Kompositsten bordplade
Fra : Søren Larsen

Dato : 29-07-08 13:41

Hej gruppe.

Min kone og jeg er ved at planlægge vores nye køkken og er blevet lune på en
bordplade i 13mm kompositsten. Vi får dog lidt forskellige oplysninger vedr.
varmebestandigheden af sådan en; nogle siger at den kun kan tåle 100 grader,
andre at den er ligeså varmefast som granit. Vi har i forvejen granit ved
komfuret og er mget glade for muligheden for at trække en gryde direkte fra
kogepladen over på stenpladen.
Nogen erfaringer i den retning?

/Søren

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-07-08 22:45

http://www.kompositsten.dk/

--
Michael Nielsen

Fra : Søren Larsen

Dato : 29-07-08 22:59

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.kompositsten.dk/

Tak Michael, men jeg kender alle links - det er praktiske erfaringer jeg
søger.

Fra : Kim Malchau

Dato : 03-08-08 18:47

On Tue, 29 Jul 2008 14:40:48 +0200, Søren Larsen wrote:

> [...]
> komfuret og er mget glade for muligheden for at trække en gryde direkte fra

Vi har fået en Silgranit bordplade i vores nye køkken. Det er også
kompositmateriale.

Sælgeren lover guld og grønne skove, og indtil nu har vi været
overordentlig glade for pladerne. Vi fik dem i slutningen af januar i år.

Granit kan indeholde sprækker eller andet, som man ikke kan se. Derved kan
man - hvis man er tilpas uheldig - sprænge hele pladen ved at sætte noget
på pladen der er for varmt. Det er man ude over ved kompositmateriale, der
er knust granit og bindemiddel. Det vil sige granittens fordele og uden
ulemperne.

Mvh
Kim Malchau

--
Kims BlogOut - http://blog.malchau.dk
http://godedrikke.dk - Alt om øl

Fra : Søren Larsen

Dato : 03-08-08 20:20

"Kim Malchau" <news@malchau.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er knust granit og bindemiddel. Det vil sige granittens fordele og uden

Hej Kim.

Ja det er jo det de lover (de sælgere), men hvad med mærker efter (meget)
varme ting? På granitpladen er det jo ikke noget problem, men hvad med
kompositpladen?

/Søren