Cisterne løber ikke
Fra : Anton

Dato : 23-07-08 06:57

Hej
Efter at have lavet mit fine væghængte toilet hvor cisterne betjenes ovenfra
er cisternen begyndt at holde op med at tage vand ind automatisk, øv!
Hvis jeg tager låget af og rører let ved svømmeren virker det.
Jeg har på fornemmelsen at svømmeren ikke glider helt så godt som den skal.
Hvad kan jeg gøre?

Med venlig hilsen
Anton

Fra : Armand

Dato : 23-07-08 23:12

Anton skrev:
> [...]
> Hvis jeg tager låget af og rører let ved svømmeren virker det.
> Jeg har på fornemmelsen at svømmeren ikke glider helt så godt som den skal.

Smør med vaseline!

--
Armand.

Fra : KS

Dato : 24-07-08 06:27

> Smør med vaseline!

Har haft det samme problem og jeg tig indmaden ud og afkalkede det hele,
hvorved det næsten kommer til at se helt nyt ud. Monterede det igen og det
hjalp i en kort periode, hvor jeg kunne HØRE at den tog vand ind. Nu er den
begyndt at være næsten helt lydløs og tage længere tid om at fylde sig op !

Jeg vil da prøve at smøre med vaseline - men er det ikke vandopløseligt ?

Mvh KS

Fra : Torben

Dato : 24-07-08 09:03

> [...]
> op !
>
> Jeg vil da prøve at smøre med vaseline - men er det ikke vandopløseligt ?

Ved jeg ikke, men dykkere bruger det hvis de har skæg, til at holde tæt
mellem læbe og maske... og det sidder der stadig efter en times tid. Eller
kan man vel bruge brøndkrave fedt eller silikone, altså den der ikke hærder.

-Torben

Fra : Armand

Dato : 24-07-08 16:27

KS <keld. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil da prøve at smøre med vaseline - men er det ikke vandopløseligt ?

Vaseline er så kulbrinte-baseret som det er muligt.
Netop at det ikke er vandopløselig gør vaseline ganske egnet til såvel
smøring som konservering under fugtige/våde forhold! jeg har f.eks et
billede på nethinden af en træt kanal(den engelske)-svømmer kravle ind
på strandkanten ismurt et tykt lag vaseline
Jeg har set vaseline hvorpå der tydeligt var beskrevet at den var
vandfri (hvilket må være væsentligt for de mødre der i min barndom
smurte godt med vaseline eller Nivea i ansigtet på vi purke når der
skulle leges udenfor i vinter-sneen).

--
Armand.