Løg sprækker
Fra : tobi

Dato : 31-07-08 20:19

Nogle af mine kepaløg sprækker. Er det overgødskning (møg i foråret)?

Se evt. http://www.jobsafe.dk/test/have.htm

Tom

Fra : Cindy

Dato : 31-07-08 22:37

"tobi" skrev i en meddelelse

> Nogle af mine kepaløg sprækker. Er det overgødskning (møg i foråret)?
>
> Se evt. http://www.jobsafe.dk/test/have.htm

Det ser da vildt mærkeligt ud. Jeg ville ikke bryde mig om at få sådanne
løg.
Men måske minder de lidt om den gang min far havde sprøjtet mælkebøtterne i
græsplænen. De så jo ud som om de voksede sig ihjel.

Det kunne man vel også sige at det ser ud som nogen af dine løg gør.

Cindy

Fra : tobi

Dato : 01-08-08 06:12

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> i græsplænen. De så jo ud som om de voksede sig ihjel.
>
> Det kunne man vel også sige at det ser ud som nogen af dine løg gør.

Sprøjtekemi er udelukket, men ja, det ser ud som om de "vokser sig ihjel".
Alle mine løg (stikløg fra BILKA) er faktisk usædvanligt store i år og
derfor tænkte jeg på overgødskning, som en årsag.
Nogle få % ser ud som foto.

Tom

Fra : Ole Christiansen

Dato : 01-08-08 07:32

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle af mine kepaløg sprækker. Er det overgødskning (møg i foråret)?
>
> Se evt. http://www.jobsafe.dk/test/have.htm
>
> Tom

Prøv at læse her:

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/hoest_og_opbevaring/393.html

--
Mvh Ole

Fra : tobi

Dato : 01-08-08 15:28

"Ole Christiansen" <abc@mail.invalidtele.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse her:
>
> http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/hoest_og_opbevaring/393.html

Jeg takker - og kan anbefale andre artiklen...............

Tom