Malertape sidder fast :-(
Fra : Lars Nøhr

Dato : 06-07-08 12:12

Har været ved at male hus og har dækket mine udendørs lamper af med
malertape af papir.

Huset fik først en gang grunder og siden malet 2 gange. Nu kan jeg bare ikke
få det tape af de lamper igen, tror det

er det grunder der har sat sig som en lak på det tape.

Nogen der har nogle ideer der kan løsne det tape igen ?

/Lars

Fra : Dan

Dato : 06-07-08 13:45

> er det grunder der har sat sig som en lak på det tape.
Tør du prøve at skære det fri med en skarp hobbykniv og pille tapen af?
Ellers kunne du "prøve" at dubbe lidt acetone med en vatpind og selv om
"lakken" gi'r sig, men det er vist bare en strøtanke.
/Dan

Fra : Max

Dato : 06-07-08 15:21

Hej Lars

> er det grunder der har sat sig som en lak på det tape.

Nej, det er fordi du har brugt malertape til indendørsbrug,
der hærder limen op og bliver hår på grund af solens UV
stråling. Til den slags opgaver findes der UV bestandig
malertape. Men det kan fjernes mekanisk :)

--
Mvh Max

Fra : marlene

Dato : 06-07-08 17:40

"Lars Nøhr" <lnohr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er det grunder der har sat sig som en lak på det tape.
>
> Nogen der har nogle ideer der kan løsne det tape igen ?

kære ven indendørs og udendørs tape skal af fra dag til dag, ellers sidder
det mere end godt fast.
smør det ind i madolie, efter en tid er det let at få igen.
ikke for sjov at vi malere bruger ganske lidt tape, man kan ligeså godt være
omhyggelig og lidt langsommere
end at stå med det mas bagefter.
)
maleren

Fra : Max

Dato : 06-07-08 18:59

Hej marlene

> kære ven indendørs og udendørs tape skal af fra dag til dag, ellers
> sidder det mere end godt fast.

Jeg har faktisk lært at det skal af medens malingen endnu
er våd således kanten kan nå at løbe sammen og ikke
være så grim skarp.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-07-08 21:45

> Hej marlene

> Jeg har faktisk lært at det skal af medens malingen endnu
> er våd således kanten kan nå at løbe sammen og ikke
> være så grim skarp.

Men nok mest for at undgå at der rives hak ind ved for ringe vedhæftning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 06-07-08 21:59

Hej Preben

> Men nok mest for at undgå at der rives hak ind ved for ringe
> vedhæftning.

Ikke ved den maler der lærte mig den slags, nemlig min far.

--
Mvh Max

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-08 17:17

Det har jeg også altid lært.

Fra : marlene

Dato : 10-07-08 14:50

> Det har jeg også altid lært.

ja - måske, men nogle opgaver er ikke til løbende afrensning,
det er da altid lettest med det samme, men har ingen problemer, når jeg en
sjælden gang bruger tape ,
den kan sagtens komme af til arbejdsdags ende.
men jeg har da også kun været maler siden 1986 )

Fra : Tonni Madsen

Dato : 07-07-08 12:26

> kære ven indendørs og udendørs tape skal af fra dag til dag, ellers sidder
> det mere end godt fast.

Er der ikke noget med at man kan få noget der er beregnet til at kunne sidde
længe... mener det er blåt, læste om det i et blad engang...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-07-08 16:56

Lampeolie er godt....også til tæppetape hvis nogle har dette problem..

--
Michael Nielsen