk, når
du hakker sådan på andre.

Mvh Mari

PS! Enhver, der måtte have lyst til at maile til Arcana kan nemt og bekvemt finde den relevante mailadresse. Hvis de vil bruge et
par sekunder på det. Mange bruger fake.mail i NG'erne for at slippe fri for den utålelige strøm af spammail.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-01 06:04

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message
> "Andre" kan jo bare stille uddybende spørgsmål i stedet for at kritisere,
specielt når det de kritiserer er noget de ikke selv har
> forstand på.

kunne jo være at "andre" ikke havde lyst til at spørge pga tonen i de mails
der er blevet lagt for dagen..... personligt blev jeg meget forbavset over
det..... og vred... jeg HAR stillet uddybende spørgsmål.. men de bliver
bevidst ignoreret... hvad kan man ellers gøre???

> Nu er du simpelthen for grovkornet. Du udtaler dig om noget du så åbenlyst
intet ved om. Hold dog bøtte - du skræmmer nye væk, når
> du hakker sådan på andre.

kald du det bare hakkeri.. jeg kalder det debat..... og hvis du ike kan
forstå at den udtalelse var ren ironi så er du godt nok blind..... jeg har
spurgt og prøvet at få et pænt svar men når man konstant får hældt bitre og
irriterede svar i hovedet efter jeg gentagne gange har udtalt mig at jeg
synes han har meget at give af .... og _det_ mener jeg faktisk han har....
så må man forvente der kommer en lille smule sure opstød tilbage...

i et andet indlæg nævner du selv killfilteret...... hvis jeg er så generende
så benyt det dog.... jeg har ikke brug for det..... jeg har ingen grund til
at smide nogen i et killfilter da jeg mener arcanac indlæg har været og
stadig i fremtiden vil være meget givende.... men de har på det sidste fået
en tone jeg godt kunne undvære...... jeg og andre lader det til....

Fra : Mari

Dato : 25-07-01 23:13

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:6vs77.5975$oH6.557867@news010.worldonline.dk...
> [...]
> det..... og vred... jeg HAR stillet uddybende spørgsmål.. men de bliver
> bevidst ignoreret... hvad kan man ellers gøre???

Jeg tror såmænd ikke du behøver påtage dig ansvaret for, hvad andre kan
"tåle" at læse. Det er faktisk gået meget godt med gruppen siden den blev
oprettet - også uden den justits du lægger op til.

> kald du det bare hakkeri.. jeg kalder det debat..... og hvis du ike kan
> forstå at den udtalelse var ren ironi så er du godt nok blind.....

Når man debatterer - så debatterer man ET EMNE - ikke en person
og dennes gøren og laden.
Hvem er det du kritiserer, ja jeg spø'r bare. Dine formuleringer er så
tilpas nedladende til, at du kaster med sten mod dit eget glashus.
Kunne du ikke snart futte over, hvor denne diskussion er mere relevant.
Mudderkastning er et bedre valg - end helbred.alternativ.

> [...]
> stadig i fremtiden vil være meget givende.... men de har på det sidste fået
> en tone jeg godt kunne undvære...... jeg og andre lader det til....

Nå..........., jamen, hvad i alverden brokker du dig så over. Ignorer dog det, du
ikke kan bruge og overlad til andre at gøre det samme.

Du formoder måske, at dine og andre indlæg har fået Arcana til at snakke
jer efter munden - så I hører det I ønsker at høre.
Det håber jeg sandelig ikke - og jeg tror også at jeg VED, at Arcana
gør og siger nøjagtigt, hvad der falder ham ind - og det er DET vi andre
sætter SÅ stor pris på. Man ved nemlig til enhver tid, hvad manden
står for - UANSET ordvalg og formuleringer.

Mh Mari

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-01 20:30

> Jeg tror såmænd ikke du behøver påtage dig ansvaret for, hvad andre kan
> "tåle" at læse. Det er faktisk gået meget godt med gruppen siden den blev
> oprettet - også uden den justits du lægger op til.

hvilken justits er det??? hvis jeg ville have justits så ville jeg foreslå
at vi fik vejledere og lignende i gruppen.... men det mener jeg faktisk ikke
der er brug for......
men selvom jeg ikke behøver tage ansvaret for hvad andre vil læse, så må jeg
da vel godt tage ansvaret for hvad jeg gider at læse...

> Når man debatterer - så debatterer man ET EMNE - ikke en person
> og dennes gøren og laden.

jeg mener faktisk også jeg debatterede et emne... nemlig accelereret
olie.... men jeg har stadig ikke fået nogle svar eller noget at vide om hvad
det er eller rettere... hvad det _ikke_ er....

> Nå..........., jamen, hvad i alverden brokker du dig så over. Ignorer dog
det, du
> ikke kan bruge og overlad til andre at gøre det samme.

er det ikke gået op for dig endnu??? måske skulle du selv tage dit eget
råd....

> Du formoder måske, at dine og andre indlæg har fået Arcana til at snakke
> jer efter munden - så I hører det I ønsker at høre.

nej det forventer jeg ikke.... men jeg håber det får ham til at tænke over
hvad han har brugt denne gruppe til..... og desuden ser jeg ikke nogen
steder at han taler nogen efter munden...

> [...]
> sætter SÅ stor pris på. Man ved nemlig til enhver tid, hvad manden
> står for - UANSET ordvalg og formuleringer.

hvilket er fint for dig.... jeg ved også hvad han står for... men det er
ikke ensbetydende med at jeg ønsker at se nedladenhed og sure opstød overfor
nye skribenter..... DET skræmmer nemlig folk væk.....
jeg er ret sikker på at svar i den kategori ville forhindre flere i at
spørge end mine forsøg på at stoppe det.....
hvis gruppen her kun skal være for en lille lukket skare kan man jo lige så
godt lave den på et website i stedet for på usenet... meningen er vel at
alle skal kunne være med..... eller ville du foretrække det på den anden
måde??

Fra : Mari

Dato : 26-07-01 22:15

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:jg_77.675$lh7.61365@news010.worldonline.dk...
>DET skræmmer nemlig folk væk.....
> jeg er ret sikker på at svar i den kategori ville forhindre flere i at
> spørge end mine forsøg på at stoppe det.....

Jeg har skrevet på usenet tilstrækkeligt mange år til at vide, at du
overdriver betydningen af din "kalden til orden". Ingen skræmmes
væk - af nogen - og heller ikke af Arcana. Nybegyndere anbefales jo
netop at læse med i et stykke tid, indtil de fornemmer "ånden" i en NG.
Herved skulle de kunne overbevise sig om, at der er såvel meget vidende
skribenter som ordkløvere, der ikke bringer noget nyt under solen.
Enhver kan skrive det, der forekommer at være overbevisende
"sandhed" som supplement eller modartgument til andres indlæg.

Ordet er frit for enhver, så længe det sker On Topic jf. fundatsen
og de etiske regler, sådan som disse er sat af udbyderne.

Så, tolerance - om jeg må be'........

Mh Mari

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-01 06:48

> [...]
>
> "Andre" kan jo bare stille uddybende spørgsmål i stedet for at kritisere,
specielt når det de kritiserer er noget de ikke selv har

kom lige til at tænke på...... nej.. jeg har ikke forstand på det.... det
har jeg flere gange indrømmet i denne tråd.... men hvis du virkelig ikke
kan se det så vil jeg gerne lige uddybe...
jeg kritiserer IKKE arcanas viden eller person, tro det eller lad være så
har jeg faktisk stor respekt for ham........ jeg kritiserer _tonen_ i hans
indlæg.... der er en verden til forskel......
og hvis jeg ikke har forstand på hva _jeg_ mener er et ubehageligt tonefald
så ved jeg ikke hvad jeg har forstand på..... det er jo "bare" min
mening.....

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 19:29

> [...]

> jeg har ikke bedt dig blive væk-... jeg har blot bedt dig _dele ud af din
> viden_ og forklare hvor du har den fra.... ikke angribe uskyldige

JEG HAR EN WEBSITE (http://www.phyton.dk/urter), som ligger til offentlig
afbenyttelse, hvor jeg gratis stiller mit copyrightede materiale til
rådighed for offentligheden. Det ved du også udmærket godt, vi har skrevet
sammen tidligere i anden sammenhæng.

Hvis det ikke er at dele ud af sin viden, så ved jeg fgm ikke hvad der er.

--
/arcana

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 18:08

> [...]

anden
> type for " kvaksalveri " netop har fået det stembel af den "gængse

PS: Jeg er medlem af Dansk Selskab for Fytoterapi (fytoterapi =
plantemedicin på videnskabelig basis) - en forening, som for en stor del
består af farmaceuter, læger og folk fra både den etablerede og
"alternative" sundhedssektor. Jeg er således ret meget inde i det
videnskabelige og forskningsmæssige samarbejde på disse områder.

/arcana

Fra : Mari

Dato : 24-07-01 23:19

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:I7h77.5807$oH6.525007@news010.worldonline.dk...
> [...]
> din ringe mening om en ting en mand måske havde håbet på kunne lindre hans

Her er et link til den info du søger om Arcana's kvalifikationer i de besvarelser, der lægges her i gruppen.
http://groups.google.com/advanced_group_search?q=author:arcana&hl=da&safe=off
Gode og sædvanligvis velunderbyggede svar på ofte meget kryptiske spørgsmål.

I øvrigt skal hverken du eller andre have særlige "historier", for at fit in. Det skal Arcana derfor heller ikke. Ordet ER frit -
take it or leave it. Det er usenet - og jeg (vi) ønsker det ikke anderledes.

Mvh
Mari

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-01 23:23

> [...]
in. Det skal Arcana derfor heller ikke. Ordet ER frit -
> take it or leave it. Det er usenet - og jeg (vi) ønsker det ikke

jeg kender skam godt mange af Arcanas kvalifikationer... men næppe dem alle
i og med at jeg aldig har mødt manden privat..... jeg VED han er en af de
bedst underbyggede debatører her i gruppen hvilket også var årsagen til at
jeg undrede mig over hans svar i denne tråd......
men ingen kan da forvente at en debatør i en newsgroup kender baggrunden på
alle andre debatørers viden og hvorfor de har denne viden...... hvis alle
vidste det om alle så var formålet med gruppen jo ophævet....
som du selv siger... ordet er frit.... hvorfor må man så ikke udbede sig en
forklaring???

men... er det for meget forlangt at holde en rimelig sober tone??? at have
ret til at sige fra hvis man føler sig en smule stødt???
hvis man vil plonke nogen... det være sig kvaksalvere eller andre, er der
andre grupper til det.....

givet.. debatten her burde være flyttet, men eftersom jeg har fået ny
maskine har jeg sku ikke helt tjek over at futte.... ellers havde jeg skam
gjort det*G*

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 11:18

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:4Dm77.5935

> hvis man vil plonke nogen... det være sig kvaksalvere eller andre, er der
> andre grupper til det.....

Æh - hvis man smider en debattør i sit killfilter, "plonker" man vedkommende
(det er et onomatopoetikon, eller et lydbeskrivende ord). Det findes der da
vist ikke grupper til.

Og det er måske en god ide at killfile mig, hvis man ikke kan tåle at få
noget modstand. Jeg lader ikke uvidende kvaksalvere slippe uimodsagt af sted
med at rådgive syge mennesker på fuldstændig uforsvarlig vis, og jeg gider
fanden gale mig ikke at være diplomatisk i de situationer.

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-07-01 12:53

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
> med at rådgive syge mennesker på fuldstændig uforsvarlig vis, og jeg gider
> fanden gale mig ikke at være diplomatisk i de situationer.

jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ikke kan tåle modstand... men jeg siger
stadig: hvis du vil angribe nogen så gå til kilden selv... dont kill the
messenger.... ergo lad være med at lade det gå ud over uskyldige mennesker
der stiller et simpelt spørgsmål..... gem det til rette vedkommende..

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 19:51

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> det er DIN mening..... hvilket også er ok.. .men ligefrem at snakke om
> kvaksalveri og politianmeldelser er IMO lidt for meget....

Er det nu også det? Hvis man bilder en naiv cancerpatient ind, at
vedkommende bliver rask af "accellereret", "vibratiseret" eller lignenede
olie eller vand, kan det være, at vedkommende ikke får kompetent medicinsk
behandling før det er for sent. Lad mig lige give dig et uddrag af
lægeloven:

Du kan finde loven i sin helhed på
http://www.acumed.dk/Forening/laegelov.htm#Kapitel%206%20-%20Kvaksalveri

§ 24. Tager en person, der ikke har autorisation som læge, syge i kur, og
udsætter han derved helbred for påviselig fare, straffes han med bøde eller
hæfte. Under skærpende omstændigheder, såsom hvis pågældende har forårsaget
væsentlig skade på legeme eller helbred, eller hvis han tidligere er dømt
for overtrædelse af denne paragraf eller §§ 25 eller 26, kan straffen stige
til fængsel i indtil 1 år. Det samme gælder, hvis patienten er umyndig som
følge af mindreårighed eller på grund af sindssygdom eller hæmmet psykisk
udvikling eller anden form for alvorligt svækket tilstand er ude af stand
til at varetage sine anliggender.

§ 25. Den, der uden at have autorisation som læge, behandler en person for
veneriske sygdomme i smittefarligt stadium, tuberkulose eller anden smitsom
sygdom, straffes med hæfte eller med fængsel i indtil 1 år, under
formildende omstændigheder med bøde. At pågældende som følge af sin
manglende lægekyndighed ikke har været i stand til at erkende sygdommens
natur, fritager ham ikke for straf.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 23-07-01 21:50

On Mon, 23 Jul 2001 11:00:07 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>Undskyld min heftige reaktion, men jeg bliver bare så stiktosset over folk,
>som prøver at slå plat på syge mennesker.

Det er også udmærket, men er du helt sikker på at du altid er i stand
til at afgøre hvad der er plat og hvad der ikke er?

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 13:34

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> Det er også udmærket, men er du helt sikker på at du altid er i stand
> til at afgøre hvad der er plat og hvad der ikke er?

Nej, måske ikke. Men "acellereret olie" er 100% uforfalsket plat. Men det
skal da ikke afholde dig fra at bruge det.

/arcana