Sikreste døre/vinduer
Fra : None None

Dato : 02-07-08 17:45

Hej NG!

Hvis der skal investeres i nye døre og vinduer, er der så nogen mærker
der har en bedre sikkerhed end andre i forhold til indbrud?

/Michael

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 05-07-08 08:26

"None None" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Hvis der skal investeres i nye døre og vinduer, er der så nogen mærker der
> har en bedre sikkerhed end andre i forhold til indbrud?
>
>/Michael

Fandt lidt på:
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12077
http://www.rationel.dk/rationel/data.nsf/webDocuments/1E1A755420934622C125745D004C215B?OpenDocument
http://www.rationel.dk/rationel/data.nsf/webDocuments/DBEDFAC3F70D6714C12571B00039EFB8?OpenDocument
a.. Forstærkede beslagdele:
a.. -Døre:
a.. -Paskvil med tre lukkepunkter og massive, kraftige hagekolver. (1)
b.. -Sikkerhedsslutblik ved kolve- og låserigler. (2)
c.. -Forstærkede hængsler med skråstillede skruer. (3)
b.. -Vinduer:
a.. -Massive kolver . (4)
b.. -Sikkerhedsslutblik med skråstillede skruer. (5)
c.. -Hængsler med sikkerhedsvinkler (6)
b.. ? Sikkerhedslimet rude
c.. ? Lamineret rude
d.. ? SECURITY label
FORDEL:
? Gør det yderst vanskeligt at bryde døre og vinduer op og tidskrævende at
bryde gennem ruden.

ANBEFALES TIL BOLIGER:
? Der ligger afsides.
? Med gode flugtveje.
? Hvor tyven ikke går af vejen for at støje.
? Hvor tyven har god tid.

Så bliver det vist ikke meget bedre Så kan du jo købe nogle gode låse
samtidigt. Men jeg ved ikke, hvor brugt det er at banke dem op, jeg ser det
ikke særligt tit, selvom det har været meget oppe i medierne.

Alternativt kan du købe en alarm med gsm, så du bliver ringet op ved
indbrud.

Men vil de ind, så kommer de ind... Sådan er det bare. Men du kan gøre det
så besværligt, at de går ind til naboen istedet for.

Mvh

Mads K