Ole Knudsen Skov og Havegrej
Fra : Rainman

Dato : 31-07-08 09:51

Har købt en Hitachi CH 78EC fra ovennævnte, men undrede mig lidt over at

1) Den ikke blev leveret i original emballage (lå i en græstrimmerkasse)
2) Der medfulgte ikke brugsanvisning
3) Der var lidt benzin i tanken og sværdskeden var beskidt (jord/støv)

Maskinen ser iøvrigt ubrugt ud, og firmaet gør da også i vedlagt
følgeskrivelse opmærksom på at "varen er helt ny og ubrugt"

Men ovenstående bestyrker ikke ligefrem at det er en vare der kommer
direkte fra producenten. Kan det være en demomaskine eller ...?

Nogen som har erfaringer med firmaet?

Har naturligvis bedt om at få tilsendt en brugsanvisning og formoder at
det eftersendes.

Fra : kd

Dato : 31-07-08 12:33

Helt ærligt

er det varmen ???

Med det du beskriver ! Hvad tror du selv ?

Fra : Rainman

Dato : 31-07-08 12:46

kd wrote:
> Helt ærligt
>
> er det varmen ???
>
> Med det du beskriver ! Hvad tror du selv ?
>

> "Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse

Ved ikke lige hvad jeg skal mene om dit svar, men det er da åbenbart
også varmt hvor du bor.

Der kan jo være en logisk forklaring på min oplevelse, så jeg havde da
håbet en fra gruppen sad inde med noget mere specifik viden om fænomenet.

Fra : Carsten

Dato : 31-07-08 13:04

> [...]

Det *kan* jo være at de bare har haft den startet inden den blev solgt til
dig - måske fordi den havde overvinteret i butikken ?!

ja, det lyder unægteligt sådan - altså at det er enten en demo eller i hvert
fald en udstillingsmodel. Jeg ville nok gå dem lidt på klingen og måske få
lovning på et gratis serviceeftersyn efter f.eks. 1 år. Du har jo formentlig
betalt den og kan derfor ikke (så nemt) kræve afslag.

Når man goog'ler på "Hitachi CH 78EC" så kommer netop "Ole Knudsen"
produktet, men når du så følger linket så har han ikke flere af netop den
model, men kun nogle andre. Det tyder altså på at du har fået det sidste
eksemplar (som muligvis har ligget i butikken længe).

Du har 2 års reklamationsret under alle omstændigheder så jeg ville ikke
være specielt nervøs...

Carsten

Fra : Rainman

Dato : 01-08-08 09:14

Rainman wrote:
Som afslutning på tråden har jeg modtaget et svar fra Ole Knudsen som
jeg stiller mig tilfreds med (se nedenfor), og de har tilbudt mig
omkostningsfrit at ophæve handlen. Så konklusionen er at de lavede en
fejl omkring manglende instruktionsbog, men jeg har formodentlig fået en
god maskine som vil gøre god gavn i mange år

Email fra Ole Knudsen (/*---*/ markerer ok's svar):

Helheden omkring leveringen virker ikke betryggende desuagtet at I i
følgeskrivelse gør opmærksom på at maskinen har været afprøvet. En
afprøvning burde vel ikke være nødvendig, men alt dette i kombination:

1) Der er leveret i en ikke-original emballage
/*Eftersom hækkeklipperen ved levering har været samlet og startet op,
er den grundet dens længde pakket i anden emballage. Dette for at sikre,
at der kommer en hel maskine frem til dig.*/

2) Der var ingen brugsvejledning/manual i kassen

/*Dette beklager jeg selvfølgelig og sender straks en brugsvejledning
til dig i dag.*/

3) Sværdskeden var støvet/jordet

/*Dette beklager jeg.*/

4) Der var benzin i maskinen
/*Der er benzin i maskinen da den har været startet op. Som vi gør
opmærksom på, på vores web-shop starter vi altid maskinerne op. Se
venligst link: http://oleknudsen.dk/login.asp.

Vi sælger og sender ALDRIG en maskine herfra, uden at den er startet op.
Det er selv ved en fabriksny maskine vigtigt, at tjekke om maskinen
f.eks. kører med de rigtige omdrejninger.

Dette er for kundens skyld og for at vi er sikre på at den er i orden
når den går herfra. Vi yder denne service fordi vi betragter os selv som
en faghandel, der har som mål at sikre, at vore kunder får en køreklar
maskine.

Den påfyldte benzin er 2 takts Aspen specialbenzin, som kan holde sig i
mange år og som maskinen ikke tager skade af at stå med – tværtimod.*/

Det undrer mig at det skal være nødvendigt at afprøve en sådan
standardmaskine der kommer fabriksny. Og hvad har der evt. været af
andet udstyr/tilbehør til maskinen som jeg ikke har fået med?
/*Jeg sender som tidligere nævnt brugsanvisningen i dag. Der medfølger
en kombinøgle. Der følger ikke andet udstyr med.

Jeg håber dette besvarer dine spørgsmål, men såfremt du herefter på
nogen måde føler dig utryg ved handelen kan maskinen naturligvis
returneres omkostningsfrit.*/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-08-08 10:31

On Fri, 01 Aug 2008 10:13:33 +0200, Rainman <rainman@rainman.com> wrote:

> [...]
>fejl omkring manglende instruktionsbog, men jeg har formodentlig fået en
>god maskine som vil gøre god gavn i mange år

Jeg kan se de har haft maskinen startet op for lige at se om den er som
den skal være. Det syntes jeg er fint, men det var åbenbart ikke noget
du forventede.

Jeg købte et par nye maskiner for nogle måneder siden og da jeg skulle
hente dem hos forhandleren, gjorde han meget ud af at sige de lige havde
haft dem startet op, men at det i øvrigt ikke var noget de normalt
gjorde ved maskiner som de havde på tilbud i deres udsendte reklamer.
Jeg er glad for at de har haft maskinerne startet, men det var nu også
hvad jeg havde forventet. Derimod har jeg det lidt skidt med at det ikke
er noget de normalt gør. Det er en vi også handler med på arbejdet, så
han ville selvfølgelig nok yde lidt ekstra over for mig, men helt ærligt
så havde jeg forventet at det var standard at de lige startede maskinen
inden kunden fik den.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Rainman

Dato : 01-08-08 14:07

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> han ville selvfølgelig nok yde lidt ekstra over for mig, men helt ærligt
> så havde jeg forventet at det var standard at de lige startede maskinen

Ja enig. I det omfang det forholder sig sådan at de samler maskinen og
starter den op og evt. justerer tomgang etc., så synes jeg også det er
en fin fin service. Men jeg var lidt skeptisk overfor at jeg ikke fik
den originale emballage, instruktionsbog og åbenbart en tilhørende
nøgle. De sidste to ting er i hvert fald noget sjuskeri hvis de lige har
åbnet originalemballagen men så glemmer at sende det med.

Hvis jeg drev en sådan webbutik ville jeg nok foretrække at sende det
spritnye produkt i originalemballagen og så lade kunden selv starte op
ud fra instruktionsbogen. Normalt må man formode at en fabriksny maskine
skulle være lige til at gå til.

Jeg har stadig en fornemmelse af at jeg måske har fået en
udstillingsmodel, men da det er en kvalitetsmaskine der tydeligvis ikke
har været i drift, så lever jeg med det