Fjernelse af hvepse.
Fra : Klaus H

Dato : 04-07-08 16:00

Hej med jer.
I Rhododendronbedet har vi fundet et jordhvepsebo.
Hvordan kommer vi dem bedst til livs?

mvh

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 16:49

Klaus H wrote:
> Hej med jer.
> I Rhododendronbedet har vi fundet et jordhvepsebo.
> Hvordan kommer vi dem bedst til livs?
>
> mvh
>
> Klaus H

Sidste år havde vi et hvepsebo i græsplænen og da
hullet ikke var ret stor, tog jeg en hel flaske 3 dobbelt
salmiaksperitus og hældte i boet. Vi så ikke en hveps
komme op af hullet.
Du skal vente til de er gået til ro om aftenen og ta
flasken i et "hug" dvs skue låget af og vend flasken
på hovedet så det render ud med fuld skrue.

Fra : Ralph

Dato : 04-07-08 17:07

<Just> skrev i en meddelelse
> Du skal vente til de er gået til ro om aftenen og ta
> flasken i et "hug" dvs skue låget af og vend flasken
> på hovedet så det render ud med fuld skrue.

Mens DU render ind med fuld skrue, husk at lukke vinduerne først.

--
Hilsen
Ralph - som sidste år konfirmerede et hvepsebo med en ukrudtsbrænder - kan

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 17:51

Ralph wrote:
> <Just> skrev i en meddelelse
>
> Mens DU render ind med fuld skrue, husk at lukke vinduerne først.

Læs sidste linie af første afsnit.

Fra : /Peter

Dato : 04-07-08 18:37

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse
Hej med jer.
I Rhododendronbedet har vi fundet et jordhvepsebo.
Hvordan kommer vi dem bedst til livs?

Et kanonslag af passende størrelse kan gøre det.

Fra : Hansen

Dato : 04-07-08 19:50

> I Rhododendronbedet har vi fundet et jordhvepsebo.
> Hvordan kommer vi dem bedst til livs?

Lad dem leve, de generer ikke nogen.
Vibeke

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-07-08 23:46

Hansen wrote:

> Lad dem leve, de generer ikke nogen.

Det gør de måske ikke lige i øjeblikket, men det gør de så absolut om en
måned, når sæsonens sidste kuld larver har forpuppet sig og arbejderne
bliver arbejdsløse. Det er et årligt tilbagevendene problem, når/hvis et
hvepsebo er tæt på hvor mennesker færdes.

Erik Ginnerskov

Fra : Hansen

Dato : 05-07-08 00:14

> [...]
> bliver arbejdsløse. Det er et årligt tilbagevendene problem, når/hvis et
> hvepsebo er tæt på hvor mennesker færdes.

Så vent til den tid,
og så har vi stadivgvæk hvepse til næste år.
Vi kan ikke undvære flere bladlusespisere.
Vibelke

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-07-08 21:39

> Det gør de måske ikke lige i øjeblikket, men det gør de så absolut om en
> måned, når sæsonens sidste kuld larver har forpuppet sig og arbejderne
> bliver arbejdsløse.

"Jordbier".

De generer ikke et øje, og de gør et godt stykke arbejde med at befrugte
vores blomster og spise bladlusene (bl.a.). Der er ingen grund til at aflive
dem ud over at vi er større end dem.

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-07-08 20:32

Maria Frederiksen wrote:

> "Jordbier".

Nu blev der faktisk indledningsvis sagt hvepse og de kan også finde på at bo
under jorden, det har jeg set ved flere lejligheder. Jeg har i øvrigt ikke
besvær med at se forskel på bier og hvepse.

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 19:56

Giv dem Roundup, så er du garanteret af med de rhododendroner

Hvis hvepse ikke generer så lad dem være, der kommer ikke hvepse samme sted
2 år i træk.

Ellers køb noget godt gift og hæld det i hullet - om aftenen, når alle
hvepse er gået til ro.
Evt. en spand/bøtte på hovedet og giften i.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Henrik Ø

Dato : 05-07-08 16:05

Jeg har lige haft samme problem - en liter kogende vand og de er færdige....
Og så er det ikke gift.

Henrik

"Ole "Toggal" Juhl" <olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> skrev i en
meddelelse news:486e7216$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : PeterODinesen@gmail.~

Dato : 06-07-08 08:00

Benzin er godt - stop hullet til med benzinklud, så dør de af dampene
- det virkede i hvert fald på hvepsebo i fuglehus sidste år - har nu
atter fået et nyt bo i andet fuglehus - tager hvepse lusene ?

Peter