Bordrundsav?
Fra : Steen Suder

Dato : 08-07-08 16:59

Jeg søger en præcis "bordrundsav" a la denne:
<http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=50350>.

Dog synes jeg ikke at 189kg og en stationær gulvplacering er optimalt ift.
mine ønsker, der er:

* Præcis
* Smig og gering
* Skal helst kunne stå på en høvlebænk
* Rimelig kvalitet

Altså nogenlunde som den viste model, bare en smule mindre af det hele.
Nogen bud?

--
Steen Suder

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-07-08 18:05

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> * Rimelig kvalitet
>
> Altså nogenlunde som den viste model, bare en smule mindre af det hele.

Kan en sådan bruges:
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120219&pno=60425&pointer=0

Har den på jobbet, og er sq godt tilfreds. Hvad skal den bruges til?

- Martin

Fra : Steen Suder

Dato : 08-07-08 19:21

Martin Petersen wrote:

> [...]
> http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120219&pno=60425&pointer=0
>
> Har den på jobbet, og er sq godt tilfreds. Hvad skal den bruges til?

Det er mere noget i denne retning, jeg søger:
<http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/afkortersaveoggeringssave/bordrundsave/bordrundsavts250/>

Den skal bruges til sådan noget som småmøbler, kabinetter og den slags.
Altså skal den kunne lave stabile og ensartede snit i træ, træplade og MDF.

--
Steen Suder

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-07-08 18:21

> [...]
>
> Den skal bruges til sådan noget som småmøbler, kabinetter og den slags.
> Altså skal den kunne lave stabile og ensartede snit i træ, træplade og

Hvis du skal til at flække hele plader er den viste model noget klein i det,
der er for det første ikke bordflade til at noget kan blive ensartet, hvis
vi taler om flere ens snit, og så skal du have noget der står solidt. Harald
nyborg har en der er en efterligning af en jeg ikke lige kan huske navnet
på, men jeg syntes at du skal tage ud og kigge på den her, hvis den lever op
til den, son den er en kopi af, er det en god allround sav, med mulighed for
tilbehør:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5605&n=20100
eller
http://www.kesa.dk/product.asp?product=580
eller
http://www.kesa.dk/product.asp?product=2140&sub=0&page=1
eller denne som før hed Electra Beckum og var den jeg mente, nu hedder den
metabo da de overtog fabrikken
for flere år siden
http://www.metabo.de/metabo/halbstationaere_stationaere/dk/dk/produkte/bordrundsave/bordrundsavtkhs315m25wnb_0103153000.html

mvh
Erling

Fra : Steen Suder

Dato : 14-07-08 13:08

Erling Jensen wrote:

> [...]
> lever op til den, son den er en kopi af, er det en god allround sav, med

Hele plader klarer jeg med rundsav på føringsskinne på høvlebænken,
arbejdsbord eller bukke, hvilket fungerer fint.
Mit behov er til lidt mindre emner (møbler, hobbyprojekter som reoler,
højttalere mv.).

Det skal bare være præcist, holdbart og så må det ikke rasle som meget
billigt værktøj gør - altså rimelig god kvalitet.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Søren

Dato : 10-07-08 00:33

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=50350>.
>
> Dog synes jeg ikke at 189kg og en stationær gulvplacering er optimalt ift.

Der er også et par stykker her:
http://www.ajengros.dk/shop/productlist.asp?Id=253

-Søren

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 10-07-08 18:31

Steen Suder wrote:
> [...]
> * Rimelig kvalitet
>
> Altså nogenlunde som den viste model, bare en smule mindre af det hele.

Hvad med de små rundsave fra Aldi, Harald Nyborg, Silvan og Bauhaus til
omkring 500,- ?? - Eller er de for kleine og upræcise til dit brug?

/Lars

Fra : Steen Suder

Dato : 10-07-08 19:10

Lars Peter Larsen wrote:

> Hvad med de små rundsave fra Aldi, Harald Nyborg, Silvan og Bauhaus til
> omkring 500,- ?? - Eller er de for kleine og upræcise til dit brug?

Jeg er ikke god til alt for dårligt værktøj og leder efter en sav, der kan
lave pæne snit i f.eks. MDF på samme måde, gang efter gang. Derfor er de
billigste ude af billedet.

--
Steen Suder