Pris på tagbeklædning
Fra : Niels Munk

Dato : 30-07-08 18:52

Hej i gruppen!

Jeg står og skal ha' bygget en dobbelt carport, med 30 graders rejsning, for
at matche huset. Til foråret skal jeg derudover ha' bygget et 60kvm
værkstedsbygning i træ. I løbet af de kommende år, skal jeg også ha'
udskiftet taget på mit hus, som er fra 1969.

Jeg vil jo allerhelst have samme tagbeklædning på alle 3 bygninger (tegl). I
dag ligger der alm. røde teglsten på huset.

Jeg kunne godt tænke mig nogle priseksempler på forskellige tagtyper.

Allerhelst vil jeg ha' blådæmpede tegl på alle 3 bygniger, men er bange for
at det bliver alt for dyrt.
Et alternativ kunne være tegl på hovedhuset, og eternit eller pap på de 2
andre.

Jeg aner dog intet om hvad de forskellige typer koster /m2. Jeg synes bare
jeg får en masse gamle, og meget forskellige priser på google.

Anyone?

/Niels Munk

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 30-07-08 19:16

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg aner dog intet om hvad de forskellige typer koster /m2. Jeg synes bare
> jeg får en masse gamle, og meget forskellige priser på google.

Her du tinkt på spålplader formet som tegl, til udhusene ?
http://www.lindab.dk/frameset/run_frame.asp?LangRef=1&Area=1&topID=3&ArticleID=14689&MenuID=55&Template=../templates/a_masterweb_standard.asp&ExpandID=3144&T=39&L2=1

JJ

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-07-08 20:38

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig nogle priseksempler på forskellige tagtyper.

Stenene alene koster ca.

Blådæmpede 200 kr/m2
Betontagsten 50-60 kr/m2
Røde vingetegl 100 kr/m2
paptag med lister ca. 350 kr/m2

incl. moms.

Mvh

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 08:21

> Stenene alene koster ca.
>
> Blådæmpede 200 kr/m2
> Betontagsten 50-60 kr/m2
> Røde vingetegl 100 kr/m2
> paptag med lister ca. 350 kr/m2

Jeg kan huske at randers tegl for et par år siden offenliggjorde nogle
tagpriser for forskellige type. Det var 2/3 af udgifterne til håndværkerne
og forskellene mellem typerner overraskende lille. Det er gjorde udslaget
var så i forhold til den forventede levetid.

Men imho er det vigtigste at vælge en tagbeklædning der passer til huset end
man vælger det ene eller andet.