Guimmibruser afkalkning
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-07-08 18:42

Jeg undrer mig over de moderne bruserhoveder med gummidyser, de skal vel
også afkalkes, men hvordan, der er ingen vejledning med, for selv med
gummidyser er der jo stadig kalk i vandet, så hvordan ?
mvh Ebbe
NB: Jeg har ødelagt en med eddikesyre

Invalid udskiftes med dk. ved direkte henvendelse

Fra : Ole V Jensen

Dato : 02-07-08 18:50

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> Jeg undrer mig over de moderne bruserhoveder med gummidyser, de skal vel
> også afkalkes, men hvordan, der er ingen vejledning med, for selv med
> gummidyser er der jo stadig kalk i vandet, så hvordan ?

De skal vel bare nulres lidt, så kalken løsner sig.

mvh
Ole-J

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 02-07-08 13:20

On 2 Jul., 19:50, n...@available.dk (Ole V Jensen) wrote:

> De skal vel bare  nulres lidt, så kalken løsner sig.

Det står der i hvert fald i manualen til mit (Grohe).

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-07-08 07:52

Ebbe Hansen skrev:
> Jeg undrer mig over de moderne bruserhoveder med gummidyser, de skal vel
> også afkalkes, men hvordan, der er ingen vejledning med, for selv med
> gummidyser er der jo stadig kalk i vandet, så hvordan ?

Jeg plejer at skrue brusehovedet af og "nulre" dyserne som andre også
har skrevet - og så retter jeg en papirclips ud og stikker den igennem
hver enkelt dyse (forfra), man kan tydeligt mærke hvis der sidder en
"sten" i dysen... og til sidste tømmer brusehovedet fra kalk og "sten"
(er lidt plaget af små sorte "sten" som jeg går udfra er noget kalk i
vandet)

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 03-07-08 12:36

On Thu, 03 Jul 2008 08:52:27 +0200, Optimus Prime <optimus@prime.dk>
wrote:

> [...]
>"sten" i dysen... og til sidste tømmer brusehovedet fra kalk og "sten"
>(er lidt plaget af små sorte "sten" som jeg går udfra er noget kalk i

hæ, jeg har en knappenål på "standby" under en hyldeknægt i
badeværelset.

Det er så rart at blive af med de vildfarne stråler "uopdragne" dysser
kan levere

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-07-08 06:25

On Jul 2, 7:41 pm, Ebbe Hansen <eb...@mail1.stofanet.invalid> wrote:
> [...]
> også afkalkes, men hvordan, der er ingen vejledning med, for selv med
> gummidyser er der jo stadig kalk i vandet, så hvordan ?

Lader vores ligge i en skål med eddike i nogle timer, ikke eddikesyre.
Det hjælper en del.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-07-08 15:09

On Wed, 02 Jul 2008 19:41:55 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
Tak for alle svar og forslag, jeg må så til at nulre. Det lyder mere
omstændeligt end før med en messingbruser som kunne tåle det skrappe.
Jeg undersøgte (smadrede) det defekte hoved flot forkromet, lignede
noget teflon, men blødere, og stank kemisk, det er nok det der ikke
kunne tåle eddikesyre. Ha ha så kan man lære det
mvh Ebbe

Fra : Jens Petersen

Dato : 03-07-08 18:44

On Thu, 03 Jul 2008 16:08:48 +0200, Ebbe Hansen
> [...]

>Tak for alle svar og forslag, jeg må så til at nulre. Det lyder mere
>omstændeligt end før med en messingbruser som kunne tåle det skrappe.

Bare 'nulr' det hver gang du bruger det, så er det altid i orden.
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-07-08 19:28

Jens Petersen forklarede:

> Bare 'nulr' det hver gang du bruger det, så er det altid i orden.

2*nulr, det er mere end jeg kan overskue
Kai

Fra : Ivar

Dato : 03-07-08 21:10

Ebbe Hansen skrev:

> Jeg undrer mig over de moderne bruserhoveder med gummidyser, de skal vel
> også afkalkes, men hvordan, der er ingen vejledning med, for selv med
> gummidyser er der jo stadig kalk i vandet, så hvordan ?

Ja, dem med gummi dur heller ikke, de kalker også til. Må jeg anbefale
et brusehoved med indbyggede "nåle". De virker! Man drejer blot en gang
i mellem på kransen, så er der aldrig problemer med tilkalkning. Intet
cirkus med syre eller nåle.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : P.Holm

Dato : 05-07-08 14:57

On 3 Jul., 22:09, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
> etbrusehovedmed indbyggede "nåle". De virker! Man drejer blot en gang
> i mellem på kransen, så er der aldrig problemer med tilkalkning. Intet

Kan du linke til sådan en fætter, eller et navn på produktet?
P.

Fra : Ivar

Dato : 05-07-08 22:37

P.Holm skrev:

> Kan du linke til sådan en fætter, eller et navn på produktet?

Jeg haft nogle stykker. Alle af mærket Grohe. Den sidste købte
jeg for cirka et år siden i Bauhaus. Jeg kan ikke finde et link.
Måske laver de dem ikke mere. Jeg kan se at de skriver, at
de nu bruger en speciel silikone-belægning.

Nå men min gamle bruser ligner denne:
http://1a-vogtland.de/Handbrause-Brause-Duschkopf-5-Funktionen-W523852_p3449_rx251_x2.htm

Min har også forskellige funktioner. Det får de næsten gratis
med, når først drejefunktionen er lavet.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/