Granit fuglebad
Fra : Kirsten

Dato : 14-07-08 05:58

Hej !

Jeg har et granit fuglebad, som er glaceret indvendigt.
Der begynder nu, at trække noget rødt ( rust ? ) ud , af den glacerede skål.
Jeg kan fjerne noget af det, men ikke det hele, og det kommer lynhurtigt
igen.
Hvad kan jeg gøre for at få badet helt rent igen, og holde det, uden brug af
midler som skader dyrene ?

MVH
Kirsten

Fra : BA

Dato : 14-07-08 10:15

Jeg tror nu det er røde alger - har selv haft dem i granitfuglebadet. Jeg
lod det stå med lidt klorin i (overdækket) et par timer, skrubbede med en
børste og skyllede godt efter. Det får ca en tur om året.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Mads

Dato : 14-07-08 11:10

On Mon, 14 Jul 2008 11:15:25 +0200, "BA" <paogbaKANIN@mail.dk> wrote:

>Jeg tror nu det er røde alger - har selv haft dem i granitfuglebadet. Jeg
>lod det stå med lidt klorin i (overdækket) et par timer, skrubbede med en
>børste og skyllede godt efter. Det får ca en tur om året.

Hæ, jeg skulle lige til at skrive præcis det samme.

Mit granitfuglebad var helt postkasserødt her i foråret, men nu er
det 2 måneder siden det fik en tur med lidt klorin og en gammel
opvaskebørste og det er stadig pænt og rent.

mvh Mads

Fra : Kirsten

Dato : 15-07-08 07:51

Tusinde tak,