Lille dynge efterladenskaber i haven
Fra : Jens G

Dato : 06-07-08 12:49

Hej

Jeg fik i dag øje på en lille dynge, efter min mening, lort i
baghaven, som jeg ikke kan identificere oprindelsesdyret til. Jeg har
taget et billede, og lagt en tændstikæske ved side af for at
illustrere størrelsesforholdet.
http://sitecenter.dk/~jensg/nss-folder/billeder/PICT3714.jpg

Det eneste dyr fra nabolaget jeg kan komme i tanke om er rådyr, som
jeg tror lægger noget i den retning. Men de har aldrig før bevæget sig
om i baghaven, og der er heller ikke tegn på at de har været der. Dvs,
der er ikke gennemgumlede grene eller andet.

Det næste dyr jeg kan komme i tanke om er en kanin, som er undsluppet
ejeren. Jeg hasr kigget efter huller, men ikke fundet noget.

Nogen af jer der kan identificere et dyr ud fra dets efterladenskaber?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Mads

Dato : 06-07-08 13:35

On Sun, 06 Jul 2008 13:49:25 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Nogen af jer der kan identificere et dyr ud fra dets efterladenskaber?

Det ligner mest harelort

mvh Mads

Fra : Jens G

Dato : 06-07-08 13:52

On Sun, 06 Jul 2008 14:34:50 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Det ligner mest harelort

Ja,- det er selvfølgelig også en mulighed.
Men plejer de ikke at holde til i åbne arealer? Vi bor i et
parcelhusområde, som grænser op til skov på den ene side. Der er ret
langt, omkring 500 meter, til åbne arealer, men dér har jeg da godt
nok set harer.

Hvis det er hare eller kanin, må den bunke vel svare til mere end én
gang besørgning?

Fra : Mads

Dato : 06-07-08 14:45

On Sun, 06 Jul 2008 14:51:41 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> [...]
>parcelhusområde, som grænser op til skov på den ene side. Der er ret
>langt, omkring 500 meter, til åbne arealer, men dér har jeg da godt

Jeg bor også i et parcelhusområde, men med både marker og skov
ganske tæt på. Vi har masser af harer hoppende rundt her i kvarteret.

For nogle år siden boede jeg i et andet parcelhusområde hvor der
var flere kilometer til den nærmeste mark og selv der vrimlede det
med harer.

Både dengang og nu finder jeg ofte sådanne små bunker af
afføring i min have.

Ka være jeg snart finder større bunker. For et par uger siden
overraskede jeg en hjort i min have da jeg skulle tidligt afsted på
arbejde. Jeg ved ikke hvem det blev mest forskrækket.

mvh Mads

Fra : Max

Dato : 06-07-08 15:19

Hej Jens

> [...]
> parcelhusområde, som grænser op til skov på den ene side. Der er ret
> langt, omkring 500 meter, til åbne arealer, men dér har jeg da godt

Jeg bor i det man kalder sygehuskvarteret i en gammel provinsby,
der er der en del harer selv om der er lidt langt for en hare til
åbne områder.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-07-08 23:38

Jens G skrev bl.a.:

> Men plejer de [harer] ikke at holde til i åbne arealer? Vi bor i et
> parcelhusområde, som grænser op til skov på den ene side.

I haveforeningerne langs Åhavevej i Århus (Viby J) har der i et par år
boet mindst en harefamilie.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-07-08 14:47

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> om i baghaven, og der er heller ikke tegn på at de har været der. Dvs,
> der er ikke gennemgumlede grene eller andet.

I de mængder må det være rådyr.

mvh/Preben

Fra : Jens G

Dato : 07-07-08 15:56

On Mon, 7 Jul 2008 15:46:54 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

>I de mængder må det være rådyr.

Efter at have søgt på rådyr afføring på Google, fandt jeg nogle
billeder:
http://kortlink.dk/5gth

Ca. halvt nede på siden er der billeder af rådyrlort som minder om det
i min have.

Så er det nok også fra dem vi får skovflåter i haven. Der kravlede
sådan en rundt på mig efter jeg havde været i haven i lørdags.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-07-08 16:58

Bedste bud er rådyr fald..... di kommer også i din have med beliggenhed så
tæt på skov og mark

--
Michael Nielsen

Fra : Jens G

Dato : 07-07-08 17:38

On Mon, 7 Jul 2008 17:58:08 +0200, "Michael Nielsen"
<m.oestergaardSLET@c.dk> wrote:

>Bedste bud er rådyr fald..... di kommer også i din have med beliggenhed så
>tæt på skov og mark

Ja,- skoven ligger godt nok meget tæt på. Der er kun en vej og en
spejdergrund imelllem.

Vi har ellers kun, så vidt vi ved, haft rådyr i haven om vinteren. Og
de er aldrig gået om bag ved før.

Spejdergrundene på vejen bruges i vid udstrækning til
børnepasningsformål, med det resultat at der er meget uro i den
nærmeste del af skoven om dagen. Men rådyrene har så fundet ud af at
gå ind i de villahaver der ligger ved siden af spejdergrundene om
dagen, for når folk er på arbejde, så er der jo dejlig fred og ro dér.

Hos os er der altid nogen hjemme, så vi tjener ikke som dagophold for
dem.

Fra : BA

Dato : 07-07-08 23:04

Hvis nu det ikke er et rådyr, så kunne det være en hare, der var en kanin,
der var sluppet ud af sit bur
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Jens G

Dato : 07-07-08 23:24

On Tue, 8 Jul 2008 00:03:43 +0200, "BA" <paogbaKANIN@mail.dk> wrote:

>Hvis nu det ikke er et rådyr, så kunne det være en hare, der var en kanin,
>der var sluppet ud af sit bur

Jeg hælder mest til rådyrene nu, efter jeg fandt et andet billede af
deres efterladenskaber.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-07-08 01:39

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev >
> Jeg hælder mest til rådyrene nu, efter jeg fandt et andet billede af
> deres efterladenskaber.

Vil næsten altid kunne se klovspor så.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 08-07-08 07:47

On Tue, 8 Jul 2008 02:38:56 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev >
>
>Vil næsten altid kunne se klovspor så.

Der er indkørsel, græsplæne og havegang hele vejen derned som de ikke
sætter spor i. Derudover er jorden så tør og hård nu at den næsten
skal være nygravet og kultiveret for at der kommer aftryk.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-07-08 20:22

> [...]
> sætter spor i. Derudover er jorden så tør og hård nu at den næsten
> skal være nygravet og kultiveret for at der kommer aftryk.

Så må du sætte en lille sværtepude, så de kan afgive ID
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 08-07-08 20:45

Hej Jens

> Der er indkørsel, græsplæne og havegang hele vejen derned som de ikke
> sætter spor i. Derudover er jorden så tør og hård nu at den næsten
> skal være nygravet og kultiveret for at der kommer aftryk.

Kan man ikke indrette en lille selvskyderautomat i baghaven ? :)

--
Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 08-07-08 22:53

Riffel eller kamera?

Fra : Max

Dato : 09-07-08 06:53

Hej Jens

> Riffel eller kamera?

Det kommer vel an på om man er sulten :)

--
Mvh Max