Postkasser med rum til pakker
Fra : Ivar

Dato : 20-07-08 14:57

Jeg er på udkig efter en ny postkasse. Jeg har set flere med
dobbelt rum, et aflåst til breve og et større der ikke er
aflåst. Det tiltaler mig, at der er mulighed for at modtage pakker.
Men er det ikke upraktisk med to rum? Er der nogen der har praktisk
erfaring? Det vel tilfældigt, hvor breve og reklamer bliver smidt i.
Er det andet end et irritationsmoment med to rum?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 20-07-08 17:46

> Er det andet end et irritationsmoment med to rum?

Du skal skrive under for at modtage pakken.... så er du alligevel ikke
hjemme får du den ikke.
Har også selv luret på ideen da jeg modtager en del pakker, men når de ikke
vil aflevere uden underskrift, så røg ideen...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-07-08 18:19

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> writes:

> [...]
> Har også selv luret på ideen da jeg modtager en del pakker, men når de
> ikke vil aflevere uden underskrift, så røg ideen...

Det er kun pakker sendt som pakker, der skal skrives under på. Men
mange pakker er sendt som breve, selvom de ikke kan komme i
postkassen. Her ville det være en fordel med et rum til pakker.

Vi er så heldige med vores post, at hun har lært at dytte når hun er
her, så jeg slipper for at skulle på posthuset, bare fordi der ligger
en lille hund i indkørslen. :)

Mvh Trine

Fra : Michael Hansen

Dato : 20-07-08 19:03

Det passer lige nu ja. Men Post DK er ved at have afsluttet nogle forsøg,
hvor man aftaler et sted med posten, hvor de må lægge ens pakke uden af
kvittere. Så inden for al for lang tid, kan de blive aktuel med denne
dobbelt postkasse. PS. jeg ved godt der findes andre kurér firmaer.

Mvh Michael

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-07-08 19:22

On Sun, 20 Jul 2008 20:03:06 +0200, "Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk>
wrote:

>Det passer lige nu ja. Men Post DK er ved at have afsluttet nogle forsøg,
>hvor man aftaler et sted med posten, hvor de må lægge ens pakke uden af
>kvittere. Så inden for al for lang tid, kan de blive aktuel med denne

Sådan har det da fungeret her i al den tid jeg kan huske.
Medmindre da at pakken er sendt med krav om modtagerkvittering.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 20-07-08 20:02

> Det passer lige nu ja. Men Post DK er ved at have afsluttet nogle forsøg,
> hvor man aftaler et sted med posten, hvor de må lægge ens pakke uden af
> kvittere.

Det lyder da fantastisk dejligt ;) I så fald skal jeg også have sådanne en
postkasse.

Har du evt link til hvor man kan læse mere om det "forsøg" ?

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 21-07-08 13:14

"Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> kvittere. Så inden for al for lang tid, kan de blive aktuel med denne
> dobbelt postkasse. PS. jeg ved godt der findes andre kurér firmaer.

Hvem har så ansvaret hvis pakken er væk ??

JJ

Fra : Ivar

Dato : 20-07-08 20:44

Fidolinux.dk skrev:

> Du skal skrive under for at modtage pakken.... så er du alligevel ikke hjemme
> får du den ikke.

Det er afhængig af, hvad det er for en pakke og hvem der kommer
med den.
Spørgsmålet gik mere på om der var nogen der havde erfaringer
med postkasser med to rum. D laves både af Mefa og Juliana, og
sikkert også af mange andre.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 22:38

Den 20/07-2008 klokken 15:56, skrev
Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
i <mn.a3bc7d870d9dceaa.31159@nozpamwebspeed.dk>:

> Men er det ikke upraktisk med to rum? Er der nogen der har praktisk
> erfaring? Det vel tilfældigt, hvor breve og reklamer bliver smidt i. Er
> det andet end et irritationsmoment med to rum?

Præcis
Min søn anskaffede en sådan for et par år siden.
Jeg overvejede selv at anskaffe en, ikke mindst for at lette omdelernes
aflevering.
Men, efter at have set, hvor ofte breve er afleveret i det "åbne" rum, og
reklamer er smidt i det aflåste rum, har jeg opgivet tanken igen.
Omdelerne kan tilsyneladende ikke "administrere" denne type postkasse, som
ellers skulle have været en lettelse for dem.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ivar

Dato : 21-07-08 18:17

Kjeld Nielsen kjeldn(snabela)ddf(punktum)d skrev:

> Men, efter at have set, hvor ofte breve er afleveret i det "åbne" rum, og
> reklamer er smidt i det aflåste rum, har jeg opgivet tanken igen.

Det var det jeg gættede. I stedet for to run, burde postkasserne
være lavet med kun en stor åbning, og en form for blokering.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af