Erfaringer med fiberdug
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-07-01 02:02

Er der nogen der har prøvet andet afdækningsmateriale end tæt klar plast,
såsom fiberdug. Hvad koster det ca. og hvor købes det? Har insektnet også
vækstfremmende virkning, eller er det fiberdug man kalder insektnet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 22-07-01 07:24

hejsa

> Er der nogen der har prøvet andet afdækningsmateriale end tæt klar plast,
> såsom fiberdug. Hvad koster det ca. og hvor købes det?

På den planteskole jeg arbejder koster fiberdug 10 kr pr meter og det er vel
2 meter bred.

> Har insektnet også
> vækstfremmende virkning, eller er det fiberdug man kalder insektnet?

Insektnet er et meget fint trådmasket net man bl.a bruger til at lave
insekts-forsatsvinduer og døre af - det er meget stiv og uhandy at arbejde
med, så jeg vil tror at det skal spændes på rammer / buer for at virke.
Fiberdug kaldes også indimellem for insektnet ;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-01 08:08

On Sun, 22 Jul 2001 08:23:34 +0200, "J¤mfruen\)"
<jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote:

>På den planteskole jeg arbejder koster fiberdug 10 kr pr meter og det er vel
>2 meter bred.

...men de fleste steder sælges det i pakninger, f.eks 2x5 meter.

>Fiberdug kaldes også indimellem for insektnet ;)

Og det har vækstfremmende virkning. Temperaturen under fiberdugen
bliver højere end uden dugen.
Man kan også ligge fiberdug over planter som skal beskyttes mod
nattefrost i det tidlige forår.

http://www.gartneriet.dk

Fra : jytte jensen

Dato : 22-07-01 11:53

Fiberdug er en slags meget tyndt fleece som både beskytter helt nye små
planter om foråret, lys trænger igennem,og det kan også bruges som
frostbeskyttelse har jeg hørt, men dette har jeg ikke prøvet. Isabella
Smith sælger det over internettet og hun besvarer også spørgsmål.
www.isabellasmith.com

Jytte
Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5a25dc$0$312$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...