Mini Boldor
Fra : Michael Esbjørn

Dato : 22-07-01 01:38

Hej NG
Jeg overvejer at købe en Mini boldor fra midten af 80'erne. Er der noget
specielt som man skal lægge mærke til, når man køber sådan en?

Mvh
Michael

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 22-07-01 16:32

Hej
Jeg har sådan en model og efter at jeg ordnede lidt starterkobling og lidt
karburator kører den upåklageligt. Den har lige rundet 55 KKM. Jeg har lidt
problemer med at bremserne hænger på forhjulet, men jeg tror det er noget
man selv kan lave.
Jeg var i Holland på den med ganske høj gennemsnitsfart og der var ingen
problemer!!

Efter min mening er det en god maskine i den prisklasse, den er driftsikker
og har pæne køreegenskaber. Det er en cykel man selv kan skrue i og jeg kan
helt klart anbefale den, hvis det er det pengende rækker til! Jeg er meget
glad for min.

Held og lykke med det
Mvh Uffe

Fra : Armand

Dato : 22-07-01 21:33

Michael Esbjørn <pbk705@pbk.dk> skrev i en
> Hej NG
> Jeg overvejer at købe en Mini boldor fra midten af 80'erne. Er der
noget
> specielt som man skal lægge mærke til, når man køber sådan en?

Ventilerne er efter min erfaring motorens svage punkt!
Vær derfor sikker på at der er fuld kompression på den inden at du køber
den.
Du kan istedet betinge dig tilstedeværende kompression i slutseddelen;
men det er ulige lettere at springe fra en handel, end at lade den gå
tilbage, hvis ventilerne viser sig at være utætte

--
Armand.

Fra : MICHAEL FRIIS

Dato : 24-07-01 10:43

Hej michael
Ja og i høj grad knastkæder + primærkæde , det er lidt dyrt hvis det skal
skiftes
Mvh.Michael

Michael Esbjørn <pbk705@pbk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jd7ck$g22$1@eising.k-net.dk...