Erfaringer med Indesit vaskemaskine søges
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 15:18

Jeg overvejer kraftigt at investere i en vaskemaskine

Pga. "ukurante" mål i køkkenet er det stort set umuligt at få en der kan
være der, så nu har jeg vist nok besluttet mig for at installere den på
badeværelset. (Det er ikke lavet så der er en naturlig plads til
vaskemaskine, derfor ville jeg oprindelig have den i køkkenet)
For at der kan være plads på badeværelset skal det være en topbetjent model,
og jeg har fået kig på følgende:
Indesit WITL 145

Er der nogen der har erfaring med denne model?
Holdbarhed?
Vaskeevne?
Økonomi?

Den lever op til mine krav, lige umiddelbart.

På forhånd tak

Louise

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 06-08-08 08:46

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vaskeevne?
> Økonomi?
>
> Den lever op til mine krav, lige umiddelbart.

http://application.sparel.dk/index.aspx?articleid=+676&produktID=39769
Under hvidevarepriser.dk lavet af elsparefonden
Brandsmart
Her kan du også finde hvor den er billigst.
Mvh
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 09:40

Mads Kristiansen wrote:
> [...]
> Under hvidevarepriser.dk lavet af elsparefonden
> Brandsmart
> Her kan du også finde hvor den er billigst.

Tusind tak
Var faktisk derigennem jeg fandt maskinen, og nu spurgte om praktiske
erfaringer fra andre der havde investeret i en sådan maskine...

Er dog ved at trække i land mht vaskemaskine, da der simpelthen ikke er
strøm nok i lejligheden.
Al el, undtagen komfur, kører på en 10A-sikring.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 06-08-08 20:22

> [...]
> strøm nok i lejligheden.
> Al el, undtagen komfur, kører på en 10A-sikring.

Så beklager jeg.
Men der kan vel ikke siges så meget om økonomien, det var derfor jeg ikke
troede du havde set a-mærkningen.
Der er noget om, at du kan skifte til en 13 Amperes sikring, istedet for den
10A, men det er der sikkert en elkyndig person der svarer på lige straks (?)
Mvh
Mads

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 07-08-08 06:46

"Mads Kristiansen" <tager.ingen.chancer@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Der er noget om, at du kan skifte til en 13 Amperes sikring, istedet for
> den 10A, men det er der sikkert en elkyndig person der svarer på lige

det skal en elektrikker ud, for at tjekke ledningkvadraten, for at se om den
er godkendt til 13A

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-08-08 12:48

On Thu, 7 Aug 2008 07:46:22 +0200, "Calle e mann fro Synnejylland"
<snyd@mail.ha> wrote:

>det skal en elektrikker ud, for at tjekke ledningkvadraten, for at se om den
>er godkendt til 13A

Hvis den er godkendt til 10A er den vel også godkendt til 13A?

Problemet er snarere at det er en af de gamle sorte gruppeafbrydere og
de kan ikke ændres til 13A sikringer.
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 13:10

Jens Petersen wrote:

> Hvis den er godkendt til 10A er den vel også godkendt til 13A?
>
> Problemet er snarere at det er en af de gamle sorte gruppeafbrydere og
> de kan ikke ændres til 13A sikringer.

Det er en lejebolig, derfor har jeg vendt det med varmemesteren, og det er
fra ham jeg har oplysningen om at jeg ikke skal regne med at der er strøm
nok.
Hvis jeg er heldig kan den godt trække en vaskemaskine, men som han skrev:
"Du skal ikke have TV eller lys tændt samtidig, og du skal bede til at
køleskabet ikke går igang"
Han skrev også at jeg kunne presse den ved at bruge 13A, men at det kun var
lige at det måske kunne gå.

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-08-08 22:11

On Thu, 7 Aug 2008 14:09:51 +0200, "Louise"
<louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

>Han skrev også at jeg kunne presse den ved at bruge 13A, men at det kun var
>lige at det måske kunne gå.

Og det bliver man meget hurtigt træt af. Det er da bare ØV.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 10:23

Jens Petersen wrote:

> Og det bliver man meget hurtigt træt af. Det er da bare ØV.

Ja, så jeg må slå mig til tåls med fællesvaskeriet, selvom jeg er træt af
det, mest pga. min overfølsomhed overfor bl.a. parfumestoffer. Og når folk
så overdoserer (i en maskine kommer de måske sæbe i der kunne række til 4
eller 5 maskiner) af det billigste pulver de kunne få i Bazar Vest, så
hjælper det ikke meget at jeg bruger Neutral og andre allergivenlige mærker,
for alt det andet sidder i maskinen.
Somme tider fjerner jeg kager af pulver fra sæberummet inden jeg selv hælder
mit flydende vaskemiddel i. Nok pulver til et par maskiner, og så kan man
nemt forestile sig hvor meget der var i inden maskinen blev startet,
Har også oplevet folk bruge det meste af en flaske skyllemiddel til 3
maskiner, og det hænger altså i maskinen til den næste der vasker.
Så er det ikke sjovt ikke at kan tåle alle de ting, men være tvunget ned i
fællesvaskeriet, pga manglende strøm i lejligheden

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 08-08-08 12:37

> [...]
> Så er det ikke sjovt ikke at kan tåle alle de ting, men være tvunget ned i
> fællesvaskeriet, pga manglende strøm i lejligheden

Hvis du gerne vil have en, kræver det jo bare, at du ikke bruger elkedel,
microovn mv, mens den er tændt. Du kan da sætte den til mens du er ude at
købe ind mv. Det burde ikke være det eneste problem der stoppede dig
Hvis der er alt det bøvl, ville jeg da prøve under alle omstændigheder.
Mvh
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 15:15

Mads Kristiansen wrote:
> [...]
> du er ude at købe ind mv. Det burde ikke være det eneste problem der
> stoppede dig Hvis der er alt det bøvl, ville jeg da prøve under

Jeg har heller ikke afskrevet det 100% endnu, men vil bare heller ikke
risikerer at sikringerne springer, når jeg ikke er hjemme. Skal lige have
det undersøgt nærmere med muligheder.
Har fået at vide at bare det at have lys tændt jo kan være nok til det. Og
jeg vil kke være så vild med at den skulle køre når jeg kke er hjemme, og
pga lyd er det ikke en option at vaske om natten.

Louise

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-08-08 08:18

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in message
> [...]
> jeg vil kke være så vild med at den skulle køre når jeg kke er hjemme, og
> pga lyd er det ikke en option at vaske om natten.

Der skal nok mere en en enkelt lampe til det. Hvis du får skiftet til 13A
har du stadig mindst 3A i overskud, det er immervæk 6-700 watt.

Angående vask om natten så er det kun mens den slynger det larmer meget. Her
bruger den til gengæld ikke så meget strøm. Så hvis du timer den til at gå i
gang et par timer inden du skal op passer det meget godt med at den vækker
dig og du så med sindsro kan tænde lyset til morgenkaffen

Keller

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-08-08 16:06

On Fri, 8 Aug 2008 13:37:17 +0200, "Mads Kristiansen"
<tager.ingen.chancer@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>microovn mv, mens den er tændt. Du kan da sætte den til mens du er ude at
>købe ind mv. Det burde ikke være det eneste problem der stoppede dig

Vores venner havde en Indesit som der gik ild i. De var heldigvis
hjemme og fik den slukket, ellers var huset brændt. Jeg ved ikke om
Indesit er værre end andre, men ville bare nævne det.

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-08-08 12:45

> [...]
> køleskabet ikke går igang"
> Han skrev også at jeg kunne presse den ved at bruge 13A, men at det kun

Du kan jo eventuelt vælge at vaske om natten, hvor du ikke har andet tændt.
Eller mens du ikke er hjemme etc. Hvis du har så store problemer med
fællesvaskerier som du beskriver længere nede i tråden ville jeg da bestemt
prøve.

Keller

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-08-08 06:59

Efter mange tanker skrev Louise:

> [...]
> nok i lejligheden.
> Al el, undtagen komfur, kører på en 10A-sikring.

Få en elektrikker ud, og få den til at dele gruppe med komfuret.
Så skal du bare lade være med at lave mad imens.
Kai