Det at lave rejechips selv. Hvordan??
Fra : Herge Tintin

Dato : 08-07-08 12:28

Google er ikke til megen hjælp. Den giver mig bare en masse
sites for div. spisesteder der serverer denne delikatesse.
Jeg har hørt at det skulle være rimelig simpelt at lave dem
selv, så hvis jeg bare kunne få en opskrift.
Der må da være en der kan være behjælpelig, evt bare
med de rette søgeord til Google
TIA

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-07-08 13:24

Herge Tintin wrote:
> [...]
> selv, så hvis jeg bare kunne få en opskrift.
> Der må da være en der kan være behjælpelig, evt bare

Den rigtige gruppe er dk.kultur.mad+drikke så der FUT'er jeg den hen.

Iøvrigt gav søgning på "rejechips opskrift" dette link som første hit:

http://www.kostplanen.dk/ordbog.php?offset=70&query=K

Dit første problem bliver vist at skaffe tørrede, pulveriserede rejer og
tapiokmel.

Ebbe

Fra : Gunnar007

Dato : 08-07-08 18:45

"Herge Tintin" <tintin.is@cartoon.hero> skrev i meddelelsen
> [...]
> selv, så hvis jeg bare kunne få en opskrift.
> Der må da være en der kan være behjælpelig, evt bare

Har ingen anelse om hvordan man laver dem helt fra bunden.
Men stort set samtlige orientalske købmænd har rejechips på hylderne.
De er til "kog selv", så man køber sådan nogle små poletter på størrelse med
en 5 krone, som i varm olie folder sig ud til en håndflade størrelse..

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 14:09

Herge Tintin wrote:
> [...]
> selv, så hvis jeg bare kunne få en opskrift.
> Der må da være en der kan være behjælpelig, evt bare

Opskriften er som følger:
Du tager ned til din nærmeste asiatiske købmand, og beder om rejeships.
Du kan så købe nogle der er tilberedte, eller også får du nogle små hårde
plade, som du selv skal tilberede.
Tilberedningen er meget simpel - 2-3 SEKUNDER i friture, så er de klar...