Hvilken maskine?
Fra : Marianne

Dato : 03-08-08 12:45

Hej

Jeg er ved at se på en ny køkkenmaskine, men er i tvivl om, hvad jeg skal
købe: Foodprocessor eller røremaskine. Røremaskinen kan 'kun' røre, ikke?
Dvs hvis jeg vil lave brøddej er den eneste mulighed? Hvorimod jeg kan lave
frikadellefars på begge - er det rigtig forstået?

mvh
Marianne

Fra : Max

Dato : 03-08-08 13:31

Hej Marianne

> skal købe: Foodprocessor eller røremaskine. Røremaskinen kan 'kun'
> røre, ikke? Dvs hvis jeg vil lave brøddej er den eneste mulighed?
> Hvorimod jeg kan lave frikadellefars på begge - er det rigtig

Nej, man kan lave både frikadeller og brøddej på begge
maskintyper.

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 03-08-08 16:26

> Nej, man kan lave både frikadeller og brøddej på begge
> maskintyper.

IKKE enig, en foodprocessor ødelægger da både dej og fars - det er min
erfaring.

Faktisk bruger jeg kun processoren til at lave mørdej.

--
Ralph

Fra : Marianne

Dato : 03-08-08 17:26

> IKKE enig, en foodprocessor ødelægger da både dej og fars - det er min
> erfaring.
>
> Faktisk bruger jeg kun processoren til at lave mørdej.

Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.? Kan
røremaskinen lave mørdej?

.... pilen peger i retning af røremaskine ..

mvh
Marianne

Fra : Lars

Dato : 03-08-08 17:42

Marianne skrev:

> Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.?
> Kan røremaskinen lave mørdej?
>
> ... pilen peger i retning af røremaskine ..
>
> mvh Marianne

Du skal bare finde en, der kan det hele - vistnok kaldet en
køkkenmaskine, som både kan røre traditionelt, piske, blende, snitte
hakkke (også kød til fars) osv. F.eks. en Bosch MUM.

Små foodprocessorer har ofte en dejkniv i stedet for en egentlig dejkrog
(pga belastningen ved tunge deje), hvilket nogle sikkert vil mene ikke
er godt nok til deres brød.

Lars

Fra : Padre

Dato : 03-08-08 11:51

On 3 Aug., 18:26, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.? Kan
> røremaskinen lave mørdej?

Ja, jeg gør det med sådan en "flad dejkrog" som denne her:
http://www.thegourmetdepotco.com/store/store_details.asp?item=3934

Den giver dejen den der "smuldret ost" konsistens, sådan at jeg bare
lige skal samle dejen med hænderne.

--
padre

Fra : Marianne

Dato : 03-08-08 19:13

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>http://www.thegourmetdepotco.com/store/store_details.asp?item=3934

>Den giver dejen den der "smuldret ost" konsistens, sådan at jeg bare

Perfekt! Og så ser jeg, at maskinen også har en islavningsskål som mulighed.
Jeg har nemlig en rigtig god blender i forvejen, som jeg tror vil overlappe
foodprocesseren for meget. Jeg vil helst heller ikke have for meget
redundant udstyr.

Du henviser til en US-side - er det billigst at købe via den eller hvordan?

mvh
Marianne

Fra : Padre

Dato : 04-08-08 02:23

On 3 Aug., 20:12, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har nemlig en rigtig god blender i forvejen, som jeg tror vil overlappe
> foodprocesseren for meget. Jeg vil helst heller ikke have for meget

Hvordan den der isskål fungerer, ved jeg ikke, selv bruger jeg en
elektrisk ismaskine (gaggia).

> Du henviser til en US-side - er det billigst at købe via den eller hvordan?

Jeg mener ikke, de leverer til europa, det var bare der, jeg hurtigst
fandt et billede af rørearmen. Du skal også være opmærksom på, at
maskiner solgt i US kører på 110 volt og derfor kræver en omformer for
at kunne bruges her i DK(en løsning, der ikke kan anbefales). Selv har
jeg en omrejsende ven, som slæber kitchenaid tilbehør med til mig, når
han er i USA.

--
padre

Fra : Max

Dato : 04-08-08 09:48

Hej Padre

> Hvordan den der isskål fungerer, ved jeg ikke, selv bruger jeg en
> elektrisk ismaskine (gaggia).

Det er en af den type man skal smide i fryseren før den kan bruges.

Mon ikke http://juulshandel.dk er billigst i DK ?

--
Mvh Max