Vandet forsvinder fra toiletkummen....
Fra : PF

Dato : 08-07-08 21:05

Jeg er lejer i en boligforening og bor på 1. sal i en ejendom på 3 etager.

Problemet er mit toilet.

Når jeg dagligt kommer hjem fra arbejde sidst på dagen, er vandet i min
toiletkumme sunket ret så meget.
Det sker når enten overboen eller underboen (ved ikke præcist hvem af
dem) trækker ud i sit toilet, så bliver der ”suget” vand ud af mit, lidt
efter lidt.

Jeg er engang blevet fortalt, det er fordi at et eller andet ”luftrør”,
som har forbindelse med afløbsrøret, er tilstoppet.
Dette luftrør skulle sidde oppe på loftet et sted.

Jeg vil selvfølgelig gerne have udbedret problemet, og det burde vel
også være en smal sag, når man bor til leje.... men nej....

For vi har desværre den mest irriterende og bedrevidende vicevært man
kan tænke sig og som altid har "gode" forklaringer i ærmet, så han
slipper for at lave tingene....
Da det ikke skal lykkes ham at syltet mit problem med en "god"
forklaring, vil jeg lige spørge denne her nyhedsgruppe til råds og håbe
på at få lidt mere fakta.

Så kan jeg give ham lidt modspil, skulle han bliver lidt for "klog" når
jeg forelægger ham problemet ;)

Måske er der en VVS-mand tilstede, eller måske en anden som kender lidt
til problemet.
På forhånd tak.

Mvh Palle

Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-07-08 21:23

"PF" <hua@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Er det ikke blot faldstammen der er stoppet oppe over øverste toilet?
Der sidder en udluftning af en art enten ventil eller blot et hul.
Det kan ihverfald give de symptomer som du beskriver.

Elmer

Fra : Djæar Ar

Dato : 09-07-08 18:04

Elmer Fjort <Whoknows@Whocares.com> skrev:
>eller måske en anden som kender lidt
>til problemet.
>På forhånd tak.
>
>Mvh Palle

Hej

Det er udluftningsrøret der er tilstoppet.
Nogen gange er det blade m.m. der er årsagen,
andre gange har fugle smidt en masse ned i røret.

Når så din overbo trækker i snoren, suges vandet med fra din
tønde.
--
Hilsen Djæar

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Lystfiskeri i Sydgrønland

Fra : Armand

Dato : 09-07-08 18:22

Djæar Ar (slet IOD4O) skrev:

> [...]
> andre gange har fugle smidt en masse ned i røret.
>
> Når så din overbo trækker i snoren, suges vandet med fra din

Endsige underboen!

Derved kan tilstoppelsen også være en ganske regulær af slagsen over ens
niveau!

--
Armand.

Fra : PF

Dato : 09-07-08 20:20

PF skrev:

> Måske er der en VVS-mand tilstede, eller måske en anden som kender lidt
> til problemet.

Jeg takker for alle svarene, nu har jeg lidt mere at komme med, når jeg
skal forelægge problemet for "herren" ;

Mvh. Palle