Eftermontering af bioklip på Murray havetr~
Fra : Morten Trab

Dato : 28-06-08 04:50

Hej,

Kan det lade sig gøre at montere bioklip knive på en Murray
havetraktor der er født med normalt sideudkast??

Mvh. Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 28-06-08 14:58

Morten Trab tastede:
> Hej,
>
> Kan det lade sig gøre at montere bioklip knive på en Murray
> havetraktor der er født med normalt sideudkast??
>
> Mvh. Morten

Ja men du vil fortryde det, en plænetraktors skjold er ikke meget
bevendt til bioklip, det klumper oppe under skjoldet og falder af
i store kager.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Morten Trab

Dato : 28-06-08 08:33

On 28 Jun., 15:58, "Henning Lund" <fa...@fakeadresse.com> wrote:
> Ja men du vil fortryde det, en plænetraktors skjold er ikke meget
> bevendt til bioklip, det klumper oppe under skjoldet og falder af
> i store kager.

Okay, er det så fordi det bliver eftermonteret eller er det et
generelt problem med bioklip??

Måske man skulle se sig om efter et sæt nye normale knive (knivene
skal skiftes under alle omstændigheder) og så en af de her opsamlere
til at spænde bagefter :D

Mvh. Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 29-06-08 11:00

Morten Trab tastede:

> Okay, er det så fordi det bliver eftermonteret eller er det et
> generelt problem med bioklip??

Det er fordi skjoldet ikke er bygget til bioklip. Du skal slå
græsset ofte, helst i høj solskin og med en frisk vind i ryggen.
Vådt græs eller for langt græs kan ikke bioklippes da det vil
sætte sig rundt i skjoldet og falde ned i kager.

> [...]
> (knivene
> skal skiftes under alle omstændigheder) og så en af de her

Køb nogle Gator knive, de er faktisk bedre end bioknive, jeg
kører med dem i et par klippere jeg har, og de hakker græsset i
så små stykker, at det faktisk er væk næste gang jeg slår.

Fra : Niels Munk

Dato : 29-06-08 10:44

"Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote in message

Kan det lade sig gøre at montere bioklip knive på en Murray
havetraktor der er født med normalt sideudkast??

Kan det sagtens, ja.
Jeg har det fået monteret på min Murray. Du skal ha' sådan skjold fra
Murray, til at skrue på , hvor sideudkastet var før.
Det fungerer fortrinligt, og det falder kun af i "kager", hvis jeg klipper
når det er vådt, eller venter uger mellem klipningerne.

/Niels Munk

Fra : Morten Trab

Dato : 29-06-08 05:42

On 29 Jun., 12:00, "Henning Lund" <fa...@fakeadresse.com> wrote:
> Køb nogle Gator knive, de er faktisk bedre end bioknive, jeg
> kører med dem i et par klippere jeg har, og de hakker græsset i
> så små stykker, at det faktisk er væk næste gang jeg slår.

I hvilken type forretning kan de findes??
Det er vel smartest at afmontere de gamle knive og tage dem med for at
være sikker på at få nogle der passer!?

Mvh. Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 29-06-08 20:56

Morten Trab tastede:

> I hvilken type forretning kan de findes??
> Det er vel smartest at afmontere de gamle knive og tage dem med
> for at
> være sikker på at få nogle der passer!?

Prøv at ring rundt, men de forhandlere der får deres stumper via
Scanmotor har dem sikkert. De ser sådan ud
http://www.jackssmallengines.com/gatmurray.cfm

Fra : Henning Lund

Dato : 29-06-08 20:59

De er squ lige her