Overdækket terrasse, højere end tagkanten
Fra : Niels Pein

Dato : 25-07-08 23:18

Hej gruppe

Jeg er ved at kigge på et ældre hus der er ret lavt, og vil gerne have en
overdækket terrasse. Hvordan er det med at få lavet en overdækning der går
hen over tagrenden på hustaget (for at få ordentlig højde på). Kan man det,
er det ok? Jeg har aldrig set det, men kan egentlig ikke se hvad der skulle
være i vejen for at gøre sådan.
Er der nogen der kender til billeder på nettet af sådanne løsninger?

Med venlig hilsen
Niels Pein

Fra : Martin Bak

Dato : 26-07-08 11:19

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle være i vejen for at gøre sådan.
> Er der nogen der kender til billeder på nettet af sådanne løsninger?

Det kan man godt. Det bedste er at lave det så terassens tag går ind under
det eksisterende tag. Altså fjerne et par rækker tegl (hvis der er tegl på
taget) og bygge terassens spær sammen med husets. Lav en form for tagfod i
den nye højde, der kan lede hustagets vand ud på terassens tag, ligesom hvis
terassen havde været en taskekvist.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-07-08 16:24

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle være i vejen for at gøre sådan.
> Er der nogen der kender til billeder på nettet af sådanne løsninger?

Hmmm. Måske reklame, men min kollega laver sådanne overdækninger. Kan ses
her: www.poc-wood.dk . Om ikke andet så til inspiration.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-07-08 16:26

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hmmm. Måske reklame, men min kollega laver sådanne overdækninger. Kan ses
> her: www.poc-wood.dk . Om ikke andet så til inspiration.

Hjemmesiden behøver ingen kommentarer ang. stavefejl osv. ;)

- Martin

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 02:32

Niels Pein skrev:

> [...]
> er det ok? Jeg har aldrig set det, men kan egentlig ikke se hvad der skulle

Øhhh??
Hvis huset er stort nok til at man kan gå oprejst indendøre, hvorledes
kan en udestue i samme højde så regnes for at være lav :-/

--
Armand.

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-07-08 08:01

> Øhhh??
> Hvis huset er stort nok til at man kan gå oprejst indendøre, hvorledes kan
> en udestue i samme højde så regnes for at være lav :-/

På nogle huse er udhænget ret stort. Hvis du så skal bygge under tagrenden,
kommer du ret langt ned.

- Martin

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 30-07-08 06:21

On Jul 26, 6:31 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Øhhh??
> Hvis huset er stort nok til at man kan gå oprejst indendøre, hvorledes
> kan en udestue i samme højde så regnes for at være lav  :-/

Indvendigt er der kun lige noedagtig hoejde nok, og alle doere er for
lave til mig (men ellers et fedt hus; hyggeligt). Jeg vil gerne have
lidt mere hoejde paa terrassen end inde.
Men jeg har ikke maalt efter endnu.
Det skal ogsaa vaere i forbindelse med en muret garage, hvor gulvet
ligger lavere end terrassen.
http://extcom.esoft.dk/extern/kunder/fremvisning/?m=1984&s=U53267&l=1&lang=da&v=1

--
Niels