Hvepsefælde ??
Fra : Is

Dato : 03-08-08 14:00

Hej

Jeg har et blommetræ, hvor jeg har tabt kampen om blommerne til
hvepsene

Men nu frygter jeg hvor de søger hen når blommerne slipper op.

Kan jeg sætte noget op som er tillokkende for dem ??

synes at huske noget med eddike og opvaskemiddel til at fjerne
overfladespændingen ??

Erik Isager

Fra : JOB

Dato : 03-08-08 21:10

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg sætte noget op som er tillokkende for dem ??
>
> synes at huske noget med eddike og opvaskemiddel til at fjerne

hej erik - hos nogle isenkræmmere kan man købe hvepsefælder til at hænge
op - man putter vand+eddike+sukker i og de kan ikke komme ud men drukner -
man kan også fylde den væske der er tilovers fra syltede agurker eller
agurkesalat - det er uimodståeligt for bæsterne...mvh Jens-Ole fra Røsnæs

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-08 01:35

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev
> [...]
> man kan også fylde den væske der er tilovers fra syltede agurker eller
> agurkesalat - det er uimodståeligt for bæsterne...mvh Jens-Ole fra Røsnæs

De bliver vedholdende irriterende hvis der er øl eller vin i nærheden.

Må kunne bruges i fælden. Så dør de også lykkelige.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : uh

Dato : 05-08-08 11:27

jens-ole skrev:

> [...]
> man kan også fylde den væske der er tilovers fra syltede agurker eller
> agurkesalat - det er uimodståeligt for bæsterne

.....og nu spørger jeg nok lidt/meget dumt: går bierne også i disse fælder?
mvh uh

Fra : Max

Dato : 05-08-08 15:42

Hej uh

> ....og nu spørger jeg nok lidt/meget dumt: går bierne også i disse
> fælder?

Ja, men ikke så udpræget. Jeg bruger forøvrig portvin med vand og
opvaskemiddel i, det snupper også de små fluer.

--
Mvh Max

Fra : Is

Dato : 09-08-08 19:23

> Hej uh

> Ja, men ikke så udpræget. Jeg bruger forøvrig portvin med vand og
> opvaskemiddel i, det snupper også de små fluer.

Efter at have prøvet begge dele i nogle dage.

Så så jeg ikke noget til bierne.

Og det ser ud til portvinen tiltrækker flere fluer.

Men der var flest hvepse i den med eddike, sukker, vand, og
opvaskemiddel.

Jeg kan ikke forstå, at man snakker om at der ikke er så mange hvepse
i år, jeg synes der er flere end der plejer at være ???

Se et par blommer her med hvepse:
http://www.erikisager.dk/hvepse.jpg

Fra : Max

Dato : 09-08-08 19:53

Hej

> Jeg kan ikke forstå, at man snakker om at der ikke er så mange hvepse
> i år, jeg synes der er flere end der plejer at være ???

Jeg har ikke nogen i haven i år, men til gengæld bliver man overfaldet
af dem mange andre steder, så alt i alt fornemmer jeg at der er
flere hvepse i år end normalt. Og nå man søger lidt på nettet
finder man heller ikke noget entydigt der viser antallet.

--
Mvh Max