Effektiv lydpotte til havetraktoren
Fra : Morten Trab

Dato : 29-06-08 03:25

Nogle af jer herinde der kender til en effektiv lydpotte til en
havetraktor??
Den der sidder på min Murray dæmper ikke lyden ret meget...

Hvis det skulle ende i noget selvbyg/ombyg er det også helt fint, det
skræmmer ikke det mindste...

Mvh. Morten

Fra : Kai

Dato : 29-06-08 11:34

Hejsa

"Morten Trab" skrev
> [...]
>Den der sidder på min Murray dæmper ikke lyden ret meget...

>Hvis det skulle ende i noget selvbyg/ombyg er det også helt fint, det

Hvordan ser lydpotten ud der sidder på den nu ?
Hvilken motor lægger der i traktoren ?

Fra : Morten Trab

Dato : 29-06-08 05:40

On 29 Jun., 12:34, "Kai" <@> wrote:
> Hvordan ser lydpotten ud der sidder på den nu ?

Det er sådan en lille rund fræser fanden, du ved sådan en der er på
størrelse med en rund makrel-bøtte...

> Hvilken motor lægger der i traktoren ?

En 11 eller 12 hestes B&S...

Mvh. Morten

Fra : Kai

Dato : 29-06-08 13:04

"Morten Trab" skrev .

>Det er sådan en lille rund fræser fanden, du ved sådan en der er på
>størrelse med en rund makrel-bøtte...

Ok, så kan det være sådan en her som Murray brugte i en del år:
http://www.shakyparts.com/cgi-bin/image/templates/859.jpg

Den er ikke særlig lydløs.

>En 11 eller 12 hestes B&S...

http://www.shakyparts.com/cgi-bin/image/templates/8003.jpg

Den er "lowtone" og støjer betydelig mindre end den første.
B&S Nr: 691874 enhver forhandler bør kunne skaffe den hvis
ikke den ikke allerede er på lager.

Der er flere andre muligheder, men så må du finde ud af hvor meget plads
du har at gøre med, og hvordan lydpotten skal/kan sidde.

Fra : Morten Trab

Dato : 29-06-08 06:53

On 29 Jun., 14:03, "Kai" <@> wrote:
> Ok, så kan det være sådan en her som Murray brugte i en del år:http://www.shakyparts.com/cgi-bin/image/templates/859.jpg
>
> Den er ikke særlig lydløs.

Korrekt det er sådan en, den er bare sølvfarvet istedet...

> http://www.shakyparts.com/cgi-bin/image/templates/8003.jpg
>
> Den er "lowtone" og støjer betydelig mindre end den første.
> B&S Nr: 691874 enhver forhandler bør kunne skaffe den hvis
> ikke den ikke allerede er på lager.

Sådan en sidder der på min havefræser med B&S motor, og den er bestemt
ikke mere lydsvag end den der sidder på havetraktoren...

Mvh. Morten

Fra : Kai

Dato : 29-06-08 14:34

"Morten Trab" > skrev
On 29 Jun., 14:03, "Kai" <@> wrote:

>Korrekt det er sådan en, den er bare sølvfarvet istedet...

>Sådan en sidder der på min havefræser med B&S motor, og den er bestemt
>ikke mere lydsvag end den der sidder på havetraktoren...

Med mindre du har en 12hk B&S på fræseren er den ikke magen til.
Og hvis den larmer så meget, så er potten helt sikkert brændt op indeni.

Men skal det være så lydsvagt, så køb en lydpotte til en Honda G400
og få den tilpasset, den ER lydsvag :)
Til gengæld kan du så høre hvor meget en B&S egentlig larmer
i mekanisk støj...

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-07-08 18:21

"Kai" <@> skrev i meddelelsen

> [...]
> og få den tilpasset, den ER lydsvag :)
> Til gengæld kan du så høre hvor meget en B&S egentlig larmer

Hej

Jeg arbejder hos Dino i Middelfart, som bygger gokarts til udlejning.
Karterne har Honda-motor og bliver næsten altid udstyret med vores egen
sportsudstødning. Det betyder at vi har originale lydpotter i overskud, som
sælges for 185 kr inkl moms.
En til en GX270 eller GX390 vil nok være passende. Billedet af 270-potten
ser rigtigt ud, jeg ved ikke lige hvad der er gået galt med 390'eren, for de
ligner hinanden. Om de dæmper tilstrækkeligt har jeg til gengæld svært ved
at sige, men det er jo ikke den store investering.

http://www.dino.dk/webshop/product_info.php/products_id/5059
http://www.dino.dk/webshop/product_info.php/products_id/5060

MVH Leo