Skrot feberen
Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-08 14:48

Jeg er også blevet grebet af skrot feberen

I lokalavisen reklamere et firma med at de kommer og køber nyere jern, mens
de kun tilbyder gratis afhentning hvis det er rustent.
Måske det samme gør sig gældende hvis man vil sælge til en skrothandler.

Da jeg har en del gammelt jern, er jeg interesseret i at vide om man kan få
penge for det hvis det er rustent ?

Er der forøvrigt nogen der kender et sted omkring Silkeborg, der i givet
fald køber jern ?

Bjarne K.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-07-08 14:56

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> få penge for det hvis det er rustent ?
>
> Er der forøvrigt nogen der kender et sted omkring Silkeborg, der i givet

Her på øen (bornholm) har 50 øre pr. kilo længe været den almindelige pris,
uanset hvilken stand metallet så har været i.
Men en kampagne for at få ryddet op i folks gamle bilvrag og andet skrot har
gjort, at prisen siden en gang i foråret har været på 1 kr. pr. kg. Og
kampagnen har virket. Det ses tydeligt på de bunker af ragelse der ligger
næsten udenfor enhver gård og venter på at blive afhentet.
"Produkthandel" er nok ordet du skal forsøge at slå op.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-08 15:06

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> [...]
> næsten udenfor enhver gård og venter på at blive afhentet.
> "Produkthandel" er nok ordet du skal forsøge at slå op.

Lyder godt, det med prisen.
Måske jeg skulle checke de lokaler aviser igen. Kan være den øgede
efterspørgsel har ændret deres velvilje over for rustent jern.

Det vil for mig være en kæmpe fordel hvis de gider afhente, så undgår jeg
nemlig at skulle skære det i "passe på en trailer" størrelse.

Bjarne K.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-07-08 15:24

> [...]
>
> Det vil for mig være en kæmpe fordel hvis de gider afhente, så undgår jeg
> nemlig at skulle skære det i "passe på en trailer" størrelse.

Du kan jo også bare søge efter en der passer dig. Her er lidt fra en hurtig
Googling:

http://www.bradal.dk/produkter.htm

http://www.midtskrot.dk/jern_og_metal.htm

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-08 15:31

> Du kan jo også bare søge efter en der passer dig. Her er lidt fra en
> hurtig Googling:
>
> http://www.bradal.dk/produkter.htm
>
> http://www.midtskrot.dk/jern_og_metal.htm

Ok, tak skal du ha.