Algesuppe
Fra : Kim2000

Dato : 19-07-08 09:47

Vi lavede en meget lille dam i haven i starten af året. 1x1 meter og 0,5
meter dyb, ideen var at så havde frøerne et sted, og der er plads til 10 små
guldfisk. Nu har vi så lært at jo mindre dammen er, jo sværre er den at
holde. Vandet er grønt, fiskene lever da fortsat, men de jubler næppe. Så
blev vi så meget klogere

I går gik jeg så igang med spaden til en noget større, det skal nok blive
pænt, når jeg engang om et års tid er færdig Siden kunne vi godt
forstille os at lave et vandløb, der kører gennem hele grunden (grunden er
15x70 meter), nu kommer spørgsmålet:

Kan man bygge det i etaper? Kan man sætte dugen sammen efterhånden, eller er
vi allerede nu nødt til at købe en enorm dug og lave det hele på een gang?
Jeg vil helst bygge det op efterhånden, så haven ikke skal ligne et krater
de næste mange måneder.

mvh
Kim

Fra : KS

Dato : 19-07-08 10:02

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er vi allerede nu nødt til at købe en enorm dug og lave det hele på een
> gang? Jeg vil helst bygge det op efterhånden, så haven ikke skal ligne et

Mit "fald" er lavet blot med overlæg (ikke engang limet) - det falder dog
ca. 10-15%
og der er ingen problemer.

Mvh KS

Fra : Jacob Andersen

Dato : 21-07-08 19:15

> [...]
> er vi allerede nu nødt til at købe en enorm dug og lave det hele på een
> gang? Jeg vil helst bygge det op efterhånden, så haven ikke skal ligne et

Prøv "koi" på google. Der er et væld af havesteder med havedamme på menuen.
Besøg et par stykker og snak med dem.

Mvh
Jacob