Air Condition adapter til vindue
Fra : Rick

Dato : 07-07-08 19:58

Hej I gruppen,

Jeg har for nylig købt mig en mobil Air Condition Zibro P828 og i den varme,
der var i weekenden, var det jo bare helt perfekt

Der er dog et problem. Der følger en adapter med til at sætte
varmeudledningen til et vindue. Problemet består i, at denne adapter virker
til de amerikansk skyd-op-ned-vinduer, hvor adapteren sidder for neden og
vinduet slutter sig tæt på adapteren, hvori afledningsrøret tilsluttes.

Denne adapter kan jeg ikke bruge til vores danske vinduer, der åbnes for
neden og trykkes ud ad. Jeg bliver nød til at sætte vinduet på klem og
udlede varmen her fra røret. Det gør selvfølgelig, at der er store
vindusåbninger udenom afledningsrøret.

Findes der en lignende adapter til de danske vinduer?
Eller nogle andre forslag?

Jeg har desværre ikke lige en central udsugning i huset, jeg kunne have sat
den op i.

- rick -

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 20:31

Rick wrote:
> [...]
> store vindusåbninger udenom afledningsrøret.
>
> Findes der en lignende adapter til de danske vinduer?

Kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål. Kun sige tak for at du prøver at
nedkøle udeluften også
Der kommer jo frisk luft ind, når vinduet er lidt åbent. Denne udeluft vil
din aircon også prøve at nedkøle.
Svarer lidt til aircon igang i bil med åbne vinduer.
Men måske kunne en form for flexrør bruges. Sådan lidt som en
sammenklappelig vanddunk.

Mvh.
Torben

Fra : Rick

Dato : 08-07-08 16:21

"Gamle" <torbenth@it.dk> wrote in message

> [...]
> at nedkøle udeluften også
> Der kommer jo frisk luft ind, når vinduet er lidt åbent. Denne udeluft vil

Jo, men det er jo præcis hele pointen i, at jeg stiller dette her spørgsmål,
så jeg kan undgå det

> Men måske kunne en form for flexrør bruges. Sådan lidt som en
> sammenklappelig vanddunk.

Jeg havde selv en ide om, at sætte noget plasticfolie mellem vindue og karm
hele vejen rundt, så vinduet kan åbnes og lukkes uden, at der kommer luft
ind, men således, at der bare er et hul i folien til udledningen. Jeg synes
bare, at det er lidt omstændigt, men hvis der ikke er andre ideer, så
bliver det vel løsningen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-07-08 18:07

"Rick" <rickcool22@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> synes bare, at det er lidt omstændigt, men hvis der ikke er andre ideer,

Hvis du har et mindre vindue i nærheden af apparatet, kan du jo skifte
glasset med en krydsfinerplade. Der kan du isætte den rigtige studs. Kan
sagtens laves pænt.

- Martin