Hvepsebo
Fra : TP

Dato : 18-07-08 17:35

Er der nogen der ved hvordan sådan en hveps tænker?

Der var kommet et stort bo i udhænget på min garage, og det var jeg ikke
tilhænger af, så med en økse fik jeg slået hul det rigtige sted og ødelagt
deres bo i håb om at de så ville flytte et andet sted hen. De gjorde
egenligt ikke noget for at stikke mig. De summede bare rundt i max en
meters omkreds af deres bo.

Nogen der ved om de kan finde på at bygge op der igen, eller de vil finde et
andet sted?

Fra : Rainman

Dato : 18-07-08 18:28

TP wrote:
> [...]
> max en meters omkreds af deres bo.
>
> Nogen der ved om de kan finde på at bygge op der igen, eller de vil
Hvepse tænker ikke, men angriber - normalt - den som truer deres bo. Så
du var vist mere end heldig at du ikke fik et par velplacerede brodder.

Men fjern da resterne når du er igang. Du vil nok undre dig over hvor
mange hvepseboer du egentlig har rundt om i din have, som du bare ikke
ved er der. Så en fra eller til gør næppe den store forskel.

Læste et sted at en gennemsnitlig have huser op til 10-20 hvepseboer.
Jeg har i hvert fald 5 i min have som jeg har luret placeringen af (et i
et musehul, og 4 i diverse hække). Men der er formodentlig endnu flere

Fra : TP

Dato : 18-07-08 22:14

> [...]
> har i hvert fald 5 i min have som jeg har luret placeringen af (et i et
> musehul, og 4 i diverse hække). Men der er formodentlig endnu flere ''

Da vi skulle udnytte førstesalen fandt vi rigtigt mange ex-boer under taget,
så jo, men denne her var lige hvor vi åbner garagen, og ethvert slag el.l.
på garagen fik dem til at live op, så jeg var ret bekymret, med børn i haven
og sån.

Nå, men resterne har nu fået 10l kogende vand som jeg fandt et råd om et
andet sted (fandt også et råd om ild, men det er ikke super smart på en
trægarage , og jeg tror der er rimeligt rydet op. Så en masse flyve
rundt og lede efter andet ly.

Og fred være med de andre, bare de ikke er lige over hovedet på mig

Fra : John V.

Dato : 19-07-08 08:00

"TP" <nope@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meters omkreds af deres bo.
>
> Nogen der ved om de kan finde på at bygge op der igen, eller de vil finde

Man kan også bruge frost, fra en brandslukker til at slå dem ihjel med. Jeg
har prøvet denne metode med et rimeligt stort bo, det virker bare. Resterne
ned i en plastik pose, og de er væk.