Dagens ord: England
Fra : Max

Dato : 03-08-08 21:10

Hej

Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.

Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Og tilfældigvis sad jeg lige og kikkede mine numre med
Elton John igennem, han er nok nærmest sononym for
en englænder, så han kommer her:

Elton John - Made In England
http://www.youtube.com/watch?v=8IQXqHP9A3U

og fra hovedsædet

The Clash - London Calling
http://www.youtube.com/watch?v=FiVvA9YQpiI

Følgende ord er brugte:
Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away,
Beautiful/Smuk, Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze,
Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying,
Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter,Desert, Det lyder som et navn, Doctor, Dream, Duo,
Dylan, Dør, Earth/Jord, Electricity, England, Eternal, Evil, Eyes/Øjne,
Face,
Fail, Fantasi, Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls,Gold, Goodnight, Grand
Prix,
Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven,
Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Hurricane, Ireland, Jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe,
Latin, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind,
Mist,
Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Needle, New York, Night,
Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion,
Road,
Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/summer, Soundtrack,
Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight,
Surprise, Sweet, Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi,
Thunder, Time, Tudefilm, Tomorrow, Tour De France, Train, Tribute,
Twins,
Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey,
Wine,
Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-08-08 22:20

On Sun, 3 Aug 2008 22:09:36 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
>Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Ralph McTell - "Streets Of London"
http://www.youtube.com/watch?v=VmKMQI9mbZ8

England Dan & John Ford Coley - "Gone Too Far"
http://www.youtube.com/watch?v=71JJwCOAarA

Queen - "God Save The Queen"
http://www.youtube.com/watch?v=IQP0A9wJq3A

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund

Dato : 03-08-08 22:20

> Hej
>
> Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Her er George Harrison med sin hyldest til Lennon fra albummet Somewhere in
England.

George Harrison - All those years ago
http://www.youtube.com/watch?v=rA66ky0XNrU

og så noget af det mest engelske fra den sidste promenade koncert

Edgars Land of hope and glory
http://www.youtube.com/watch?v=THYgeETrkPs

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 23:11

> Hej
>
> Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Sex Pistols-God save the Queen (den må vi have med)
http://www.youtube.com/watch?v=8z2M_hpoPwk

er iøvrigt på vej til London

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 23:15

> Hej
>
> Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Sex Pistols-Anarchy in the UK -Klasse
http://www.youtube.com/watch?v=4bM_l443VV4&feature=related

Fra : schlafen

Dato : 04-08-08 05:14

Simple Red - Little Englander
http://www.youtube.com/watch?v=XJ0C8BzJcZ8

Elton John - Goodbye England's Rose
http://www.youtube.com/watch?v=C1Pu8hET2yo

Fra : Pernille

Dato : 04-08-08 08:49

> Hej
>
> Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Engelsk humor...

Monty Python - Always Look on the Bright Side of Life
http://youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo&NR=1

Monty Python - Lumber Jack Song
http://youtube.com/watch?v=5zey8567bcg

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-08 11:39

Max skrev:

> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Vera Lynn og disse hvide klinter må da være noget af det
mest engelske: The White Cliffs Of Dover

http://www.youtube.com/watch?v=UdGX_FcvVoE&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Martin Bak

Dato : 04-08-08 15:56

> Vera Lynn og disse hvide klinter må da være noget af det
> mest engelske: The White Cliffs Of Dover

Det troede jeg også, da jeg for første gang var i england for ca. 15 år
siden. Da vi sagde at vi ville køre til Dover kiggede alle underligt på os
og spugte hvad vi dog ville der? Det viste sig at hele området omkring Dover
er et stort industrikvarter, stort set hele området er belagt med asfalt, og
kysten ved de hvide klipper er spærret af med en mindst 2 meter høj betonmur
der er eneste adskillelse mellem kystvejen og klipperne. Så der var ikke
meget naturoplevelse over dén tur...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 04-08-08 16:27

Hej Martin

> adskillelse mellem kystvejen og klipperne. Så der var ikke meget
> naturoplevelse over dén tur...

Jeg tror heller ikke at disse klipper har betydet meget for de folk
der bor og opholder sig på land, men for bombeflyvere på vej
hjem fra en raid over tyskland har de nok betydet uendelig meget
for, ligeledes for søfolk på vej hjem.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 04-08-08 21:29

Hej Herluf

> Vera Lynn og disse hvide klinter må da være noget af det
> mest engelske: The White Cliffs Of Dover

Den fik mig så til at tænke på

Pink Floyd - The Wall - Vera - Bring The Boys Back Home
http://www.youtube.com/watch?v=CqFDW6ZDsqU&feature=related

og for det får du stafetten,

bring it home, Herluf.

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-08 22:21

Max skrev:
> Hej Herluf

> Den fik mig så til at tænke på
> Pink Floyd - The Wall - Vera - Bring The Boys Back Home
> [...] og for det får du stafetten,
> bring it home, Herluf.

Hej Max

Tak for stafetten - hvad skal jeg dog nu finde på - vi kunne
jo sagtens have brugt en uges tid mere på England.

--
Herluf :·)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-08-08 12:54

Max wrote:
> Hej
>
> Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

Kirsty Maccoll med "A New England":
http://www.youtube.com/watch?v=_fwtFSEovro

Sebastian med "Hyldest Til England"
Den kan jeg så ikke lige finde på youtube

Og Slade er jo fra England, så her kommer de med "Cum On Feel The Noize":
http://www.youtube.com/watch?v=VLsw668PVyY

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 04-08-08 21:20

> Hej
>
> Jeg takker for stafetten og fortsætter med den her.
>
> Vi vender så hjem til det gamle moderland: England

I Kathys Song synger Simon and Garfunkel om England
http://youtube.com/watch?v=K7NrR7Niriw

En smuk sang, synes jeg.
Denne udgave er noget anderledes sat sammen, end den originale.