Distribution af parabolsignal
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 14-07-08 16:08

Jeg har lovet en af mine kammerater at finde en løsning til at fordele
signalet fra hans Viasat parabol rundt til de andre fjernsyn i huset.

Min idé er umiddelbart at bruge en trådløs sender i scart stikket, og så
sætte en modtager på loftet hvor fordeleren sidder monteret.

Findes der en modtager som har en RF udgang, eller skal han bruge en
modtager og så en løs RF modulator?

Hvilke produkter kan anbefales?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-07-08 16:27

"Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i en meddelelse

> Jeg har lovet en af mine kammerater at finde en løsning til at fordele
> signalet fra hans Viasat parabol rundt til de andre fjernsyn i huset.

Jeg har både antenner og parabol. På satbox'en er der en alm
ant. udgang. Signalet derfra har jeg kørt ind i et samlefilter som
så samler dette signal og det samlet signal fra antennerne.
Herved finder jeg sat kanalen på samme måde som alle de andre
almindelige analoge ant. signaler. Hovedfjernsynet får dog også
signalet via scart og deraf følgende bedre billede. Det kan godt være
det ikke er den optimale måde, men det virker.
Desuden har jeg HDD/DVD optager og VHS med på denne løsning,
så man kan se fra alle "kilder" på alle fjernsyn. Har man så også smidt
noget fiber med rundt, så kan man fjernbetjene gennem det.

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 14-07-08 17:36

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> "Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i en meddelelse

> Jeg har både antenner og parabol. På satbox'en er der en alm
> ant. udgang. Signalet derfra har jeg kørt ind i et samlefilter som

Problemet er, at Viasat boksen ikke har nogen RF udgang. I min egen
installation har jeg ført Viasat signalet via sart ned i min Force parabol
(som kører Canal Digital), da denne har RF ud. Dette signal er så ført retur
på loftet og herfra fordelt til børneværelser og soveværelse.

Min kammerat har kun en Viasat boks uden RF udgang, og desuden er der ikke
plads i tomrøret til at han kan føre signalet op på loftet via kabel. Derfor
der lidt kringlede løsning med trådløs + RF modulator.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-07-08 17:04

Michael Lund Milo wrote:

> Min idé er umiddelbart at bruge en trådløs sender i scart stikket, og
> så sætte en modtager på loftet hvor fordeleren sidder monteret.

Den løsning medfører, at alle er tvunget til at se det samme program fra
parabolen. Skal man på de enkelte TV kunne vælge individuelt, skal du have
splittet signalet før parabolmodtageren - og have en parabolmodtager ved
hvert TV.

Jeg ved, at Canal Digital tilbyder en sådan løsning.

Erik Ginnerskov

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 14-07-08 17:33

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> splittet signalet før parabolmodtageren - og have en parabolmodtager ved

Jeg er helt klar over hvordan det fungerer. Opgaven går blot ud på at få
signalet ført ud til den andre TV som RF signal. Det er kun meningen at det
skal være det samme program på alle TV. Vi regner nemlig medat der indenfor
2-3 år bliver tilbudt fiber i vores område, så derfor skal vi ikke lave de
helt store krumspring for at få den "optimale" løsning.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Jyt

Dato : 14-07-08 17:55

Du kan få en alm. RF Modulator ,som sniffer AV signalet evt via phono
stikkende på
bagsiden,så virker det

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 14-07-08 18:33

"Jyt" <jyttejaspe@hotam.net> skrev i en meddelelse
> Du kan få en alm. RF Modulator ,som sniffer AV signalet evt via phono
> stikkende på
> bagsiden,så virker det

Men hvor

Mvh.

Mihael Lund Milo

Fra : simon

Dato : 14-07-08 19:00

Michael Lund Milo skrev:
> "Jyt" <jyttejaspe@hotam.net> skrev i en meddelelse
>
> Men hvor
>

> Mvh.
>
> Mihael Lund Milo

Her:
http://netto-sat.dk/diverse_tilbeh%C3%83%C2%B8r_modulator_rf_uhf-c-45_101.html?osCsid=85ac43dc797fe7f182b429473040635f
/simon

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-07-08 13:36

"Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> wrote in

> [...]
> og så sætte en modtager på loftet hvor fordeleren sidder monteret.
>
> Findes der en modtager som har en RF udgang, eller skal han bruge

Aldi solgte (omtalt i den husstandsomdelte Aldi aktuelt fra 9. juli) et
Medion Tråsløs audio/video sender-sæt med scartstik for 299,- kr.

> Hvilke produkter kan anbefales?

Hmm! Jeg har ikke selv fjernsyn

--
2GB RAM should be enough for anyone.